Titus Fireline Evo 29 Gravel

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Nu een kort verhaal:
Mooie Dartmoor Primal opgebouwd, lekker mee gespeeld en dan kom je een deal tegen waar je slapeloze nachten van krijgt; gevalletje N+1

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wauw!
Ik wilde graag iets opbouwen waar ik met diverse bandenmaten kon experimenteren , die ik ook SS kon rijden, niet te duur en een "steel- feel" heeft. Dus was ik gelijk verkocht toen ik deze Titus Fireline Evo 29"in mijn maat (20") in de webshop van On One voorbij zag komen. QR achter, ISCG05 tabs (om SS te rijden met een Blackspire Stinger) en ruimte voor dikkere banden dan 29x 2,25.

Ik had recent mijn Dartmoor opgebouwd dus ik moest opnieuw spullen verzamelen voor deze build. Die jacht is ook echt "part of the fun", ik had gelukkig voor een mooie prijs mijn On One London Road verkocht dus er was budget. Alle spullen in de uitverkoop of licht gebruikt van MP of dit forum gekocht :-q

Erg blij met de vork en dat de binnenpoten van de vork en de dropper mooi matchen;
Climb, Trail, Descent
Afbeelding
130 of 150 mm. veerweg
Afbeelding

Specs;
Titus Fireline 20"
27.5 WTB SI 25 met El Guapo naven
Fox 34 CTD Talas vork 130- 150 mm.
XT M8000 remmen, 203 en 180 mm. schijven
Schwalbe Nobby Nic 27,5x 2,6 Addix, voor en achter, met Michelin C4 latex biba voor, Tubolito 27,5 plus achter
XT trapas, ZEE cranks, ZEE derrie met Wolftooth Goatlink en XT shifter,
Blackspire 32 t. oval, SLX 11- 42 cassette, KMC x 10 ketting,
Bashguard 34 t. (met later een N Gear Jump Stop, just in case)
KS Lev 150 mm. dropper
Ergotec Riser 30 mm.x 780 mm. (met later ESI Chucky grips)
Xpedo pedalen

Ja, het is een 29" frame en vork met 27,5x 2,6 banden en het rijdt fantastisch! Het zal de combi van de vork, het tita frame en de iets kleinere maar bredere banden zijn, de zitpositie en het brede stuur helpt ook.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De build is nog niet helemaal af en op de foto gezet, daar zorgde een crash voor waardoor ik sinds juli niet op deze fiets gefietst heb. Maar hij is bijna klaar, nu met een stuur met rise en een langere stuurpen voor betere zitpositie en een tijdelijke Salsa zadelpen klem met isolatietape om een vervelende tik in zadel of zadelpen kwijt te raken. Een zwarte schakelkabel, zwarte zadelpenklem, ESI Chuncky grips, en de losse Titus headbadge moeten nog gemonteerd worden om het af te maken.

Self- clinic:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door maanfruit op ma 4 mei 2020, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik snap je wel dat dit toch kriebelde. Mooie fiets geworden zeker voor "op een budget"
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Mooi! :-q :-q
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Titanium is altijd goed en zeker wanneer je zoiets voor een leuk prijs in elkaar weet te zetten
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk project, en door het blanke ti ook erg mooi. :-q
Ook leuk dat je 2.6x27.5 banden hebt gebruikt in een 29"frame.
Ik heb zelf de alu rip-off van deze Fireline (Parkwood) en die doet het ook nog steeds erg fijn.
Wel met gewone 29"wielen en een 140mm vork en een iets kleiner voorblad.
Dat laatste zal vooral aan mijn conditie liggen :bier:

Je hebt de 10-speed Zee derailleur gecombineerd met 11-speed shifter en cassette ?
(met een goatlink)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Mooie build. Die wil ik wel eens van dichtbij komen bewonderen :-q De bottom bracket lijkt aardig laag te zitten, heb je geen problemen met de trappers?
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Hele mooie build! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

@ Victor, ja zeker een droom bike. Het leuke is dat je door de grote ruimte achterin kan testen met banden maten, ik heb voorin en achterin ruimte voor een 27,5x 2,8 (geen " brugje" tussen de achtervork). Maar dat rijdt denk ik niet veel beter dan dit. Ter vergelijking zou een leuke 29 wielset ook aangenaam zijn :tong

De BB is inderdaad iets (1 cm. ongeveer) lager maar daar merkte ik weinig van. Ik rijd een Misfit Dissent met 70 mm. drop en 180 mm. cranks, gaat prima.

@ Mark, ja, gezellig! Ik moet hem dan wel ff bij mijn ma uit de schuur vissen, heb daar een filiaal geopend :winkie:

@TSM die parkwood had ook op mijn lijstje gestaan, toen die niet meer gemaakt werd is het toen een Dartmoor Primal geworden, ook leuk. Ik rijd old- skool 1x 10. Nix fancy, ZEE derrie, goatlink, XT shifter en een SLX cassette, met oval tandblad en een bashring ter camouflage :winkie: Ik denk niet dat ik aankomende 2 a 3 maanden op deze bike zal fietsen, als het weer kan ben ik (als Rohloff fan en matige SS rijder) benieuwd naar de betrouwbaarheid van de aandrijving in natte omstandigheden zonder na iedere rit minitieus te moeten poetsen.
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Tot mijn schrik heb ik de één na laatste versie van de Titus nog helemaal niet gepost :D

Afbeelding
Afbeelding

De Titus is een fantastische bike met de nodige veelzijdigheid en standaardisatie, daar houd ik van :kiss: QR achteras, BSA bottom bracket, 44 mm. balhoofdbuis, ruimte voor 29"en 27,5" banden, ruimte voor grote tandbladen voorop en zeer rap en comfortabel. Toch had ik het gevoel (me laten aanpraten) dat een dikke stalen moderne hardtail met 65 graden balhoofdhoek de oplossing is voor mijn belabberde skills. De hele handel overgezet naar het stalen ros en dan houd je een tita frame "over".

Ik wilde de Titus niet kwijt (heeft heel even te koop gestaan) dus zocht ik een ander inzet gebied voor dit frame. Ik had een Jones stuur en een Reba liggen en heb er een soort poor- mans- Jones- Ti van gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Helaas was de vorkbuis te kort en de reach te klein (vandaar het zadel) maar deze opbouw had echt potentie; comfortabel, redelijk snel en veel hand- en zitposities. Ik besloot er geen mtb maar iets meer reis/ gravel- achtigs van te maken.

De Reba heb ik verkocht en een carbon vork met de langste A-C die ik kon vinden voor max € 150,- gekocht. Het idee was er een gravel bike van te maken. Via forumlid Gewoon Buiten die ook een Titus heeft een Origin8 kabelstop ontvangen zodat ik met mijn geliefde Microshift SL M10 3x 10 shifters kon rijden. Schroef er ook een passend Brooks zadel, een Jones H Bar Loop en Jones handvatten, RVS bidonhouder, Schwalbe Almotions 2,00, Chris King Mango trapas en headset op en je hebt een dikke graveler :-q

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen kwam het voorjaar en een mevrouw Maanfruit die graag naar haar werk wilde gaan fietsen, op mijn Titus :evil: Jones stuur is er inmiddels vanaf (en staat te koop) omdat mevrouw een ander stuur wilde :-{
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

mrs Maanfruit boft maar met een hele luxe commuter :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie