Van XC naar DH.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
violator010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 20:15
Mijn mountainbike: VanTuyl VT-280 carbon, Merida Carbon Race.

Tanja schreef:
violator010 schreef:Ik ben nog wel op zoek naar een helm, en ik vraag me af of een Giro Switchblade geschikt is?
Ik zou 'm niet aanbevelen, kinstuk is bij zulke hybridehelmen kwetsbaar. Een leuke 661 is nog betaalbaar.
Wat kost die dan ong. ? Ik heb trouwens gisteren een Merida Matts gekocht voor een zacht prijsje. Puntgaaf, maar armoedig afgemonteerd. Al moet ik zeggen dat de Alivio 2004 achterderrailleur niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua souplesse sterk overeen komt met een Deore. Maar toch ga ik zaterdag een Lx achterderr. , Deore voorderr. halen, en Deore shifters, want het duurt nog een paar maanden voordat ik een nieuwe xc'er kan halen.
Jump up, jump up and get down.
UNDISPUTED....
(p.i.g.)
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Een 661 Full Comp al voor 73 euro bij Chainreactioncycles

Helmen pagina

Vrij lage verzendkosten, snelle levering.
violator010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 20:15
Mijn mountainbike: VanTuyl VT-280 carbon, Merida Carbon Race.

Damn. Die DMR V8 platforms heb ik vorige week voor 50 euro gekocht bij Mammoet, en ze staan bij CRC voor 22 pond te koop. Zit er nog erg veel verschil tussen de 661 Comp en de Bravo? Die Bravo Carbon ziet er strak uit, maar een carbon fullface? Goed of fout?
Jump up, jump up and get down.
UNDISPUTED....
(p.i.g.)
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

violator010 schreef:Damn. Die DMR V8 platforms heb ik vorige week voor 50 euro gekocht bij Mammoet, en ze staan bij CRC voor 22 pond te koop. Zit er nog erg veel verschil tussen de 661 Comp en de Bravo? Die Bravo Carbon ziet er strak uit, maar een carbon fullface? Goed of fout?
Die carbon is net zo veilig, alleen lichter en de looks. Verschil tussen de comp en de bravon zit 'm volgens mij ook in verhoogde veiligheidslabels, andere sluiting andere vents.
Rinse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 4 november 2002, 23:11
Contacteer:

Tanja schreef:
violator010 schreef:Damn. Die DMR V8 platforms heb ik vorige week voor 50 euro gekocht bij Mammoet, en ze staan bij CRC voor 22 pond te koop. Zit er nog erg veel verschil tussen de 661 Comp en de Bravo? Die Bravo Carbon ziet er strak uit, maar een carbon fullface? Goed of fout?
Die carbon is net zo veilig, alleen lichter en de looks. Verschil tussen de comp en de bravon zit 'm volgens mij ook in verhoogde veiligheidslabels, andere sluiting andere vents.
Klopt,

de sluiting tussen de normale en de carbon is anders:

De normale heeft een gewoon kliksysteem terwijl de Carbon een sluiting heeft met 2 metalen ringetjes waardoor je een 'vent' (heet dat zo?) moet halen en op die manier kan je hem vast trekken.

Pasvorm is precies hetzelfde, de Carbon is alleen wat lichter.

Rinse
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Hey Rinse, nee ik was een komma vergeten. Andere sluiting, andere vents (ventilatiegaten). :)
violator010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 20:15
Mijn mountainbike: VanTuyl VT-280 carbon, Merida Carbon Race.

Geen miskoop dus.
Jump up, jump up and get down.
UNDISPUTED....
(p.i.g.)
Plaats reactie