Customized crankarmen

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik heb mijn crankarmen geverfd. 't Had mooier gekund, maar het gaat om het idee.
Matzwart gespoten (evt. nog wat glimmender te polijsten) en met een 'dremel-aldi-kopie' de S erin gezet.

Leermomenten:
-Ik heb het wat te dik gespoten.
-te snel aangeraakt (ik kon het niet laten)

Hoelang de verf blijft zitten heb ik trouwens geen idee van. Ik ben erg benieuwd.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Hey,

Of het mooi is is altijd moeilijk te zien op fotos maar heb je het vooraf wel even licht opgeschuurd? En heb je ca 30cm afstand gehouden en wat tijd tussen de lagen gehad? Spuiten op kamertemperatuur, dan pakt t beter. Dat zijn wel de meest gemaakte fouten denk ik. Dat met die dremel is opzich wel cool.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
BBX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 19 september 2004, 15:37
Mijn mountainbike: een te mooie SX03 ;)

ey mark,

dat ziet er toch best wel vet uit man (Y)

Hoop werk geweest?

Ik zal em heeel binnenkort is komen bekieken ;)
Nananananaaaaaaaaaa!!!!!
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Ondanks dat ik je verftalent en ideeën kan waarderen, ben ik toch zeer benieuwd hoe snel je schoenen zwart zullen zijn... tenminste aan de binnenkant...
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

@M.A.: Ik heb 2 lagen gedaan met 36 uur ertussen. Eerst alles in een sopje gedaan. En ook nog ff een schuurpapier erlangs gehaald, maar dat haalde niet veel uit. Verder was het heel de dag ook buiten kamertemperatuur, dus was ook wel goed.

@BBX: was niet echt veel werk. 't Ging wel makkelijk. Moet ik jouw fiets ook doen?

@DeKerfs: Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ach, dan spuit ik mijn schoenen gewoon zwart :D
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Mocht ik jouw zijn geweest, had ik de overgang tussen de crank en het buitenste blad ook 'aangepast'. Zodanig dat de armen van de bladen precies overlopen in de armen van de spider van je crank.

Ik zit momenteel te wachten op een levering van 2 bladen die ik heb laten 'aanpassen' voor een specifiek crankstel. De bladen waren van zo'n prijs dat ik min of meer gewoon geeist heb dat ze/hij dat deed. Zo gezegd, zo gedaan... concequentie was wel dat ik ruim 3maanden later de bladen nog niet heb. Al zijn ze nu dan toch eindelijk onderweg met de grote vlieger....
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

DeKerfs schreef:Mocht ik jouw zijn geweest, had ik de overgang tussen de crank en het buitenste blad ook 'aangepast'. Zodanig dat de armen van de bladen precies overlopen in de armen van de spider van je crank.
Mooi plan ja. Maar ik weet niet of ik die spuit-skills heb. Het is de eerste keer dat ik met verfspuit aan de slag ging. Ik had ook alles door kunnen spuiten. Alleen de tanden niet. Maar daar heb ik de TA's al voor in bestelling.
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Ik doelde meer op het viziek verwijderen van wat aluminium van de bladen, al zie ik dat de dan nog overgebleven 'poot' tussen de buiten rand van het blad en de bevestiging in jouw geval dan wel erg dun wordt. TA zal zowiezo iets beter passen, dan deze erg breed gemaakte Deore bladen. T zijn details... :wink:
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

DeKerfs schreef:Ik doelde meer op het viziek verwijderen van wat aluminium van de bladen, al zie ik dat de dan nog overgebleven 'poot' tussen de buiten rand van het blad en de bevestiging in jouw geval dan wel erg dun wordt. TA zal zowiezo iets beter passen, dan deze erg breed gemaakte Deore bladen. T zijn details... :wink:
Dat is ook een manier van overlopen.... :D
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Kun je zoiets trouwens goed laten poedercoaten? Blijft dat langer zitten? Of anodiseren? Lijkt me ook wel vet.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

Volgens mij kan poeder coaten ook wel, heb M960 cranks gezien die blauw gepoeder coat waren, was wel appart, maar zag er erg netjes uit.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

fijn een vierkant gat, dat is lekker sterk!!! kan je goed op staan!!!

maar er zitten 2 tandwielen te veel op dat crankstel zie ik :wink:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Beep
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 14:15

Ja, voor een singlespeed fietser erg attent... :D
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Hilco schreef:fijn een vierkant gat, dat is lekker sterk!!! kan je goed op staan!!!

maar er zitten 2 tandwielen te veel op dat crankstel zie ik :wink:
Ja, klopt. Ik klim wél graag tot aan de top.
Boscrosser
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 1 september 2003, 19:17
Mijn mountainbike: Naamloos geval

Kjiratsiekoedel schreef:@M.A.: Ik heb 2 lagen gedaan met 36 uur ertussen. Eerst alles in een sopje gedaan. En ook nog ff een schuurpapier erlangs gehaald, maar dat haalde niet veel uit. Verder was het heel de dag ook buiten kamertemperatuur, dus was ook wel goed.
Beter is Eerst goed wassen met ammoniak of vervanger van ammoniak, dan schuren, niet te veel aanzitten met je vette vingers, dan met je spuitbus er een keer over heen, loslaten als je aan het eind van je haal bent dan opnieuw indruken en weer terug. Dan een tussenpauze, dit herhalen met tussenpauzes van ong. 20 minuten.

Voordeel van spuiten tegen over met een kwast is dat je geen strepen van de kwast krijgt en dat je niet hoeft te wachten tot je eerste laag droog is en je zonder heel veel moeite te doen, veel meer, maar dunnere lagen kan opbrengen.
Plaats reactie