Daar is ie dan... 4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

jawel, ik heb weer een nieuwe ouwe fiets!
ik kan weer aan de gang!

het betreft een Specialized FSR Enduro. nu met achter xt, voor lx, avid speeddial vbrakes, manitou voorvork, x fusion o2 achterdemper, en vage wielen.

hij is nu nog redelijk brak, maar hij gaat helemaal gereviseerd worden.
nieuwe aandrijving, schijfremmen, nieuwe voorvork en demper, nieuwe voorbouw en zadelpen, etcetc..

ik moet nog wel verzinnen hoe ik m ga opbouwen, of ook helemaal magura, of zo licht mogelijk, of zoveel mogelijk 1 kleur. ik zie wel.

IK KAN WEER SLEUTELEN!! \o/

na de vakantie eerst mn cannondale echt helemaal af maken, dan hieraan beginnen:

Afbeelding

/Edit:/
Look Fournales is van de baan.
Laatst gewijzigd door Superbärt op do 25 augustus 2005, 00:16, 3 keer totaal gewijzigd.
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
richard-1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 10:51
Mijn mountainbike: Kona caldera met look fournales vork

mooie vork he ik heb um ook:P zie ook hier voor een foto:
klik hier! jaja ik weet het hij is nog nie af :(

zie hier voor meer info over de vork
ik durf het bijna niet te vragen maar wat heb jij er nou voor betaald????(je vork alleen bedoel ik)
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Nou, ik heb m terug van de dealer.
Zat een scheur in de achterbrug, maar door de goeie garantie en aanwezige bon zonder problemen vervangen.

Wat er in de toekomst opkomt:
Ronin 110,
Shimano XT RR achter
Magura of Sram juicy 7 remmen
Verder Woodman afmontage, dus pen stem pedalen balhoofd barends en quicks
handgespaakt setje wielen
Andere achterdemper (Zal wel fox worden)

Nog genoeg te koop en te sleutelen dus, het komende maanden :)
Evenals werken en sparen ...

Verder ga ik de crancks(Strongarm 2) polijsten
icm met zilveren TA bladen lijkt t me wel mooi
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik heb de cranks zwartgespoten. Maar mijn frame is ook zwart. En ik ga er zwarte TA bladen opzetten :D

Dus jij hebt het zilveren broertje van mijn zwarte :D
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Ik heb ook je site gekeken, toen je mn net had gemaakt. Daardoor ben ik op zoek gegaan naar een Speci. fully. Zag er goed uit!
ik zat eerst ook te denken aan een uturn vork(Reba), maar ik hou t toch bij een 110 Ronin, aangezien dat genoeg gaat zijn voor mij.
Ik zal pas volgend jaar zomer echt naar de bergen gaan voor een paar stevige tochten, en dan kan ik met deze vork ook nog wel overweg.

De cranks waren bij mij een beetje afgesleten op sommige plekken, zodat ik op t idee kwam om ze helemaal op te polijsten. Dus nu bezig met papier korrel 220, 400, 800, en daarna met de dremel eroverheen. Zilveren TA bladen erop, en het past mooi bij de bike. Bij jou is t idd net alles in het zwart.

Komt een fotootje als ze klaar zijn. :-q

Hoe bevalt jouw demper achter verder? Lockout is echt vast? Ik weet bij god nog niet wat voor een ik er ga monteren, maar een Odin of Pro Air van Magura lijkt me wel mooi passen bij de voorkant.

Keep you posted
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

De lockout gebruik ik niet.
Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil met LO aan of uit. Geen idee of het zo hoort trouwens.

Komt ook door het 4-bar linksysteem. Hij pompt eigenlijk gewoon al niet.

Verder stamp ik eigenlijk ook nooit. Mooie ronde bewegingen fietsen en ik kom overal boven (ook door de LO vóór, die merk ik zeker!). Menig hardtailer versla ik in klimmetjes met toertochten.

U-turn gebruik ik niet veel. In NL staat hij op 100mm. In de ardennen stond hij op 110mm.

Hoeveel veerweg heeft jouw fiets? Ik dus 90mm achter.
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Hij krijgt dus een ronin 110 voor, ook met lockout gelukkig.
En achter kun je hem dmv het anders in de link zetten van het blokje met daaraan het onderste punt van de demper de travel verstellen van 3.8' tot 4.7', oftewel 96 mm tot 119 mm. De balhoofdhoek is ook door dezelfde actie verstelbaar van 70.5* tot 69*. De eerste is wat meer rechtop, voor XC, de andere wat meer naar achter, dus meer FR/DH/AM

Met mijn huidige demper, een Xfusion o2, is het op de instellingen met 4.7' niet fijn rijden. Je hobbelt en zonkt iets teveel bij elke actie.
Met een betere demper zou dit te verhlepen moeten zijn.

Maar ik zal ook meestal de instelling 3,8'/70.5* gebruiken, is in Nederland de meest effectieve afstelling. Zodra er wat ruiger werk onder de banden komt(volgend jaar zomer pas, want dan is ie pas af :(), zal ik alle instellingen kunnen beoordelen en gebruiken.

Welke maat schijf heb jij er achter op zitten? 160? En je hebt daar zo'n nok/hydrokabel geleider op gezet zag ik. Blijft dat goed zitten?

En heb jij er geen last van dat je crancks zo laag bij de grond zitten, of is dit bij jouw model minder het geval?
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik heb 2x 160mm schijven. In NL zeker voldoende. In de ardennen voor een weekje ook wel.

De kabelgeleiding (heb ik er niet opgezet) zit zeker goed.

Op het frame zitten trouwens redelijk wat stickers om het te beschermen (deels transparant).

Crank laag bij de grond? Zit juist hoog, voor XC (175mm armen)!

Hoeveel cm zit jouw BB boven de grond?
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

ik heb net mn frame terug, dus als ie morgen in elkaar staat, dan zal ik t ff opmeten.
Ík weet nog wel dat ik bij de allereerst bocht tijdens de proefrit al "kggggt" hoorde van de cranck die de grond raakte.
Normaal hou ik mn crancks omhoog in de binnenbocht, en trap ik rustig door bij flauwe bochten. Bij deze bike moet ik al veel sneller de cranck omhoog houden.

grtz
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Is je demper ook stiekem niet wat aan de korte kant of lijkt dat maar?
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

mmm. Er zit toch echt een demper in die even langs is als de originele Fox Float, 165 mm inbouwlengte.

Waarom zou ie voglens jou langer moeten zijn? (niet cynisch bedoelt!)

grtz bart
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Afbeelding
Afbeelding

Bij mij loopt de liggende achtervork (licht) omhoog. Bij jou (licht) omlaag.

Mijn BB zal zeker hoger zitten. Dat zal ook nog wel zeker centimeters uitmaken!!!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Er zit toch zo'n afstelblokje (dat rode ding) in die achterlink? Daarmee kun je de balhoofdhoek instellen en ook meteen de brackethoogte. Of zie ik dat niet goed?
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

zit volgens mij ook een heel ander linkarmpje in :~ bij de zilveren fiets knikt die als het ware door en bij de zwarte is hij recht. Misschien moet met deze link er een langere demper in??
Don't believe the hype!
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

HotSnail schreef:zit volgens mij ook een heel ander linkarmpje in :~ bij de zilveren fiets knikt die als het ware door en bij de zwarte is hij recht. Misschien moet met deze link er een langere demper in??
nope! heeft die van mij ook werkt prima, da is idd om de hoek te veranderen, kan echter wel fijn zijn als je een iets langere demper monteert maar da hoeft nie.
Plaats reactie