Niner AIR9 Carbon P2 vaste vork

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Bonanza schreef: wo 9 januari 2019, 12:07
Victor1977 schreef: wo 9 januari 2019, 12:00 Vittoria Terrano?
Ik ken wel de terrEno maar dat zijn toch cx bandjes?

en dat groen is inderdaad het enige minpuntje maar dat gaat dus goed komen
Terreno idd. Eind deze maand ook voor MTB

https://www.facebook.com/72656363404703 ... 957549089/
ah duidelijk, zien er in ieder geval cool uit en gaan vast mooi staan op je Niner :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Klopt! Bij mij heeft het ook even geduurd voor ik op een Niner rond reed.... :winkie:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Marco79 schreef: wo 9 januari 2019, 10:39
sama schreef: wo 9 januari 2019, 10:22 Die kleine nopjes hebben op de meeste van onze routes betere grip dan al die grove banden.
Nog niet gereden met een Magic Mary voorop? Veel groffer wordt het niet, maar geeft bakken grip op elke ondergrond behalve ijs.

@TS mooie bike, alleen idd die zadelpen...
Ik heb wel veel gereden op de uhr routes met bijvoorbeeld de hans dampf, rock razor en nobby nick, ik ga er geen seconde sneller door, sterker nog, het geeft alleen maar rolweerstand, ook op stukken als de snakerun of de marmottentrail ben ik gewoon aanzienlijk sneller op mijn huidige combi, uiteraard tubeless, en lekker zacht.
Sneeuwmonster
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

sama schreef: wo 9 januari 2019, 14:49
Marco79 schreef: wo 9 januari 2019, 10:39

Nog niet gereden met een Magic Mary voorop? Veel groffer wordt het niet, maar geeft bakken grip op elke ondergrond behalve ijs.

@TS mooie bike, alleen idd die zadelpen...
Ik heb wel veel gereden op de uhr routes met bijvoorbeeld de hans dampf, rock razor en nobby nick, ik ga er geen seconde sneller door, sterker nog, het geeft alleen maar rolweerstand, ook op stukken als de snakerun of de marmottentrail ben ik gewoon aanzienlijk sneller op mijn huidige combi, uiteraard tubeless, en lekker zacht.
De opmerking ging ook niet over snelheid of rolweerstand :D. De Magic Mary in 27,5x 2.6" op mijn fiets weegt ruim een kilo tel daar het gewicht van de binnenband bij en je hebt al zo`n 1200 gram te pakken. Dus nee voor de snelle rondes of zeer geringe rolweerstand kan ik je hem niet aanraden. :winkie: Voor de grip en duurzaamheid des te meer.
Overigens moet ik zeggen dat de Magic Mary mij niet tegenvalt qua rolweerstand (of het "gebrek" aan). En ach, zolang de berijder excl. bepakking en kleding, zoals in mijn geval, nog boven de 110kg zit, maakt het allemaal niet heel veel uit.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik had de Ardent/Ikon combi overgenomen voor een mooie prijs. Ik baal niet zozeer van de onvoorspelbaarheid, maar meer dat ie zich ingraaft als het wat muller is. Wat eigenlijk ook toch ook wel weer onvoorspelbaar is :~

Ik rij normaal met een stuk minder grof profiel, afgelopen zomer op de RKT met de Vittoria Mezcal, heerlijk bandje voor mij op droog en vettige ondergrond. Ik heb ook goede ervaringen met de AKA’s, ook kleine noppen, perfect voor als het droog is.

Nu dus wachten op de Terreno’s, aangezien ik niet meer vrijwillig modder of andere nattige omstandigheden op zoek, denk ik dat ik op de Neerlandse routes hier wel mee uit de voeten kan
v_schultinge

Gave fiets hoor! Daar kan je mee voor de dag komen :-q .

Heb jij enig idee waar en wanneer die Vittoria bandjes te koop komen?
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

v_schultinge schreef: do 10 januari 2019, 15:30 Gave fiets hoor! Daar kan je mee voor de dag komen :-q .

Heb jij enig idee waar en wanneer die Vittoria bandjes te koop komen?
Thanks :D

De Vittoria Skinwalls zijn eind deze maand verkrijgbaar heb ik mij laten vertellen. Ik heb ze besteld in Westerbork bij Eising, maat van me werkt daar
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

De Maxxis banden hebben een nieuwe eigenaar, het is nog even wachten op de Terreno’s. Ik had nog een setje Mezcals liggen van afgelopen zomer, die er dus maar om. Niner carbon stuur en RDO stuurpen ook gemonteerd. Nog steeds aan het rondkijken voor een andere zadelpen.

Vandaag een klein rondje in Kassel, mooie winterse beelden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik heb mijn oudere Niner Air net verkocht en ik mis hem nu al

Mooie beelden. Hier gelukkig geen sneeuw :D
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Staat nog wel een L in het te koop topic. :wink:

*edit* zie net dat je een maatje S hebt....
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Bonanza schreef: wo 30 januari 2019, 20:40 Staat nog wel een L in het te koop topic. :wink:

*edit* zie net dat je een maatje S hebt....
Ja ik zag hem staan. Het is maar goed dat het geen S is inderdaad :D
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

De levertijd en de beloftes van Vittoria voor de Terreno's waren om te janken. Nu maar Thunder Burts eronder. De groene zadelpen heeft plek gemaakt voor een grijze. Punt van het zadel staat inmiddels wat hoger, dacht al met fietsen dat ik wat naar voren gleed. Nu ik de foto zie verbaast me dat ook niet :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik denk dat je met die TB's ook heel snel zal zijn op zo een racemonster :-D
Ik las je geklaag al in het bandentopic. Jammer dat een fabrikant op zo een manier omzet mist.
Ik vind een beetje geduld hebben geen probleem maar zo lang wachten mag natuurlijk nooit en zeker niet met al die beloftes.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Toch maar weer een vaste vork

Afbeelding

Ik had mijn witte Niner vork verkocht, maar eigenlijk spijt van. Niet dat het heel comfortabel fietst ofzo, maar het had wel wat. Het meeste rij ik toch op mijn RKT9 en met nu een vaste vork on de AIR9, heb ik nu toch wel 2 heel verschillende fietsen.
Beetje rond wezen kijken en een nieuwe Niner vork kost toch wel wat en 2e hands zijn ze niet heel veel te vinden en als ze er al zijn, dan is de stuurbuis voor mijn XL frame te kort. Ik had wel goede verhalen over Thor gehoord en de prijs van hun vaste vork stond me wel aan.
Vanavond op het thuisrondje in Sleen uitgetest. De vork is een cm langer dan die van Niner, waardoor ik niet zo diep zit. Hij is volgens mij wel wat steiler dan de Niner variant, hij voelt wat nerveus aan, maar op zich went dat nog wel denk ik.
Misschien dat ik met deze fiets wat winter ICW wedstrijden ga rijden en sowieso ook Egmond Pier Egmond.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Rij je met de Vittoria Terreno's ook op het strand?
Plaats reactie