Na 17 jaar weer op de MTB met de Calibre Bosnutt Evo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Na wat rondgesnuffeld te hebben hier en op youtube, ben ik uitgekomen bij de Calibre Evo MTB. Ik heb vroeger (zo rond mijn 13e tm 15e redelijk wat gefietst in de duinen van Schoorl en andere plekken. Ik vond dat altijd super gaaf.

Nu ben ik bijna 30 en mijn conditie is niet meer wat het geweest is.. klein pensje begint te vormen etc, dus besloten om weer lekker te gaan fietsen, en dan wel op de mtb uiteraard. Ik woon in Zandvoort dus dat is ook wel lekker makkelijk met die trail om de hoek.

Ik had de fiets binnen 2 dagen in bezit, bizar snel vanuit Engeland. Ik heb 2 linkerhanden maar dacht ik ga 'm wel even af monteren..
Alles ging prima tot het moment van de voorrem afstellen. De rem liep aan doordat ie niet mooi in het midden zat. Ik dus de 2 schroefjes los draaien waarvan ik dacht dat het degene zijn om dat af te stellen, nou niet dus.. Alle rem vloeistof eruit over de vloer en over de schijf etc :-{
Toch maar een tripje naar de fietsenmaker, hoppaa 70 eu aftikken voor nieuwe blokken, schijf en montage ervan. Geen meter mee gefietst :-q

Uiteindelijk de dag daarna de duinen ingedoken en de trail gereden. Zo mijn conditie is slecht hahaha. Wel echt zalig om weer te doen, maar na elke klim even uitpuffen. De fiets voelt echt heerlijk aan. Reageert goed, veert soepel en is een genot om op te fietsen. Vering moet ik alleen nog afstellen misschien, geen idee of ik daar iets mee moet doen en hoe. Verder vind ik het zadel wel wat hard. Ik kon 2 dagen niet lekker zitten na een paar uur te hebben gefietst :tong Ik vind de fiets er ook gaaf uit zien, lekker opvallend kleurtje.

Afbeelding

Ik heb een helm besteld bij bike discount DE (Bell super 3R) en een broek met zeem plus jasje tegen de regen en wind. Verder maar gewoon even in jogging broek of iets dergelijks en sportschoenen.. Ik zou nog graag een camelbag willen die ook voor snowboarden gaat dienen, iemand tips? Ook misschien de minimale dingen aan tools bij mij hebben? Voor in Zandvoort misschien nog niet zo belangrijk, maar ben wel van plan om richting de ardennen en later ook de alpen te gaan. Tips hiervoor ook welkom.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zat vanavond al even te kijken op de site van Go Outdoors. Ziet er goed uit.
Heel verstandig van je om na 17 jaar weer te gaan mountainbiken want het blijft een leuke bezigheid die je op deze manier ook niet de kop kost.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

OllyNL schreef: do 1 november 2018, 18:33Ook misschien de minimale dingen aan tools bij mij hebben? Voor in Zandvoort misschien nog niet zo belangrijk, maar ben wel van plan om richting de ardennen en later ook de alpen te gaan. Tips hiervoor ook welkom.
In de eerste plaats datgene dat je ook kunt gebruiken, het is vrij nutteloos om gereedschap mee te slepen voor reparaties die je zelfs in je garage niet kunt uitvoeren...
Minimale: multitool met kettingpons, missing link die je ergens aan een buitenkabel kan hangen, binnenband met bandenlichter en (CO2) pomp - ook makkelijker om ergens aan je fiets te hangen - en voor de alpen een paar reserve remblokken.


Staat het zadel bewust te laag of ...? En de punt lijkt omhoog te wijzen wat an sich prima werkt op een DH fiets waarbij het zadel laag staat en je eigenlijk niet echt op wilt zitten maar verre van ideaal is wanneer je langdurig in het zadel wilt doorbrengen op XC hoogte.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

kan niet meer schreef: do 1 november 2018, 23:55 Zat vanavond al even te kijken op de site van Go Outdoors. Ziet er goed uit.
Heel verstandig van je om na 17 jaar weer te gaan mountainbiken want het blijft een leuke bezigheid die je op deze manier ook niet de kop kost.
Ja ziet er goed uit hé! (voor zover ik kan beoordelen) En ja idd, leuke hobby, meer de natuur in en lekker voor je conditie. :)
cheeta schreef: vr 2 november 2018, 00:54
OllyNL schreef: do 1 november 2018, 18:33Ook misschien de minimale dingen aan tools bij mij hebben? Voor in Zandvoort misschien nog niet zo belangrijk, maar ben wel van plan om richting de ardennen en later ook de alpen te gaan. Tips hiervoor ook welkom.
In de eerste plaats datgene dat je ook kunt gebruiken, het is vrij nutteloos om gereedschap mee te slepen voor reparaties die je zelfs in je garage niet kunt uitvoeren...
Minimale: multitool met kettingpons, missing link die je ergens aan een buitenkabel kan hangen, binnenband met bandenlichter en (CO2) pomp - ook makkelijker om ergens aan je fiets te hangen - en voor de alpen een paar reserve remblokken.


