Prophet 1000SL; lekker vies UPDATES

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
gastje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 11:42
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon

Deze zeker niet! heb je die vork al eens gezien?
Ehm, wat is er mis dan met de Lefty Speed DLR 2 ??
Dr Paaj

Volgens mij wil kawa de TPC/SPV...
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Ik heb om exact dezelfde redenen als gastje voor de SL gekozen. Voor mijn gebruik zijn de vork en demper beter geschikt.

@gastje: mooie fiets man!!!! :-q :lol:
Maarre.... nog even een vraagje: bij je zit buis, die rode streep/band, als je die van de achterkant bekijkt, loopt die dan door? Bij mij is hij aan de achterkant onderbroken. Er zit een verticale spleet. En! En ik heb hier en daar wat aluminiumsplinters onder de lak zitten. Soms onder de blanke lak, ook onder de blauwe lak. Check je frame. Je kanhet herkennen aan de oneffenheden in de lak. En je kan het zien zitten. Ik ben al terug geweest naar de LBS, is een garantiegeval en wanneer ik m'n fiets kan missen, kan ik hem brengen. Dus nu even niet. Ach, misschien kan ik dan een deal maken dat ze hem BBQ gaan spuiten :lol:
kawa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 581
Lid geworden op: za 21 augustus 2004, 16:22

gastje schreef:
Deze zeker niet! heb je die vork al eens gezien?
Ehm, wat is er mis dan met de Lefty Speed DLR 2 ??
Je bedoelde de Prophet 600SL, niet? Awel, kijk eens wat voor vork erop zit... :-D
Er is niks mis met de Lefty Speed DLR2 maar wel met alles wat niet lefty of fatty is op een C'dale :wink:

edit: ben weer te snel geweest. 600 heeft idd geen Manitou :oops: Maar als je op de naam klikt i.p.v. de foto krijg je de specs van de 500...foutje op de site

Ziet er wel goed uit die 600, upgraden tot dual en hij mag zo komen :-q
gastje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 11:42
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon

Die rode band sluit bij mij ook niet helemaal aan, maar ik vind het niet storend. Het zijn gewoon stickers op het frame die net niet aansluiten. Ik zie geen splinters onder mijn lak, kun je er een close-upje (fotootje) van maken, ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Zal het proberen. Heb een paar foto's geprobeerd te maken, maar het is vrij klein. Misschien dat ik ze vanavond online kan zetten.
jerom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 22 december 2002, 11:01
Mijn mountainbike: SCALPEL / Appassionato
Contacteer:

@ Zaskar & gastje (en eventuele andere 1000Sl-owners) :

Ik rij met een scalpel tamelijk wat chrono's & marathons in biker's heaven. De Ardennen dus.
De scalpel is een heerlijk nerveuze en lichte fiets maar heeft een nogal beperkte veerweg waardoor je op bumpy afdalingen snel tegen/over de limiet gaat.

Daarom overweeg ik nu over te stappen naar een bike met meer veerweg zoals bv de SL. Ik wil wel een bike die uitnodigt tot vlammen en waarmee je prestaties kan neerzetten.
Mag ik dat verwachten van de SL ?
adrenaline en endorphine
gastje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 11:42
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon

Mag ik dat verwachten van de SL
Of je dat mag verwachten moet je aan Cannondale vragen maar hard fietsen dat lukt en een jump maken dat ook. En wat betreft een afdaling in de Ardennen met flink veel wortels op je pad ?? Tja, volgens mij is dat 1+1 ...
Aangezien ik alleen een hardtail gewent ben denk ik dat ik langere afstanden beter uit zal houden met deze fiets, maar of dat de fiets dan ook gelijk geschikt maakt voor een marathon (100 km?) dat durf ik je niet te zeggen.
Ik ga over 1,5 week voor een lang week-end naar Winterberg toe om te kijken wat de fiets in huis heeft, misschien dat ik je dan meer kan vertellen.
Heeft iemand tips voor Winterberg afgezien van het bikepark uiteraard ?
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Ik kom van een compleet rigid fiets, dus ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal. Ook ik heb vooral zoiets dat ik nu vooral makkelijker meer km's kan maken. Maar ik denk dat het rendement wel wat lager is dan op een scalpel, maar het comfort hoger. Maar, ik heb zeker het gevoel dat ik snel kan rijden met de SL!

@gastje: hier kan je de foto's van de 'defecten' van mijn lak zien:

http://www.mijnalbum.nl/Album=CTIJUKAZ

je kan ze beter in wat groter formaat bekijken, is wat duidelijker. Ziet de achterkant van jouw SL er bij die rode band net zo uit? Mijn foto is niet helemaal top, maar iets is beter dan niets!
gastje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 11:42
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon

Die rode band ziet er bij mij ook zo uit . Kijk ook maar eens bij de andere rode banden op je fiets, daar is het ook zo. Ik maak me er niet druk over, vind het niet storen. Die 'defecten' in de lak heb ik niet, gelukkig voor jou valt het onder garantie.
GERONIMO
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1008
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:08
Mijn mountainbike: Is te koop : http://forum.mountainbike.nl/

Valt me wel een beetje tegen van c'dale :~.
Te koop: Giant composite, full xtr, ztr olympic
Te koop: Pro race elara(racer), met nieuwe banden en ketting en cassete!
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Mooie bike man! Had hem ook besteld, maar moest hem helaas annuleren. :(( :((

Misschien volgend jaar een frameexchange als de SL-frames ook los te koop zijn.

Hoe verwerkt de fiets boomwortels? Voel je daar nog iets van in je rug?
This can’t go on, I must inform the law!
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Mooie fietsie hoor.
Hoe vind je je Avids? Ik heb nog helemaal niemand met ervaring erover gesproken.
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

Zaskar schreef:De remmen zijn redelijk ingeremd (paar keer Amerongse berg af/op) maar heb nog niet de indruk dat ze beter zijn dan HS33.
:-D
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

The XeroX schreef:
Zaskar schreef:De remmen zijn redelijk ingeremd (paar keer Amerongse berg af/op) maar heb nog niet de indruk dat ze beter zijn dan HS33.
:-D
Ja, nou, daar moet ik toch wel een beetje van terug komen.... Ik heb van de week een rondje (24km) over asfalt op m'n oude fiets gereden met de HS33 en ik moet zeggen, Avid is toch wat bijteriger. Minder handkracht, meer remmen. Maar, de Avid's heb ik nog niet in de bergen getest dus ik kan alleen maar zeggen dat ze vooralsnog goed functioneren. Behalve dan wat sleep en piep geluiden. Ik heb ook het idee dat in m'n achterschijf een kleine slag zit.... Hoe die er in is gekomen????? En mijn vertrouwen in HS33 is enorm: paar jaar terug van 90->15 km/h moeten remmen en dat ging prima!!

En over boomwortels: ja je voelt ze wel, maar je hebt veel meer controle en het is een stuk makkelijker!
Plaats reactie