Dank u.
Pickenflick Titanium gravelracer
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Die buizen zijn echt heel vet ja.zonoskar schreef: ↑do 20 december 2018, 16:15Ja, dat was de mijneJamis Diablo schreef: ↑wo 12 december 2018, 00:37 Dat was inderdaad een mooi merk, maar niks meer van over. Planet X verkoopt af en toe nog wat frames en dat was het.
Volgens mij heeft iemand jaren terug BOTY gewonnen met een Titus.
Maar Titus had toen ook de Exogrid framebuizen. Een titanium buis, waar stukken uitgezaagd waren via laser en dan een carbon buis er in gelijmd. Echte pareltjes. Santana (van de tandem fietsen) gebruikt(e) die buizen ook.
Seven heeft er ook mooie combi' s mee gemaakt, en Dean.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
ERG mooi
Zou wel eens de opvolger van mijn Mango point AR kunnen worden (?)
Wel postmount en QR ipv flatmount en steekassen zie ik; dat verklaart misschien de goede prijs.
Geen last van aanlopende remschijven? Voel je ook dat het titanium comfortabeler is?
Zou wel eens de opvolger van mijn Mango point AR kunnen worden (?)
Wel postmount en QR ipv flatmount en steekassen zie ik; dat verklaart misschien de goede prijs.
Geen last van aanlopende remschijven? Voel je ook dat het titanium comfortabeler is?
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Wat dat betreft is het wel een apart frame.
Dit type bestaat sinds 2014 en heeft wel een paar keer een update gehad. Laatste versie is zover ik kan vinden van 2016/2017.
Maar toch geen steekassen gekregen.
De reden daarvan snap ik niet, vooral omdat er best brede banden in passen en dus niet strikt CX is.
Misschien omdat er anders teveel overlap is met de Tempest.
De prijs is inderdaad erg gunstig, voor de prijs van een Genesis frame een complete fiets.
Ik heb er nog geen echte ritten mee gemaakt ivm tijdsgebrek, dus nog geen aanlopende remmen gemerkt en ook nog geen goed oordeel over het comfort van Ti.
Mijn vorige had een hard alu frame en vork en dezelfde banden, dus zou het verschil wel moeten kunnen merken.
Dit type bestaat sinds 2014 en heeft wel een paar keer een update gehad. Laatste versie is zover ik kan vinden van 2016/2017.
Maar toch geen steekassen gekregen.
De reden daarvan snap ik niet, vooral omdat er best brede banden in passen en dus niet strikt CX is.
Misschien omdat er anders teveel overlap is met de Tempest.
De prijs is inderdaad erg gunstig, voor de prijs van een Genesis frame een complete fiets.
Ik heb er nog geen echte ritten mee gemaakt ivm tijdsgebrek, dus nog geen aanlopende remmen gemerkt en ook nog geen goed oordeel over het comfort van Ti.
Mijn vorige had een hard alu frame en vork en dezelfde banden, dus zou het verschil wel moeten kunnen merken.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Ik was gewoon erg benieuwd. Ik heb op mijn Mango nog nooit problemen gehad met QR icm mechanische schijfremmen (TPR Spyre) en het voordeel van postmount is dat ik mooi alles kan overzetten......maar de verkrijgbaarheid van nieuwe race remgroepen met postmount is nihil en 12mm steekas is nu standaard bij de meeste wielsets (gelukkig vaak wel met optie QR adapters) .
