Na 17 jaar weer op de MTB met de Calibre Bosnutt Evo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Makkelijk schreef: ma 7 januari 2019, 13:31 Na 2 maanden kan het goed dat je de versnellingskabel iets strakker moet zetten. Op je shifter zit een draaibaar busje om de kabel heen. Begin eens deze 2 kwartslagen tegen de klok in te draaien en kijk of het dan beter wordt.
Dit werkt! Merci. De ketting zit alleen zo vol met zand omdat ik vaak Zandvoort rij, dat er wel een boel geluid van de ketting komt. Veel zand dus overal, en je hoort 'm een beetje trekken. Ook tussen de trappers zeg maar (crank?) Maar gewoon goed schoonmaken met sopje en borstel en dan dus smeren. Ik zag dat Muc off overal wordt aangeraden, is dat ook oké voor je ketting?

Ik overweeg ook om tubeless te gaan. Voor hier in Zandvoort niet nodig, maar ben wel van plan om naar de Ardennen etc te gaan dit jaar. Ik moet er wel uitkomen met youtube tutorials en anders lbs.. Wellicht vind ik iemand in Zandvoort die kan helpen :D
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
MartijnLangeweg
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: wo 29 augustus 2018, 16:44

Ik heb zelf inmiddels ook een Bossnut en kan zeker aanraden tubeless te gaan. Mocht er nog wat geld in je portemonnee zitten zijn andere wielen ook geen overbodige luxe :wink:
Calibre Bossnut Evo - DT Swiss
Plaats reactie