"Nieuw" speelgoed Trek 6500 **UPDATE**

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

http://www.cycles4u.de/index.cfm?Bereic ... kelID=6836 dit is de zwarte versie (die is 349) maar die is niet meer op voorraad dus dat duurt nog fftjes.

De zilvere versie hebben ze nog wel maar die is 389 euro http://www.cycles4u.de/index.cfm?Bereic ... kelID=6837

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Heb zelf een Scott Scale 50, maar met dezelfde originele voorvork (manitou axel comp met lockout). Wat is de reden dat je deze weg hebt gedaan. Ik zit nu nl met het probleem dat na een lange tocht deze vork bijna niet meer veert. Enkel het eropspuiten van olie helpt, maar dan ook maar tijdelijk. Na een tijdje lijkt het alsof er een veer inzit die twee keer zo sterk is. Kost dan echt veel moeite om de vork in te drukken, laat staan dat ze reageert op kleine oneffenheden.
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

De grootste reden was het gewicht. Het is een vork van tegen de 3 kilo 2.8 kg ( heb hem gewogen) De vork van mij was lekker soepel en heb er nooit last van gehad dat hij niet meer inveerde of ets dergelijks. Wel heb ik ooit mijn binnewerk kapot gehad van mijn lock out en dat is toen vervangen. Na de reparatie leek het wel over de vork NOG soepeler was geworden. Laat hem anders ff nakijken door je LBS...

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
Kevinvdoesburg
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 6 juli 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Trek 8500ZR 2006
Contacteer:

is zeer aantrekkelijk om het aftehale dat moenchengladbach is niet al te ver van eindhove en zilver is pcies hoe ik hem wil :) zeer strakke bike heb je btw :-q
Kevinvdoesburg
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 6 juli 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Trek 8500ZR 2006
Contacteer:

maar dan zal het wel een sid worden jmr dat die nie in voorraad zijn :(
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

@Kevinvdoesburg: Als je ff wacht hebben ze ze wel weer hoor. Heb geduld :tong ik weet dat het moeilijk is maar het resultaat mag er dan ook wel zijn.

Ik heb het ff nagevraagd bij mijn LBS en hij vertelde mij dat mijn schijven precies goed zaten.....

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

B@rt schreef: Ik heb het ff nagevraagd bij mijn LBS en hij vertelde mij dat mijn schijven precies goed zaten.....

Bart
Dan mag je je LBS wel op de vingers tikken.
als je goed kijkt naar de installatie handleiding zie je dat de schijven precies andersom zitten.

Shimano LX Brake installatie handleiding


succes met omdraaien.
Verder mooie fiets hoor!
hier een voorbeeldje van mijn eigen schijf toen hij nog nieuw was:
Afbeelding
..../''''''\....../'''\.../''\...
Kevinvdoesburg
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 6 juli 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Trek 8500ZR 2006
Contacteer:

Ok ik zal beduld proberen te tonen :wink: Ik kreeg een mailtje van cycles4u dat ze over 9/10 dagen de 2006 modellen van sid binnekrijgen ook wel leuk nieuws voor sommige denk ik :-D
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

oeioei. Dan moet jouw LBS back to school...
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
H@nz
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 8 maart 2005, 22:40
Mijn mountainbike: Fatmodul sx 03 custom

Ja Bart toch maar even langs Empela (de echte LBS) om het na te vragen :tong
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

volgens de makers moeten ze idd zo om gemonteerd worden. maar heeft het ook nog technisch nut? of is het alleen maar voor de looks :~ ben erg benieuwd eigenlijk.
De manier waarop B@rd ze gemonteerd heeft lijkt me sterker (de "spaken" worden dan meer op trek belast) maar zolas het gemopnteerd hoort te worden vind ik mooier staan....
Don't believe the hype!
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

HotSnail schreef:volgens de makers moeten ze idd zo om gemonteerd worden. maar heeft het ook nog technisch nut? of is het alleen maar voor de looks
Het is een stukje basis natuurkunde op basis van de krachten die op de remschijf werken. teken maar een krachten veld, je ziet dan dat de "duw" krachten richting de remklauw gaat. Door het samendrukken kan de schijf meer kracht aan, dan als hij andersom gemonteerd zou zijn, dan krijg je trekkrachten en zullen de duwkrachten de schijf kunnen vervormen. Dan zou je een eivormige schijf krijgen volgens mij.
..../''''''\....../'''\.../''\...
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

H@nz schreef:Ja Bart toch maar even langs Empela (de echte LBS) om het na te vragen :tong
Die LBS waar jij dacht een compleet LX afgemonteerde fiets te krijgen en waarvan de cassette nog los van zat. Die LBS?? :wink:

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
H@nz
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 8 maart 2005, 22:40
Mijn mountainbike: Fatmodul sx 03 custom

Ja das een klein foutje van ze ja maar als ze al nie wete hoe je een schijf moet monteren tja dan ben je een LBS voor stadsfietsen maarja die van jou geeft voor mijn oude fiets 200 euro terug de echte 600 euro dan weet ik wel waar ik moet zijn.
:D
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

H@nz schreef:Ja das een klein foutje van ze ja maar als ze al nie wete hoe je een schijf moet monteren tja dan ben je een LBS voor stadsfietsen maarja die van jou geeft voor mijn oude fiets 200 euro terug de echte 600 euro dan weet ik wel waar ik moet zijn.
:D
Haha, de LBS van Bart staat toch hoger op m'n goeie-LBS lijst als Empella, wel jammer dat ze C'dale hebben... :D
Mountainbikegericht=goed, wielrennen en wielrennen met verkeerde bandjes is wat minder IMHO.
Plaats reactie