EPIC Carbon!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

erwinmantis schreef:tja als je het mijn vraagt ga ik voor dat geld liever naar dit
(plaatje maar even weg)
een stuk rustiger van kleurstelling en mooier.
Ik vind deze weer te zwart. :)
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Wat een geneuzel over het gewicht van de Epic S-works. Alsof je voor elke betaalde Euro 1 gram minder hoort te krijgen. Specialized heeft gekozen voor een optimale stijfheid van het (carbon) frame en niet voor extreme lichtbouw. Dit heeft geresulteerd in een (nog) beter rijgedrag.

Citaat Mountainbike (D) oktober 2005:

Der steifere Tretlagerbereich zeitigt raketenartige Vortrieb, macht das Epic noch schneller als onehin schon. Und auch Lenkmanöver gelingen noch präziser und direkter, sorgen für Glücksmomente auf engen Trails.

Over de Brain Fade:

Mit dieser neue Option lässt sich das Epic zur CC-Rakete, zum straffen Marathoner oder zum flinken Trailbike tunen. Einen derart Grossen Einsatzbereich sucht man sonst lange unter den sportlichen Fullys !

Kortom een en al lof voor deze bike. En dat voor een niet Duits merk. ( voor de sceptici onder ons)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Enrico schreef: Kortom een en al lof voor deze bike. En dat voor een niet Duits merk. ( voor de sceptici onder ons)


Steek dat ook even af ten opzichte van de grootte van de advertentie van Specialized in datzelfde magazine :wink:
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Enrico schreef:Wat een geneuzel over het gewicht van de Epic S-works. Alsof je voor elke betaalde Euro 1 gram minder hoort te krijgen. Specialized heeft gekozen voor een optimale stijfheid van het (carbon) frame en niet voor extreme lichtbouw. Dit heeft geresulteerd in een (nog) beter rijgedrag.

Citaat Mountainbike (D) oktober 2005:

Der steifere Tretlagerbereich zeitigt raketenartige Vortrieb, macht das Epic noch schneller als onehin schon. Und auch Lenkmanöver gelingen noch präziser und direkter, sorgen für Glücksmomente auf engen Trails.

Over de Brain Fade:

Mit dieser neue Option lässt sich das Epic zur CC-Rakete, zum straffen Marathoner oder zum flinken Trailbike tunen. Einen derart Grossen Einsatzbereich sucht man sonst lange unter den sportlichen Fullys !

Kortom een en al lof voor deze bike. En dat voor een niet Duits merk. ( voor de sceptici onder ons)
Er is niemand die gezegd heeft dat het gewicht te wijten is aan een zwaar frame, het gaat denk ik eerder om de onderdeelkeuze
Een racefully van zoveel geld bouw je liefst zo op dat hij ultiem geschikt is voor dat waar je hem voor gebruikt.
In dit geval zo licht mogelijk dus..

Ben overigens wel benieuwd naar het gewicht van het frame :)
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

msxx schreef:
Er is niemand die gezegd heeft dat het gewicht te wijten is aan een zwaar frame, het gaat denk ik eerder om de onderdeelkeuze
Een racefully van zoveel geld bouw je liefst zo op dat hij ultiem geschikt is voor dat waar je hem voor gebruikt.
In dit geval zo licht mogelijk dus..
)
Volledige XTR afmontage en Mavic CrossMax Disc SL. Tja kan nog wel lichter. Maar dan hou je maar een beperkte doelgroep (vlieggewichten) over. Een racefully voor zoveel geld bouw je het liefst op een dusdanige manier dat hij zoveel mogelijk rendement oplevert.

En natuurlijk als Specialized niet zou adverteren in dit magazine zou deze Epic Carbon niet eens getest laat staan beoordeeld worden. :tong
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Enrico schreef: Volledige XTR afmontage en Mavic CrossMax Disc SL. Tja kan nog wel lichter. Maar dan hou je maar een beperkte doelgroep (vlieggewichten) over. Een racefully voor zoveel geld bouw je het liefst op een dusdanige manier dat hij zoveel mogelijk rendement oplevert.
Ben ik niet met je eens

Pedalen kan honderd gram af zonder aan functionaliteit te komen
Wielen idem
Banden, volgens mij nog meer
Zadel ook
Zadelpen is ook zwaar

