Even BOB uitlaten...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

kermit schreef:Meer dan 40kg Wicked, dan zit je zelfs over de max. toegestane 32kg lading dacht ik? En ik dacht dat ik destijds met 29kg (incl. BOB) al zo veel mee had toen ik er de Alpen mee ben overgefietst :o
Dalen ging prima (70 p/u gehaald op de Madeleine) maar dan het is wel belangrijk dat de zware spullen laag zitten heb ik ervaren.

(Hoe krijg je een foto trouwens direct in beeld? Mij lukt het alleen maar om te linken).
Bedoel je zoiets?
Afbeelding

;) Gewoon de locatie van je foto tussen Afbeelding plaatsen.

Ja, ik ben over de max. laadgewicht gegaan, maar gelukkig heb ik vooraf goed getest en bemerkt dat er wederom een ruime veiligheidsmarge op zit :)
Ik ben uit m'n hoofd niet harder dan 65 km/u naar beneden gereden, maar kan je punt van een laag liggende belading onderstrepen. Het is nog een hele toer om dat in bedwang te houden.

De reden dat mijn BOB zo overbeladen was is simpel. We hebben een lange vakantie gehouden en het accent op zowel fietsen als bergbeklimmen gelegd. De uitrustingen en campingspullen, stoeltjes etc. (ja, werkelijk alles moest mee) wogen aardig wat.
De BOB was dan ook helemaal volgepakt.

Ach, het was een meer dan goede beenspier oefening. Je had mijn fietsmaten eens moeten zien toen ik ze vrolijk lachtend er uitfietste na mijn terugkomst :)

Er komt ooit nog wel eens een BOB vakantie, want het is een geweldig mooi ding om mee te rijden op vakantie.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

BOB heeft idd. een laad limiet van 32 kg, en je mag er niet harder mee dan 48 km/h :D :D :D :D :D

In mijn ervaring is BOB echter behoorlijk sterk, het is juist de laadcapaciteit die hem zo aantrekkelijk maakt tov. dragers en tassen.
Op BOB kun je altijd nog wel makkelijk wat extra's kwijt zoals water en eten.
Daarnaast kun je ook wat grotere dingen kwijt zoals camping stoeltjes en/of een hoop rare boodschapjes buiten de vakantie om :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Toen ik er voor het eerst een berg(je) mee af ging begon-ie boven de 40/45 km/u ook vervaarlijk te schudden. Dat was over toen ik de rugzak die ik erbovenop had gebonden op mijn rug deed, die 70km/u later tijdens de vakantie ging probleemloos.

Een erg goede reden om echter niet die maximale laadcapaciteit te benutten is toch wel het bergopfietsen :-)
Ik had 'n halve werkdag nodig om de Bonette op te komen met die 29kg... 26km klimmen, en het extra lusje naar het uitzichtpunt heb ik maar laten zitten. Waar ik achteraf wel spijt van had maar op dat moment interesseerde het me niet meer zo, haha.

Mmm, krijg zo weer zin om eropuit te trekken met BOB... helaas meer zin dan tijd :-(
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Boven de 65 begon hij bij mij ook een beetje te zwaaien idd. Het gewicht zo goed mogelijk verdelen (laag achterin) helpt, maar hij is natuurlijk niet gemaakt om te racen. Off-road doet hij het ook prima, ik heb het exmplaar met vering (de Ibex) ook aan het werk gezien, maar ik zie het voordeel niet zo. Gewone BOB volgt ook prima, hij stuitert wel eens maar komt altijd weer op z'n wieltje te recht. Ibex stuitert ook en is (nog) zwaarder dan BOB.

Mocht iemand een BOB willen kopen dan vindt ik de standaard gele tas trouwens geen aanrader (je kunt BOB ook kaal kopen).
De gespen zitten bij een volle tas klem tussen tas en BOB frame en daar moet je dan je hand tussen wurmen.
TheNorthFace heeft een passende tas met een ritssluiting en Ortlieb levert een passende rolzak met een hogere sluiting. De originele tas is wel duurzaam, de mijne gaat weer mee deze zomer :-q
vincentengel
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 14 september 2004, 22:36
Mijn mountainbike: Klein attitude rce 98 :: Rock shox sid wc 2006 - roox mxc - chris king - xtr - tune - mavic- woodman
Contacteer:

ik denk elke dag weer aan vakantie met bob..... zucht!

Overigens ook rond de 60 per uur van madeleine...! trouwens die foto is de afdaling van de madeleine

Afbeelding
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Meer ge-Bob in mijn GDMBR topic, klik op de ondertekst.

Het is 3 m lang en het heeft er zin in...

Afbeelding
datrudutch
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 11 april 2004, 20:20

waarom zitten er noppen banden op jullie BOB? en is er ook een slick voor? en beginnen jullie trip van huis af? en hoe veel kost het om zoon ding thuis tekrijgen?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Bob heeft een 12 inch wieltje (edit: 16 inch :oops: ) dus de bandenkeus is beperkt :wink: Er zijn wel slicks of wat gladdere bandjes te vinden maar ik kies meestal de breedste band die ik kan vinden ivm. de vering
(ik ga niet op asfalt rijden). Bob heeft standaard sowieso nopjes...

