Filmpje

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
wannes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 8 augustus 2003, 14:11
Mijn mountainbike: DMR Trailstar & Granville Mahone SLM

http://video.google.com/videoplay?docid ... 2&q=wannes

http://video.google.com/videoplay?docid ... 3&q=wannes

Dit zijn twee filmkes die ik zelf in mekaar geknutseld heb. Hopelijk zijn ze een beetje geslaagd. Alle commentaar welkom (vooral opbouwende kritiek).

Enjoy!!!
Wannes is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke schrijffouten.
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Ziet er wel aardig uit maar goed ik ben een noob in het street/dirt wereldje.... :-? Maarre is het 1e filmpje had je al wat fans.. de leeftijd lag wel heel laag volgens mij :roll: :tong

Ik denk dat dit topic verplaatst wordt naar het Grote Weblink Dumptopic in de Lounge maar dat is niet aan mij.

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Gaaf gedaan, alleen ik zie het beeld niet bepaald 'vloeiend'

Ligt dat aan mij? :roll: :tong
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Maar ik zag in een van de filmpjes, dat jij op je achterwiel kan stilstaan en dan alleen op het achterwiel kan stuiteren...

Hoe doe je dat? :tong
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Ja voorzal tweede ziet er leuk uit! Loopt allemaal wat sneller achter elkaar door. Dat eerste filmpje vind ik wat saai. Maar ben een leek op freeride gebied. De muziek in het eerste nummer ook wat minder, echt een ruknummer. Ben absoluut een rockmuziek liefhebber, maar dat was een nogal zaaddodend muziekje.
Maar tweede filmpje vond ik leuk!
Work... the eight hours between bicycle rides.
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Ik zou wat neutralere muziek kiezen in de montage, dit waren twee redelijk uitersten en dat is meestal niet zo verstandig. Ook is het verleidelijk om allemaal van die ram-bam-transactions te nemen maar dat staat meestal nogal prutserig (net als Wordart zeg maar ;) ), zou ik ook niet teveel doen.
En het is geklooi, ik weet het, maar neem een statief mee als je cameraman niet stil kan staan ( ;) ) en let op je autodiafragma en autofocus, die willen nog wel eens juist het tegenovergestelde doen van wat de bedoeling is.

Verder tof dat je de moeite neemt om het op te nemen en alles, is ook leuk om een jaartje later weer te zien en te beseffen hoe veel je hebt geleerd in die tijd.
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

mooi, gewoon je eigen ding doen!

(op afstand filmen heeft geen zin met de lage resolutie zie je er toch niets van net zoals in de lens kijken, je lijkt wel gerard Joling)
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ruud schreef:Ik zou wat neutralere muziek kiezen in de montage, dit waren twee redelijk uitersten en dat is meestal niet zo verstandig. Ook is het verleidelijk om allemaal van die ram-bam-transactions te nemen maar dat staat meestal nogal prutserig (net als Wordart zeg maar ;) ), zou ik ook niet teveel doen.
Hier ben ik het volkomen mee eens.

Met name die transctions, je hebt bij elke overgang wel een andere gebruikt. Bij actie filmpjes (sport filmpjes) is het aan te raden die zo weinig mogelijk te gebruiken, bij een rustige film bv, een bruidsreportage heeft het echt een toegevoegde waarde, hier eisen die transactions de aandacht op, zodat hetgeen waar het werkelijk om gaat ( de acties) minder belangrijk wordt. Of gebruik vaker de zelfde transaction om meer eenheid in het filmpje te krijgen, zo lijkt het een promotie filmpje van het montageprogramma wat je gebruikt.

Transactions kun je wel weer heel mooi gebruiken bij een slowmotion. Slowmotions had ik ook gebruikt waar jij over de cameraman heen springt, geeft een veel mooier effect.

Verder zijn het wel boeiende filmpjes, de tweede beter dan de eerste.

Maar ga vooral door met filmen. :-q
Ik zie hier veel te weinig zelfgemaakte filmpjes!
wannes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 8 augustus 2003, 14:11
Mijn mountainbike: DMR Trailstar & Granville Mahone SLM

Bedankt al voor de commentaar. Das het soort commentaar da ik nodig heb.

Binnen x aantal tijd een volgend filmpje en laat jullie ondertusse zelf gaan met de camera eh :D
Wannes is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke schrijffouten.
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Ik heb zelf ook al een filmpje, maar hij is 35 mb..

Weenie waar ik hem uploaden kan, ik kan m alleen uploaden bij www.megaupload.com maar dn duurtt downloaden echt UUUREn.. :-?
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Le Mark schreef:Ik heb zelf ook al een filmpje, maar hij is 35 mb..

Weenie waar ik hem uploaden kan, ik kan m alleen uploaden bij www.megaupload.com maar dn duurtt downloaden echt UUUREn.. :-?

www.eengoedidee.nl alleen moet je wel laten registreren! Maar dat is een koud kunstje, en als iemad hem wil zien moet hij of zij zich ook laten registreren.
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Erg leuke filmpjes. Wat ik me afvraag is of het niet ook handig is om enkele van deze 'tricks' te leren voor het dagelijkse mtb gebruik. Extra balans ed kan nooit kwaad. Is er iemand die dit er zo nog bij doet, of is dit alleen aan het 'street' gebruik geallieerd? Mij lijkt het nl goed om ook iets van deze technieken te leren, puur gezien vanuit het oogpunt van een betere techniek, en dus ook balans. Denk dan wel dat het beter is om niet de klikpedalen te gebruiken :)
Wat ik met name bedoel is het op de plaats keren van de fiets, en de erg goede balans die je daardoor krijgt.
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Je leert iig je fiets goed kennen, maar de geometrie en kwetsbaarheid van je materiaal laten niet echt veel street toe ;)
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik zal inderdaad geen echte drops kunnen maken, maar wat dat draaien op de plaats betreft, dat moet toch wel lukken eigenlijk. Is natuurlijk wel zo dat de geometrie van mijn fiets het moeilijker maakt. Lijkt me in ieder geval zeker interessant om toch eens te gaan proberen.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Alles wat ik dacht staar er eigenlijk al
- Te ver weg gefilmt
- te lange shots
- En die standaard overgangen.koud over of korte fade over is meestal genoeg

Mar goed alle begin is moeilijk. Ik vind het sowieso leuk om de beelden te zien.

Muziek vond ik wel weer aardig gevonden alleen duurt die party te lang.

Probeer eens met click boom van Saliva en dan op de maat vd muziek.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Plaats reactie