Kom je toch al gauw aan 500 gram, zonder dat het je een cent extra zou kosten en zonder dat je aan efficientie/rendement afdoet

Een bike als deze verdient het om onder de 10,5 te zitten ;)
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Kom je toch al gauw aan 500 gram, zonder dat het je een cent extra zou kosten en zonder dat je aan efficientie/rendement afdoet

500 Gr. !!! Jezus dat is een 1/2 kilo. Hoeveel sneller ga je daar wel niet mee ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

Enrico schreef:Kom je toch al gauw aan 500 gram, zonder dat het je een cent extra zou kosten en zonder dat je aan efficientie/rendement afdoet

500 Gr. !!! Jezus dat is een 1/2 kilo. Hoeveel sneller ga je daar wel niet mee ?
Een 1/2 kilo!!! dat is ongeveer een pond! djiezus!
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Enrico schreef:Kom je toch al gauw aan 500 gram, zonder dat het je een cent extra zou kosten en zonder dat je aan efficientie/rendement afdoet

500 Gr. !!! Jezus dat is een 1/2 kilo. Hoeveel sneller ga je daar wel niet mee ?
het maakt de bike meer geschikt voor waar hij voor bedoeld is, hoeveel sneller? geen idee, maar je wordt er zeker niet langzamer van en het kost geen cent extra
liwald
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: za 2 april 2005, 19:26
Mijn mountainbike: Cube Elite hpc
Contacteer:

Elke kilo = weer een kilo meer schoonheid :lol: :lol: :lol:
http://www.Cubenutswerkteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

liwald schreef:Elke kilo = weer een kilo meer schoonheid :lol: :lol: :lol:
Dan moet mijn fiets wel heel lelijk worden...

een halve kilo besparing vind ik nog al wat moet ik zeggen.
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Ik ga op dieet dan kan ik een goekopere fiets kopen? :~
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
datrudutch
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 11 april 2004, 20:20

msxx schreef:
Enrico schreef: Volledige XTR afmontage en Mavic CrossMax Disc SL. Tja kan nog wel lichter. Maar dan hou je maar een beperkte doelgroep (vlieggewichten) over. Een racefully voor zoveel geld bouw je het liefst op een dusdanige manier dat hij zoveel mogelijk rendement oplevert.
Ben ik niet met je eens

Pedalen kan honderd gram af zonder aan functionaliteit te komen
Wielen idem
Banden, volgens mij nog meer
Zadel ook
Zadelpen is ook zwaar

Kom je toch al gauw aan 500 gram, zonder dat het je een cent extra zou kosten en zonder dat je aan efficientie/rendement afdoet

Een bike als deze verdient het om onder de 10,5 te zitten ;)
kan je net zo goed een Hardtail met een pace carbon voorvork, non tubeless wielen, en v-brakes nemen zit je dik onder de 9 of 8 kilo..... en als het helmaal goed doet krijg je een fiets van 5541 gram die je niet meer kan gebruiken :tong

http://www.light-bikes.com/bikegallery/ ... asp?id=451

Je neemt een fullie omdat die meer confertable is, en wat je personlijk fijner vind. net zo als met de onderdelen. plus zijn deze onderdelen maklijk tekrijgen en kijken somige mensen kijken niet naar elke gram meer...
en is de fiets wel custom opgeboudt?

ik vind het een super fiets :-q
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

datrudutch schreef:
kan je net zo goed een Hardtail met een pace carbon voorvork, non tubeless wielen, en v-brakes nemen zit je dik onder de 9 of 8 kilo..... en als het helmaal goed doet krijg je een fiets van 5541 gram die je niet meer kan gebruiken :tong

http://www.light-bikes.com/bikegallery/ ... asp?id=451
en 20.000 euro neerleggen voor zo'n Scott Scale. :wink:
Rumahsaya
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 13 november 2005, 03:54
Mijn mountainbike: GT LTS1 '96
Contacteer:

Ondanks alle commentaar vind ik het toch wel een mooie bike.
Zeker met al die kwijlonderdelen erop... :-q

Wel een beetje druk aangekleed...maar daar hou ik van hahaha! 8)

P.s: Die Cook Bros deurkruk is écht kicke :D
Life's like a box of chocolats; You'll never know what you gonna get!
Plaats reactie