De trip van huis af beginnen is een beetje lastig in mijn geval, we gaan naar de VS dus dt wordt vliegen. Thuis beginnen is wel het leukst (zeker als je geen huis meer hebt :D )

Ik heb Bob al een tijdje maar bij B2B kost hij tegenwoordig bv. DIT
Laatst gewijzigd door George op di 20 juni 2006, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
mtberdaan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 19:23
Mijn mountainbike: Trek session 88, Ns bikes suburban, cube ltd2
Contacteer:

zijn er routes ofzo te koop die door de alpen gaan? of andere leuke routes?
want ik wil misschien volgend jaar al gaan in de zomer, ik heb daar 1 leuke route voor gezien naar rome maar die gaat alleen maar over de weg. er staat wel bij dat het met de mtb te fietsen is maar er staan geen alternatieve routes in.
Cubeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 19 april 2004, 16:58
Mijn mountainbike: Gerry Visser Rig SS/Custom Waltworks SS/Singular Gryphon/Swift/Peregrine en Gilbertson Cyclone CX
Contacteer:

George schreef:Bob heeft een 12 inch wieltje dus de bandenkeus is beperkt :wink: Er zijn wel slicks of wat gladdere bandjes te vinden maar ik kies meestal de breedste band die ik kan vinden ivm. de vering
(ik ga niet op asfalt rijden). Bob heeft standaard sowieso nopjes...

De trip van huis af beginnen is een beetje lastig in mijn geval, we gaan naar de VS dus dt wordt vliegen. Thuis beginnen is wel het leukst (zeker als je geen huis meer hebt :D )

Ik heb Bob al een tijdje maar bij B2B kost hij tegenwoordig bv. DIT
Pardon, 12"??? Make that 16"!!!
Of iig die van mij met het standaard wiel.
Het bandje wat tegenwoordig standaard op de BOB zit is helemaal niks, heb zelf een Schwalbe Marathon gemonteerd 1.75".
Veel lekbestendiger, loopt lichter en is tenminste 100% rond!
Ook al redelijk wat off the road gereden en dat ging prima met dat bandje.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

:oops: mijn fout! Wielmaat is idd. 16 inch.

Die Schwalbe was mij ook opgevallen in die maat, maar ik had al een bandje liggen. Leuk om te horen dat ze goed bevallen, lijkt me een goede optie voor een volgende trip, misschien laat ik dan ook eens een nieuw wieltje spaken met een naaf die wat beter loopt. Een lekke band heb ik trouwens met BOB uberhaupt nog nooit gehad...(afkloppen)

Er zijn bij mijn weten geen lange, doorgaande beschreven en/of uitgezette off-road routes in Europa.
Hoewel ze in Engeland al een tijdje bezig waren met een 'bridleway' versie van de Pennine Way (dacht ik), misschien kun je daar eens op google-en...
Cubeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 19 april 2004, 16:58
Mijn mountainbike: Gerry Visser Rig SS/Custom Waltworks SS/Singular Gryphon/Swift/Peregrine en Gilbertson Cyclone CX
Contacteer:

De standaard naaf van de BOB is idd niet echt top!
Ik twijfel nog of ik ook een nieuwe naaf op de kop ge tikken of eerst een keer bij een lagerhuis langs ga voor betere 2RS lagers.
Misschien zijn die wat beter afgedichten en piepen ze wat minder snel en lopen ze wat beter!

Ik heb al een keer een lekke band gehad met de BOB, op zaterdag midden op de Oude Gracht in Utrecht...
Vanaf Noord Denemarken via kleinere en soms onverharde wegen tot aan Utrecht gereden zonder een probleem maar precies daar een lekke band:)
De rest van de trip naar huis was wederom probleemloos overigens!

Ik denk zelf aan Zweden voor volgend jaar, Noord Zweden schijnt erg mooi te zijn!
Maar eerst dit jaar naar IJsland, wel zonder BOB en bike:)
Ga zeker eens googlen op route's in Engeland, goeie tip!
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Hier kan je ze ook kopen en huren:

http://www.bike4travel.nl/company.php
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
mtberdaan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 19:23
Mijn mountainbike: Trek session 88, Ns bikes suburban, cube ltd2
Contacteer:

Ik denk zelf aan Zweden voor volgend jaar, Noord Zweden schijnt erg mooi te zijn!
Maar eerst dit jaar naar IJsland, wel zonder BOB en bike:)
Ga zeker eens googlen op route's in Engeland, goeie tip!
hey maar ga je volgend jaar in zweden een lange tour doen of niet? en ga je dan alleen? ik wil evt misschien wel mee, want om de eerste keer gelijk alleen te gaan lijkt me niet zo leuk, en ik ben pas 17.
datrudutch
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 11 april 2004, 20:20

ik wil wel een keer met je in Bergsehoek fietsen en mescheen later meer haha net een relatie ben je ook nog een dame?
Plaats reactie