Nieuweling stelt zich voor

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
PiPi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 19 oktober 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Santos SCC01, SRAM X-9, Recon 351 Solo Air
Contacteer:

Hoi,

Volgens de traditie "al heel lang meelezen en leren, nu dan voorstellen" even het een en ander over mezelf:

Ik ben nu een ruim een jaar actief XC-rijder op mijn Santos SCC01 en rijd zo'n 2 tot 3 keer per week (vooral) in Bergschenhoek. Hoogtepunt in mijn prille mtb-bestaan is de Mergelheuvelland 2daagse geweest; 85 km zonder kleerscheuren doorgekomen...

Mijn Santos is volledig Deore uitgevoerd, op de X-9 draaishifters en achterderailleur na. Recent heb ik Mavic X317 velgen met XT naven aangeschaft. Omdat het weer wat kouder begint te worden en de Judy TT eigenlijk toch nutteloos is, ben ik aan het winkelen voor een nieuwe voorvork. Ik heb een voorkeur voor de 2006 Rock Shox vorken en twijfel sterk tussen de Tora 318 en Recon 351 Solo Air. Een Reba Race is wellicht te veel van het goede voor deze fiets en opbouw...jullie ideeën zijn welkom!

Fantastisch forum!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PiPi op do 20 oktober 2005, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Antoine Trek 6700 disc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: di 14 september 2004, 15:47
Mijn mountainbike: heet Trekkie (volgens studiematen)
Contacteer:

Welkom op het forum!
nice bike :)
:-q
and another one bites the dust...
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

Welkom! en lekker fietsje trouwens :-q wat de vork betreft; hoeveel wil je uitgeven?

bikertje
PiPi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 19 oktober 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Santos SCC01, SRAM X-9, Recon 351 Solo Air
Contacteer:

Ik wil liefst zo'n 300 euro uitgeven. Ik ben echter bang dat dat niet haalbaar is als ik de vork bij mijn LBS haal en in laat bouwen. Inbouwen durf ik zelf niet echt aan te beginnnen...De RS '06 vorken bieden veel waar voor hun geld. Ik kan nu ook een '05 Marzocchi MX Comp ETA voor 299 ingebouwd krijgen, maar op de een of andere manier ben ik daar niet van gecharmeerd, ondanks alle goede verhalen.

Bij Barracuda de RS Recon 351 Solo Air in zwart gezien voor 299... In NL is die alleen in zilver verkrijgbaar :cry:
P5ycho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: wo 10 december 2003, 20:19
Mijn mountainbike: Duell
Contacteer:

Refro
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise

Fiets ziet er netjes uit. En ook nog welkom natuurlijk :)

Je weet hopelijk wel dat santos een geometrie voor 63 mm vorken heeft en dat je met de inbouwhoogte hiermee rekening zou moeten houden omdat de voorkant van de fiets anders te veel omhoog komt. De marzochi die ze zelf aanbieden is omgebouwd voor hun zodat ie nog maar 63 mm veerweg heeft. Met de vorken van magura die je bij je fiets kunt kiezen is dit niet nodig deze zijn qua inbouwhoogte zeker geschikt. Voor RS vorken weet ik het niet maar de mensen bij Santos zijn erg behulpzaam :D.

Net nog effe gezocht de vork van santos zelf heeft een inbouwhoogte van 420mm en de ronin die ik erin heb van 453mm dus als je hier in de buurt uitkomt zal het wel goed zijn. Hopelijk heb je er wat aan.

De discussie hierover was in dit topic:
http://mountainbike.nl/forum/viewtopic. ... ad358247ad
Laatst gewijzigd door Refro op do 20 oktober 2005, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Nice bike dude! Welcome!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
PiPi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 19 oktober 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Santos SCC01, SRAM X-9, Recon 351 Solo Air
Contacteer:

Het is snel gegaan: heb bij Barracuda een zwarte recon 351 solo air besteld voor 299, inclusief Poploc adjust! Geen idee waar ze die dan vandaan hebben en waarom deze niet in NL verkrijgbaar is.

Travel is bij Recon op verschillende hoogten in te stellen: 80mm en 100mm. Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat?

Dank voor de tips!
Plaats reactie