Hou ons op de hoogte......blijft erg mooie fiets
Hou ons op de hoogte......blijft erg mooie fiets
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Punt is dat een steekas geen enkel nut heeft op dit soort fietsen. Normale qr is meer dan stijf genoeg. Qua remmen is Sram gelukkig zo aardig om nog de keus te geven tussen post mount of flatmount. Flatmount is met kleinere toleranties en gevoeligheid voor haaksheid eigenlijk te gevoelig voor aanlopen. Hoeveel dure carbon racefietsen ik wel niet onder handen heb gehad met aanlopende schijven. En dan had je ze na een uur klooien nét goed, gooit iemand de fiets in zijn auto en kan je weer overnieuw beginnen. Bij Shimano kan je trouwens probleemloos hun postmount caliper (r785) aan een nieuwe Ultegra of 105 groep hangen. (Toevallig net 2 maanden bezig geweest met het uitdenken van een flatmount dropout en uiteindelijk tot conclusie gekomen dat ik voorlopig mijn disc racers/gravelbikes uitrust met postmount calipers)
Enne, Jamis gefeliciteerd (Ik ga mijn skinwall verdriet de komende dagen verdrinken )
Enne, Jamis gefeliciteerd (Ik ga mijn skinwall verdriet de komende dagen verdrinken )
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ah, skinwall is het toverwoord dus! Ik vond het sowieso al jammer dat Sonder de mijne leverde sonder skinwalls, maar ja, er stond ook bij dat dat "subject to availability" was. Had ik geweten dat het punten zou schelen in BOTY2018, had ik er een punt van gemaakt
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Ja jongens je weet toch; retro is helemaal hip.
Vind het zelf geen porum maar het scoort wel.
Vind het zelf geen porum maar het scoort wel.
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Ben zelf met 61jr intussen helemaal "retro"
Interessante discussie over flatmount. Ik wist niet dat die passing zo'n probleem was. Ik heb zelf mijn nieuwe carbon racert (Trek Domane sl5) tegen alle advies en trends in met (direct mount) velgremmen gekocht omdat ik zoveel gedoe met schijfremmen op de racers hoor. Tot zo'n 30mm bandbreedte gaan velgremmen vlgs mij uitstekend op de weg als je maar geen carbon velgen gebruikt.
Ik vind ze zelfs een stuk beter remmen als de Avid road schijfremmen die ik had. De TPR spyre is wel van een andere orde en doet het uitstekend.
Dit frame wordt steeds interessanter
Interessante discussie over flatmount. Ik wist niet dat die passing zo'n probleem was. Ik heb zelf mijn nieuwe carbon racert (Trek Domane sl5) tegen alle advies en trends in met (direct mount) velgremmen gekocht omdat ik zoveel gedoe met schijfremmen op de racers hoor. Tot zo'n 30mm bandbreedte gaan velgremmen vlgs mij uitstekend op de weg als je maar geen carbon velgen gebruikt.
Ik vind ze zelfs een stuk beter remmen als de Avid road schijfremmen die ik had. De TPR spyre is wel van een andere orde en doet het uitstekend.
Dit frame wordt steeds interessanter
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Nog een vraagje:
Hoe lang ben je en wat voor maat heb je?
Hoe lang ben je en wat voor maat heb je?
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Ik ben 1.78 lang (kort ) en dit is een M.
Ik zit precies op de grens van M, zou ook de L kunnen nemen maar ik hou niet van een lange bovenbuis op zo'n fiets.
Ik zit precies op de grens van M, zou ook de L kunnen nemen maar ik hou niet van een lange bovenbuis op zo'n fiets.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Ik zit met 184 net op de grens van L en XL . Met L zit ik met negatieve pen dan wat te diep denk ik. 3cm spacers bijgeleverd zo te zien?
Zit nog te twijfelen tussen Rival 1 en Rival 22 (1x11 vs 2x11) , zou wat minder slaande ketting als het echt ruw wordt wel prettig vinden, maar wil geen grote stappen op de weg.
Zit nog te twijfelen tussen Rival 1 en Rival 22 (1x11 vs 2x11) , zou wat minder slaande ketting als het echt ruw wordt wel prettig vinden, maar wil geen grote stappen op de weg.
Hij is inderdaad nogal diep, de Arkose staat voor mij inmiddels vrij laag maar met dit frame zou ik echt weer naar een positieve stuurpen van misschien wwl 25 graden moeten. Vind ik een stuk mooier dan een hoge spacertoren.MonkeyRider schreef: ↑di 25 december 2018, 13:54 Ik zit met 184 net op de grens van L en XL . Met L zit ik met negatieve pen dan wat te diep denk ik. 3cm spacers bijgeleverd zo te zien?
Zit nog te twijfelen tussen Rival 1 en Rival 22 (1x11 vs 2x11) , zou wat minder slaande ketting als het echt ruw wordt wel prettig vinden, maar wil geen grote stappen op de weg.
Waar woke is, is vuur