Bird Aeris 145 MT1893 AXS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Die remmen zijn perfect, remmen hard als het moet. Soms mag het aan de achterkant wel wat minder, maar ik klaag er niet over
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meegs schreef: wo 16 januari 2019, 14:49 Wat zijn je ervaringen met de MT7 remmen? Ze zien er wel cool uit op de bike.
Heb altijd Magura remmen gehad en vond ze altijd fijn werken.
Mijn huidige fiets heeft shimano's XT en ik mis daar soms een beetje gevoel in die ik met Magura's wel had.
Vette fiets :-q
Vooral die wielen

Beetje off topic, maar dat gevoel kan je terugkrijgen/sterk verbeteren door te upgraden naar XT (Zee Saint) 4-zuiger remklauwen. Zelf ook met Maguras gereden (niet de mt7) en die voelden fijner aan dan de bijterige XTs. Maar na een slepende historie van lucht aanzuigen (bij voorkeur tijdens fietsvakanties in de Alpen) hebben de Maguras het veld geruimd voor de volgende bokkenschieters, van Avid/Sram.
Nu dus bij XT SLX aangeland en die doen het probleemloos sinds 2012.
De upgrade naar een 4-zuiger remklauw (past bij SLX/XT gewoon op dezelfde hendel en leiding) levert iets meer remkracht, maar vooral veel meer gevoel op.
Ik geloof meteen dat die MT7's heel fijn zijn, maar ik vertrouw Magura niet meer op lange termijn ;) Keuzes...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Mooi apparaat! 8)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hebbedingetje.

Erg fraaie machine heb je gekocht. :-q
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 16 januari 2019, 16:43
Meegs schreef: wo 16 januari 2019, 14:49 Wat zijn je ervaringen met de MT7 remmen? Ze zien er wel cool uit op de bike.
Heb altijd Magura remmen gehad en vond ze altijd fijn werken.
Mijn huidige fiets heeft shimano's XT en ik mis daar soms een beetje gevoel in die ik met Magura's wel had.
Vette fiets :-q
Vooral die wielen

Beetje off topic, maar dat gevoel kan je terugkrijgen/sterk verbeteren door te upgraden naar XT (Zee Saint) 4-zuiger remklauwen. Zelf ook met Maguras gereden (niet de mt7) en die voelden fijner aan dan de bijterige XTs. Maar na een slepende historie van lucht aanzuigen (bij voorkeur tijdens fietsvakanties in de Alpen) hebben de Maguras het veld geruimd voor de volgende bokkenschieters, van Avid/Sram.
Nu dus bij XT SLX aangeland en die doen het probleemloos sinds 2012.
De upgrade naar een 4-zuiger remklauw (past bij SLX/XT gewoon op dezelfde hendel en leiding) levert iets meer remkracht, maar vooral veel meer gevoel op.
Ik geloof meteen dat die MT7's heel fijn zijn, maar ik vertrouw Magura niet meer op lange termijn ;) Keuzes...
Ik heb er laatst ook wel kleinigheidje mee gehad, maar dat was niet zo’n probleem. Je raakt alleen gewend aan het remmen, en ik heb nog geen andere rem gevonden die het net zo doet qua remkracht
Bird Aeris 9 blurple
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Hele gave fiets!

Die wielset staat hem ook heel goed!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Mooie bike Joost, terecht dat je de wielen gehouden hebt, staan ook weer mooi bij dit frame... :D

Vind het jammer dat ze die conti's niet in 2.8 doen, vind het wel fraaie banden om te zien en volgens mij hebben ze bijzonder veel grip en zijn ze lekbestendig.
Just do Ti, or did i die?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr

AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr

eerste rondje zit erop, even lusje rutbeek en stukje van route haaksbergen(mooi op de terugweg naar huis vanuit het werk)
ondanks de extra lengte voel ik het niet, hij stuurt goed, ook in het krappe gedraai.
achterdemper moet ik misschien nog even beetje meer tijd in steken, maar de basis is nu al goed.
ik kan hier wel vrienden mee worden

de 2.6 conti is net zo breed als de 2.8 maxxis, 67mm. hebmaar 5-6mm over aan beide kanten, beetje krap dus
Bird Aeris 9 blurple
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Lekker pik, maar da wist je al he :-q
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Haha, zekere. Ben er ook gek mee. Vandaag eerste rondje gedaan die we normaal ook rijden, het voelt eigenlijk zoals de zero, maar dan met wat meer comfort
Bird Aeris 9 blurple
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

novaterra schreef: zo 20 januari 2019, 22:18 Haha, zekere. Ben er ook gek mee. Vandaag eerste rondje gedaan die we normaal ook rijden, het voelt eigenlijk zoals de zero, maar dan met wat meer comfort
Nice, ik ben trouwens ook wel tevreden met mijn Zero. Jij ook, dat weet ik. Maar ik wijt de soms harde stukken van de Zero aan mijn inferieure skills :lol:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

hitchhikerzguide schreef: zo 20 januari 2019, 22:36
novaterra schreef: zo 20 januari 2019, 22:18 Haha, zekere. Ben er ook gek mee. Vandaag eerste rondje gedaan die we normaal ook rijden, het voelt eigenlijk zoals de zero, maar dan met wat meer comfort
Nice, ik ben trouwens ook wel tevreden met mijn Zero. Jij ook, dat weet ik. Maar ik wijt de soms harde stukken van de Zero aan mijn inferieure skills :lol:
welke harde stukken?, dat ie af en toe oncomfortabel is?
Bird Aeris 9 blurple
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

novaterra schreef: wo 23 januari 2019, 13:43
hitchhikerzguide schreef: zo 20 januari 2019, 22:36
Nice, ik ben trouwens ook wel tevreden met mijn Zero. Jij ook, dat weet ik. Maar ik wijt de soms harde stukken van de Zero aan mijn inferieure skills :lol:
welke harde stukken?, dat ie af en toe oncomfortabel is?
Ja, omdat ik niet de juist lijn kies om een stuk met veel stenen of rotsen. Maar dat ligt aan mij natuurlijk. Eens zo belangrijk om de juiste lijn te kiezen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr

omdat de 2.6 conti toch wel beetje aan de brede kant is voor de winterse omstandigheden(met modder volgelopen band die langs de seat stay schuurt), maar een een 2.35 Schwalbe set gemonteerd, velg is met zijn inwendige breedte van 33mm mooi voor de Mary, voor de nobby lijkt het wat aan de brede kant, karkas is breder dan de noppen.
ik had vd week mijn setje der Kaiser project gemonteerd om te kijken hoe een 2.4 valt, en die band ligt helemaal goed op de velg, karkas is net wat smaller dan de noppen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Behoorlijk dik zo !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie