Wat kan ik er nog aan verbeteren?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
RocK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 20:25
Mijn mountainbike: Giant Composite xtc 2005
Contacteer:

woow :o hehe, je heb gelijkt :D kan er weer 790gram van af! dan zou die van 10166.25 naar 9376.25 gram gaan.
Denk dat als ik het zadel besteld heb, dat ik dan daarna toch maar ff m`n bike laat wegen in de fietsenwinkel, wil wel weten of het lijstje echt overeenkomt met het gewicht van m`n bike
breuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 3 juli 2004, 10:41

RocK schreef:wil wel weten of het lijstje echt overeenkomt met het gewicht van m`n bike
Je gelooft toch sowieso niet serieus dat je met een lijstje van internet het gewicht van je fiets op een kwart gram nauwkeurig kan bepalen?
RocK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 20:25
Mijn mountainbike: Giant Composite xtc 2005
Contacteer:

breuk schreef:
RocK schreef:wil wel weten of het lijstje echt overeenkomt met het gewicht van m`n bike
Je gelooft toch sowieso niet serieus dat je met een lijstje van internet het gewicht van je fiets op een kwart gram nauwkeurig kan bepalen?
nee geloof ik niet! maar wil wel weten of het een paar 100 gram scheelt!
Zou wel mooi zijn als je dat echt via die site kan bepalen, en dat het aardig in de buurt komt.
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

je kan wel een schatting van het gewicht maken en die schatting komt wel redelijk in de buurt.
breuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 3 juli 2004, 10:41

SniperWorks schreef:je kan wel een schatting van het gewicht maken en die schatting komt wel redelijk in de buurt.
Maar een "schatting" in grammen op 2 decimalen nauwkeurig slaat natuurlijk nergens op.

Ga dan voor een schatting een paar keer met en zonder fiets op een weegschaal staan :D . Nauwkeurig genoeg.

(Ben overigens wel benieuwd hoe schatting en werkelijkheid overeenkomen, hou ons op de hoogte!)
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

op de weegschaal kom je toch al snel op halve kilo's nauwkeurig...(als je geluk hebt) leuk om erg ongeveer te kijken wat het is... of je rond de 10 kg zit...

toch komt zo'n optelsom behoorlijk goed in de buurt, als de fiets schoon is natuurlijk. want zodra die vuil is en je gaat het frame dan werkelijk meten aan een weeghaak hangen dan kom je wel op flinke verschillen uit.

en het blijft leuk om uit te rekenen wat het ongeveer is. ben zelf geen fan van met frame op de weegschaal te staan... iedere beweging is weer iets anders..

maar rock... ik zou zeggen breng em eens bij je LBS langs (als die iets heeft om accuraat mee te meten. :-q
breuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 3 juli 2004, 10:41

SniperWorks schreef:op de weegschaal kom je toch al snel op halve kilo's nauwkeurig...(als je geluk hebt) leuk om erg ongeveer te kijken wat het is... of je rond de 10 kg zit...
Hangt uiteraard van de weegschaal af. Ben zelf wel eens op een digitale gaan staan die op 1 decimaal gewichten gaf. Op 100 gram nauwkeurig is minder 1% van het gewicht van mijn fiets. Veel nauwkeuriger zal het niet worden.
toch komt zo'n optelsom behoorlijk goed in de buurt, als de fiets schoon is natuurlijk. want zodra die vuil is en je gaat het frame dan werkelijk meten aan een weeghaak hangen dan kom je wel op flinke verschillen uit.
Elk onderdeel wat gewogen is heeft een meetfout. Elk onderdeel heeft productietoleranties. Je hebt geen idee wat die lui op de weightweenies site nou precies hebben gewogen er waarmee. Daarom moest ik een beetje lachen om een gewicht wat in hondersten van grammen gegeven werd. Als je zo'n lijst maakt doe het totaal dan niet op de gram nauwkeurig, dat staat leuk maar kan je nooit hard maken. Rond het af naar de dichstbijzijnde 100 gram, dan gaat het tenminste ergens over.
ben zelf geen fan van met frame op de weegschaal te staan... iedere beweging is weer iets anders..
En daarom doe je het natuurlijk minstens 3 keer en middel je de met- en zonder-fiets gewichten.
RocK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 20:25
Mijn mountainbike: Giant Composite xtc 2005
Contacteer:

Is weer een tijde geleden dat ik wat veranderd heb aan m`n bike, maar sinds afgelopen week is die weer goed gepimped.
Zit nu een nieuwe zadel (San Marco Peperonico) pedalen (Time Atac Xs carbon).
Denk dat ik nu klaar ben met het veranderen en klooien aan m`n bike, tenzij jullie nog wat leuks kunnen bedenken, wat echt toe is aan verandering, of wat ik misschien vergeten ben ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik een ff m`n specs lijstje gemaakt op weigtweenies site ;)
Ga binenkort laten wegen in de lbs. Hopen dat die dan nog steeds onder 10kg is gebleven ;)

Afbeelding


Zo was die toen ik hem voor het eerst kocht

Afbeelding

Nu dat ik klaar ben met pimpen van m`n bike, kan ik eindelijks beginnen met mountainbiken ;)
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden hoe het eind resultaat is geworden!

Gr rock!
Ronny-B-
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 7 augustus 2005, 14:03
Mijn mountainbike: K2 Razorback Rsl, Look Fournales, Magura HS-33, Shimano XT, Mavic Crossroc.
Contacteer:

Heel mooi. Super mooie fiets zo. Veel plezier toegewenst!
tinmen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 17:36
Mijn mountainbike: Trek 4900

die stem die er standaard op zat vind ik mooier dan die wcs crap. ;)

Verder super bike.
Robin v Berkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 00:00
Mijn mountainbike: cannondale Scalpel team 09
Contacteer:

ik zie geen verschil tussen nu en toen :wink: :D maar het is mooi fiets alleen die XT crank vind ik niet zo mooi bij staan alles is mooi donker kleur alleen die crankset is light van kleur maar veder mooi fiets
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

Je mist wat :tong

-Stuur
-Zadelpen klem
-(Bottembracket?of al inclusief crankarmen?)


Verder ziet het er weer knap uit. 8)
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dat zadel...... :((

Verder een mooi fietsie :-q Heb je de pedalen al goed afgesteld gekregen of moet het gewoon een beetje "inslijten"?
Bicycle, bicycle, bicycle
RocK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 20:25
Mijn mountainbike: Giant Composite xtc 2005
Contacteer:

Robin v Berkel schreef:ik zie geen verschil tussen nu en toen :wink: :D maar het is mooi fiets alleen die XT crank vind ik niet zo mooi bij staan alles is mooi donker kleur alleen die crankset is light van kleur maar veder mooi fiets
ja die xt crank is wel jammer, maar die ga ik niet meer vervangen, want zit er te kort op. misschien kan ik hem ander kleurtje geven? :roll:
Dat zadel......

Verder een mooi fietsie Heb je de pedalen al goed afgesteld gekregen of moet het gewoon een beetje "inslijten"?
Zadel is wel mooi, juiste kleuren, lekker apart. maarja dat vind ik zelf :P

Pedalen dat is gewoon wennen, gisteren maar 1keer onderuit gegaan, door dat ik niet te snel los kwam, dus het valt al mee ;)
die stem die er standaard op zat vind ik mooier dan die wcs crap.

komt zeker omdat nu die stem op jouw fiets zit ;)

bedankt voor de toffe reacties :-q
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Zadel kleurt juist erg mooi!!!!

De zilveren XT cranck kleurt weer niet. Zwart/rood/geel spuiten??
Plaats reactie