Intense Uzzi SL (echt af...)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

KingBee schreef:
M.A. schreef: Ik ben hieraan ongeveer een uurtje aan het polijsten geweest dus het resultaat mag er al wezen vind ik.

Dat blauwe, doorschijnende op die onderbuis ....is dat een reflectie of heb je telang op een plek zitten polijsten? Bovenbuis schijnt ook wat gelig door.

Zou em zelf nog een keer geschuurd hebben voor een aantal polijstbeurten er aan te pas zou komen waardoor de fijne, dunne krasjes ook verdwijnen als sneeuw voor de zon


Gaat 'r kicken uitzien als ie goed gedaan en klaar is :-q
Ik zie het blauwe niet? Ik heb geen idee, ik wist niet eens dat je ook te lang kon polijsten. Als je dat doet wordt het blauw? De onderbuis heb ik het meeste gedaan, de bovenbuis sneller.

Hij was gewoon glad nadat ik hem ontlakt had, ik dacht dat ik er zo wel aan kon beginnen. Vergeet niet dat het een 7 jaar oud frame is en dat ik er zeker niet teveel tijd en geld in ga steken als het om de optische details gaat :)

Er zitten aan de andere kant wel wat vlekken, niet zo vreemd als je bedenkt dat ontlakken echt een hard chemisch proces is. Volgens mij verdwijnen ze wel na wat polijsten.

Ik hoop dat die stickers er gaaf gaan uitzien. Ik heb ze er maar nog niet opgeplakt omdat ik denk dat ik ze dan beschadig als ik verder ga polijsten. Kan ik het oppervlak voor dat ik een sticker plak gewoon schoonmaken met thinner?
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Trouwens, check!


Afbeelding
Afbeelding




Niet te vergeten de nieuwe vork!!
Afbeelding

Zo reed ik ermee in Winterberg, ik had echt GEEN last van het zadel. Alleen was de overgang naar platforms wel even nodig i.p.v. mn Eggbeatertjes:

Afbeelding


De fiets fietst echt zo superlicht en voelt alsnog heel sterk. Dat heb ik nog nooit "gevoeld". Ook niet oen ik de Specialized Enduro S-Works had. Door de 4 bar linkage veert hij ook vrij rustig. Straks mn Vanilla RLC terug van Flooks en dan kan ik compleet gelocked klimmen en alsnog rammen ;D
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

ik had niet gedacht dat ie zo mooi zou worden.
Mooi werk :-q
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Thats not all!! :-D

Vandaag stickers gemonteerd. Niet iedereen zou bewust kiezen voor zilvere stickers maar ik heb dat wel gedaan, omdat niet iedereen hoeft te weten dat ik een Intense heb. : Suprised :


Afbeelding
Afbeelding
geen flits:
Afbeelding
flits:
Afbeelding
zijkant:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Nu echt klaar, alleen nog een andere zadelpen :D Ik zweer het!

Hij ziet er wat vaal uit misschien maar als je je flitser erop zet dan zie je natuurlijk alles. In het echt is ie vrij egaal glimmend, dus veel minder gekrasd dan lijkt op de fotos. Daarnaast zijn ook vetvlekken heel duidelijk te zien op de fotos en in het echt niet.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Very nice 8) . Het is idd een superfietsje, zowel qua afmontage als qua vering en geometrie.

goed bezig geweest zie ik :-q . Gaat het schakelen goed met het onderste wieltje erop?
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Sjase schreef:Very nice 8) . Het is idd een superfietsje, zowel qua afmontage als qua vering en geometrie.

goed bezig geweest zie ik :-q . Gaat het schakelen goed met het onderste wieltje erop?
Het schakelen is er niets luidruchtiger op geworden en doet precies hetzelfde, enige voordeel is dat je ketting er niet meer afvalt als je je pedalen wentelt voor een bocht bijvoorbeeld.

Jij zou wel willen weten hoe die rijdt he? :-D
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

M.A. schreef:Jij zou wel willen weten hoe die rijdt he? :-D
Ben ik zeer benieuwd naar ja :D
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

Sjase schreef:
M.A. schreef:Jij zou wel willen weten hoe die rijdt he? :-D
Ben ik zeer benieuwd naar ja :D
Als ie net zo rijd als ie er uit ziet zit dat wel goed.
Nice job :-q
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Gewicht : 12,5 kg

Verder niemand wat aan te merken?? :(
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

Goeie keuze; zilveren stickers op het alu frame!
Mooi gewicht.
En nee, niks aan te merken.
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

M.A. schreef: Verder niemand wat aan te merken?? :(
Omdat je zo aandringt:
zadelpen vervangen voor een zwarte (was je al van plan dacht ik)
cranks vervangen voor zwarte (misschien deze laten anodiseren)
de rode klemmen van je Odi's vervangen voor zwarte

12,5 kg is trouwens wel erg netjes voor zo'n fiets.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Eén kleine aanmmerking op de details: ff die zilveren spacers vervangen voor zwarte. Vind ik persoonlijk mooier staan.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik vind hem qua bouw erg op mijn Speci Stumpjumper FSR lijken.

Iig zelfde idee. Maar mijn fiets is 13,6kg
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Ha! Dat klinkt beter.

@ Martin : Inderdaad, komt een zwarte Thomson op. Ik wil er eigenlijk liever geen zwarte cranks op omdat die dingen altijd ongelovelijk slijten bij mij en ik vind dat geen gezicht. Geanodiseerde zou inderdaad wel een idee zijn. Die Odi's zijn bijna af dus moet sowieso weer nieuwe grips hebben.

12 a 12,5 was volgens mij nog wel zonder mijn pedalen. Met mn platforms zal ie wel 13 zijn maar met mn Eggbeaters niet. Hoeveel zou ik besparen met een setje nieuwe XT cranks met de holle as? Lijkt van niet maar ik kan uit weight weenies niet duidelijk worden of het 2003 ook inclusief BB is of niet... Ik neem aan dat de 2003 zonder as is.
Deore XT FC-M752 2003 714g
Shimano Deore XT FC-M760 2004 865g

@ Sjase : Ik vond het juist wel grappig zo. Omdat ik nog niet helemaal weet hoe hoog ik mn stuur wil hebben laat ik de vorkbuis nog even op deze lengte dus met alle spacers die gelijk waren even opvullen. Maar inderdaad zwart staat beter.

@ Kjiratsiekoedel : Bedoel je het frame zelf? Niet qua opbouw lijkt me. Net als jouw fiets is de mijne ook geen single pivot maar een four bar linkage. Al zijn jouw hoeken wel aardig anders. Is jouw frame ook enduro gericht?
Je kan je cantinokken nog van je vork afhalen :-D
Hoeveel levert die BETD extra veerweg op?

Ik bedacht me laatst dat een 105 derailleur misschien niet zon slecht idee zou zijn ipv die XT. Goed idee?
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

Mooie bike. En die sticker-frame combo is meer dan goed.

Have phun!
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
Plaats reactie