Prophet 1000SL; lekker vies UPDATES

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

UPDATE
Bij de andere post met foto van oude fiets wat updates, net zoals aan het einde van dit topic.



Jaja, ik heb 'em meteen al vies gemaakt!! Mijn nieuwe Prophet 1000SL. Vrijwel helemaal standaard (voor zover je die fiets standaard kan noemen, met Juicy 7 remmen, RP3 achterdemper en een lefty. En dan natuurlijk de adds van de eggbeaters, carbon zadelpen en de Racing Ralphs!!! Verder een mix van X.9 (a-der), XT (v-der) en X.7 shifters.

En een bloembak als standaard, niet inklapbaar.... :D


Meer foto's op http://www.mijnalbum.nl/Album=OZTYTNS8


Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zaskar op ma 17 oktober 2005, 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Dr Paaj

Zeer netjes... Ga je veel plezier van beleven 8)
GERONIMO
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1008
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:08
Mijn mountainbike: Is te koop : http://forum.mountainbike.nl/

aaah...supervet!
alleen beetje jammer van die bar-ends

Had ik met me 15 jaar maar veel geld :-{
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Leuke fiets niet mijn smaak maar toch
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

GERONIMO schreef:aaah...supervet!
alleen beetje jammer van die bar-ends...
Tja, ik vind het wel lekker om af en toe m'n handen te kunnen verplaatsen. Het stuur is alleen wel erg breed. Even wennen, misschien dat er een stukje af gaat.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Zaskar schreef:Jaja, ik heb 'em meteen al vies gemaakt!!

Hij fietst ie?
:)
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Komende vanaf zoiets:
Afbeelding

erg smooth!! Klimmen doettie beter dan verwacht (lockout voor, semi-lockout achter). Had eerst Racing Ralphs eronder, maar was het wat te nat voor (2x onderuit op Lage Vuursche door voor mij nieuwe route, nieuwe pedalen, gladde banden voor omstandigheden) dus m'n good old WTB Velociraptor GRIP banden en dat was afgelopen zaterdag in Amerongen geen verkeerde keuze.Was nog erg nat. Op de route is een stuk waar je eerst over een vrij blubberig stuk moet, dan rechtsaf (bocht niet te ruim nemen vanwege grote plas) en dan naar beneden, over fietspad en dan naar rechts. Dat stuk ging met m'n oude fiets met max 40-42 km/h. Nu 52.5 geklokt en had nog later kunnen remmen.

De remmen zijn redelijk ingeremd (paar keer Amerongse berg af/op) maar heb nog niet de indruk dat ze beter zijn dan HS33. Schakelen met triggers is nog even wennen, maar vooralsnog is het goed.

UPDATE:
Ben inmiddels erachter dat met voldoende druk in de lefty, ik de lockout nauwelijks gebruik en de Fox RP3 is gewooon goed: in de middelste stand vrijwel geen energie verlies en wel goede demping van het terrein. Alleen als ik echt lomp wil klimmen, wil ik alles wel eens zo vast mogelijk zetten. En die 52.5 is inmiddels 60 geworden....

De Juicy's zijn wel beter dan de HS33 mbt remkracht; toen ik na een poosje weer eens HS33 ging rijden dacht ik even dat ze het niet meer deden toen ik de eerste keer moest remmen. Remkracht HS33 is wel goed, maar bij Juicy hoef je minder handkracht te gebruiken.

De wielen icm RR maken hem erg snel, zo voelt hij in ieder geval! Ben inmmiddels al wat meer ervaren in het erom leggen van UST, loop nu wat minder te vloeken! De laatste paar keer dat ik meer dan 2 uur in het zadel zat wat last van een beurse kont, wellicht dat ik het zadel wat te zacht vind of de vorm niet ideaal. Misschien dat ik mijn Flite er eens op ga zetten.

Wel al wat probleempjes gehad: vork is gaan lekken en is nu bij Cannondale en de Juicy's hebben ook wat 'gezweet' (bij remhendel reservoir) of dat komt doordat ze te warm zijn of het membraam niet goed sluit weet ik niet, LBS is ervan op de hoogte gesteld. Ik hou het in de gaten.
Laatst gewijzigd door Zaskar op ma 17 oktober 2005, 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.
kawa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 581
Lid geworden op: za 21 augustus 2004, 16:22

Eindelijk, een Prophet rijder! :-q
Leuke fiets, al ben ik nog niet echt te vinden voor de kleuren van de SL reeks...
Ik zou me volgend jaar ook een Prophet willen aanschaffen...
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Ja, de kleur vind ik ookniet super, maar de afmontage en de vering spraken me erg aan. Vind BBQ of die andere matte kleuren erg mooi. Maar om daar nou 200,- voor te gaan betalen...... Misschien komt er ooit nog een ander kleurtje op, dat zie ik later wel. Dat blauw van deze fiets is trouwens wel erg mooi, is metallic dus zit een mooie glans overheen.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

kleur is erg strak!!! verder vind ik hem mwa ik weet ik niet wat ik heb met cannondale's.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

leuk beestje (Y)

maar hoe biked hij bergop zonder lockout's ?
pomptie ook veel ?
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Rolling Thunder schreef:leuk beestje (Y)

maar hoe biked hij bergop zonder lockout's ?
pomptie ook veel ?
Nou, in de middelste stand van de RP3 (waar ik standaard in rij) heb je wel het idee wat energie te verliezen, vooral als het wat steiler omhoog gaat en het wat minder op souplesse gaat (zoals het laatste stukje van het 7km Leersum rondje). Ook voorvork uitzetten helpt veel, ben nog helemaal geen vering gewend, dus ook aan die kant heb ik soms het idee wat rendement te missen. Heb nog niet gekeken welke lockout me voor het gevoel het meeste rendement oplevert. Probeer sowieso een zo soepel mogelijke rijstijl te hanteren, met niet te veel gewiebel op de fiets.

Erg makkelijk on the fly aan/uit te zetten, die lockouts!
RonaldMcD
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 9 november 2004, 21:17
Mijn mountainbike: Specialized P.3

Ik ben nog steeds van mening dat lockouts op een vork overbodig zijn. Het geeft imo weer dat de werking van de vork niet perfect is en daarom in sommige situaties moet worden uitgeschakeld om de omstandigheden te kunnen verwerken.

Of we gaan allemaal zonder vering rijden! Wieeeeeee.
George Clooney is my homeboy.
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

ja dat wil je wel he!

maarre...dat is echt een hele mooie bike :o
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
gastje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 11:42
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon

Mooie fiets man ! Ik heb er zelf ook 1 besteld, hij wordt vandeweek geleverd hoop ik.
Dus wat jou betreft is deze bike zijn geld waard ?
Heb je voor zo'n lefty een speciale km teller nodig ? Zo ja, welke ?
Hoe zwaar is je fiets (en in welke maat) ?
En eigenlijk zeg je dat de fiets klimt als een geit als je beide veringen op "lock out" zet, anders verlies je rendement ?
Plaats reactie