Nee helemaal geen lichte onderdelen, Wat dacht je van die vork, stuur, stuurpen, zadelpen, zadel, achterwiel, shifters, achterderalleur (kan lichter, maar is nog steeds erg licht), crankstel (kan lichter, maar is nog steeds erg licht), maar anders kom je een keer voor de gezelligheid langs, dan laat ik 't je zien.Goofman schreef:Ik vind het moeilijk te geloven dat deze bike minder dan 10 kilo weegt. De componenten zijn niet echt superlichtgewicht, maar misschien heb ik mijn eigen bike wel te zwaar ingeschat...
Gevaarlijk licht
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
- Mijn mountainbike: Scott Scale 710
- Contacteer:
DeKerfs, ik heb jouw fietsen al regelmatig voorbij zien komen en ik moet zeggen dat ze er stuk voor stuk puik uit zien. Ik ben een 'sucker' voor sober kleurgebruik en dat bij deze 2 fietsen zeker van toepassing. Jammer van die CK goedkleurige naven
Ik blijf stiekem de klassieke frames met dunne buizen ook wel heel mooi vinden. Het geheel ziet er dan meteen licht en snel uit.
Wat ik zelf nog wel eens in bezit zou willen hebben is een bike met een mat titanium frame (Seven) met een volledige XTR groep van het eerste soort (volgens mij van voor '94). Dat icm met een Thomson afmontage en een SID vorkje zou een prachtig fietsje op moeten leveren. Niet schreeuwerig, maar gewoon harstikke snel.
Guido, ik twijfel niet zozeer aan het gewicht van jouw bike, maar meer aan die van mij. Er zit niet zoveel verschil tussen jouw en mijn fiets, maar het scheelt in gewicht meer dan een kilo. Wat doe ik vaut
Ik blijf stiekem de klassieke frames met dunne buizen ook wel heel mooi vinden. Het geheel ziet er dan meteen licht en snel uit.
Wat ik zelf nog wel eens in bezit zou willen hebben is een bike met een mat titanium frame (Seven) met een volledige XTR groep van het eerste soort (volgens mij van voor '94). Dat icm met een Thomson afmontage en een SID vorkje zou een prachtig fietsje op moeten leveren. Niet schreeuwerig, maar gewoon harstikke snel.
Guido, ik twijfel niet zozeer aan het gewicht van jouw bike, maar meer aan die van mij. Er zit niet zoveel verschil tussen jouw en mijn fiets, maar het scheelt in gewicht meer dan een kilo. Wat doe ik vaut
-
- Genius
- Berichten: 3747
- Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
- Contacteer:
De vork scheelt al zeker de helft van het verschil...Goofman schreef:DeKerfs, ik heb jouw fietsen al regelmatig voorbij zien komen en ik moet zeggen dat ze er stuk voor stuk puik uit zien. Ik ben een 'sucker' voor sober kleurgebruik en dat bij deze 2 fietsen zeker van toepassing. Jammer van die CK goedkleurige naven
Ik blijf stiekem de klassieke frames met dunne buizen ook wel heel mooi vinden. Het geheel ziet er dan meteen licht en snel uit.
Wat ik zelf nog wel eens in bezit zou willen hebben is een bike met een mat titanium frame (Seven) met een volledige XTR groep van het eerste soort (volgens mij van voor '94). Dat icm met een Thomson afmontage en een SID vorkje zou een prachtig fietsje op moeten leveren. Niet schreeuwerig, maar gewoon harstikke snel.
Guido, ik twijfel niet zozeer aan het gewicht van jouw bike, maar meer aan die van mij. Er zit niet zoveel verschil tussen jouw en mijn fiets, maar het scheelt in gewicht meer dan een kilo. Wat doe ik vaut
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
- Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
- Contacteer:
en al die kleine gewichts verschillen bij elkaar komen samen zo weer op een paar honderd gram.. tikt allemaal wel aan hoor
-
- Extreme Biker
- Berichten: 874
- Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
- Contacteer:
http://oege.ie.hva.nl/~rossum18/fietsen.htm
Ik was alleen de binnenbandjes en handvatten vergeten, dus zal wel 10,5kg zijn.
Ik was alleen de binnenbandjes en handvatten vergeten, dus zal wel 10,5kg zijn.
Don't just train... train right.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 157
- Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 06:43
- Mijn mountainbike: Flanders FXT
- Contacteer:
liggen jullie er nou echt wakker van of iemand z'n fiets nu 8,5 of 10 kg weegt??
BTW: de mijne weegt zo'n 1800 gram, maar toen moest ik nog wel wielen, derailleurs, stuur, zadel, crank enz monteren
Ik heb al een boel info van dit forum afgehaald en bezoek het dagelijks, maar de vriendelijkheid en tact in dit topic zijn ver zoek
BTW: de mijne weegt zo'n 1800 gram, maar toen moest ik nog wel wielen, derailleurs, stuur, zadel, crank enz monteren
Ik heb al een boel info van dit forum afgehaald en bezoek het dagelijks, maar de vriendelijkheid en tact in dit topic zijn ver zoek
Hé, gewicht besparen is nu eenmaal erg verslavend. Gelukkig heb ik een vriendin die me wakker schudt en er voor zorgt dat ik niet al m'n zuurverdiende centjes aan minder grammen uit geef. 'Leer eerst maar eens fietsen' is haar redenatie
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
- Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
- Contacteer:
wakker liggen is een zwaar woord maar gewichtbesparen en dan volledige functionaliteit is wel verslavend.jan1963 schreef:liggen jullie er nou echt wakker van of iemand z'n fiets nu 8,5 of 10 kg weegt??
BTW: de mijne weegt zo'n 1800 gram, maar toen moest ik nog wel wielen, derailleurs, stuur, zadel, crank enz monteren
Ik heb al een boel info van dit forum afgehaald en bezoek het dagelijks, maar de vriendelijkheid en tact in dit topic zijn ver zoek