Staat het zadel bewust te laag of ...? En de punt lijkt omhoog te wijzen wat an sich prima werkt op een DH fiets waarbij het zadel laag staat en je eigenlijk niet echt op wilt zitten maar verre van ideaal is wanneer je langdurig in het zadel wilt doorbrengen op XC hoogte.
Helemaal eens idd, maar zal dus wat tutorials opzoeken en die basic tools En onderdelen in huis halen. (eerst even salaris afwachten haha) Wat is een missing link?

En ja klopt, zadel stond dus veel te laag kwam ik achter. Nu veel hoger en zadel afgesteld naar recht. Punt weer omhoog als ik de Alpen in ga haha. Dank voor de reactie.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Afbeelding
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Gaaf apparaat. Snelle levering ook ! 8)
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Alweer een bosnutt :-q

Neuh, mooie bike hoor en ideaal om weer het fietsen mee te hervatten.
Veel plezier ermee want dat gaat wel goed komen.
Just do Ti, or did i die?
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Mario070 schreef: za 3 november 2018, 11:58 Afbeelding
Helder, dank :)
Opperchief schreef: za 3 november 2018, 12:04 Gaaf apparaat. Snelle levering ook ! 8)
Ja bizar hé! En Thx :-D
Big Deef schreef: za 3 november 2018, 16:36 Alweer een bosnutt :-q

Neuh, mooie bike hoor en ideaal om weer het fietsen mee te hervatten.
Veel plezier ermee want dat gaat wel goed komen.
Hahah ja de 3e op het forum denk ik. Echt heel erg blij mee. Heerlijk kleurtje ook haha.

Hier nog wat impressies van Zaterdag;

Afbeelding

Afbeelding

https://imgur.com/8aJAaPN

Hmm, filmpje lijkt niet te lukken. Jammer.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Leuke fiets, goede keus, meteen een trailfully.

Qua rugtas kan ik Evoc tippen. Hun fiets- en wintersport tassen zijn identiek, alleen de fiets-versies hebben een helmhouder en de wintersporttassen een snowboard & skihouders. Dan weet ik het wel, pak degene waar je snowboard in kan :lol: Bedenk goed hoeveel liter je kwijt wilt. Als je met snowboarden een echt minimale tas wilt hebben dan kun je weer beter bij Camelbak, Osprey of Vaude kijken.

Qua multitool, koop iets simpels met een kettingpons en T25. Inbus hebben ze altijd alles wat je nodig hebt wel. En koop een goede handpomp.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Toch maar een tripje naar de fietsenmaker, hoppaa 70 eu aftikken voor nieuwe blokken, schijf en montage ervan.
die blokken is logisch, maar een nieuwe schijf, die zijn toch prima schoon te maken met wat remmenreiniger? En qua tijd, ik denk dat het monteren van een nieuwe schijf ook niet veel sneller is dan schoonmaken. Lijkt me niet zo netjes van de LBS..
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Leuk stukje film :-q en de route Zandvoort is nog goed te rijden zo te zien....kan wel zien dat je eerder hebt gereden....ook leuk natuurlijk... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Qua rugzak zou ik even serieus naar de Osprey Raptor kijken! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Makkelijk schreef: ma 5 november 2018, 11:01 Leuke fiets, goede keus, meteen een trailfully.

Qua rugtas kan ik Evoc tippen. Hun fiets- en wintersport tassen zijn identiek, alleen de fiets-versies hebben een helmhouder en de wintersporttassen een snowboard & skihouders. Dan weet ik het wel, pak degene waar je snowboard in kan :lol: Bedenk goed hoeveel liter je kwijt wilt. Als je met snowboarden een echt minimale tas wilt hebben dan kun je weer beter bij Camelbak, Osprey of Vaude kijken.

Qua multitool, koop iets simpels met een kettingpons en T25. Inbus hebben ze altijd alles wat je nodig hebt wel. En koop een goede handpomp.
Dank! Altijd fijn om de bevestiging van een goede keuze te krijgen :lol:

En yess, dat zijn de goeie tips! Ik ga er meteen naar kijken. Tas moet natuurlijk wel minimaal blijven, maar toch wat inhoud hebben want ja, tools, eten, telefoon, sleutels, andere bril, go pro etc. Iets simpels met een kettingpons en t25, check :D Pompje idd en dus eventueel binnenbandje met banden lichter.. Hooppaa weer 100 euro lichter hahah
Prulleman schreef: ma 5 november 2018, 11:14
Toch maar een tripje naar de fietsenmaker, hoppaa 70 eu aftikken voor nieuwe blokken, schijf en montage ervan.
die blokken is logisch, maar een nieuwe schijf, die zijn toch prima schoon te maken met wat remmenreiniger? En qua tijd, ik denk dat het monteren van een nieuwe schijf ook niet veel sneller is dan schoonmaken. Lijkt me niet zo netjes van de LBS..
Hij gaf wel aan dat hij 'm ook schoon kon maken, maar dat de kosten hetzelfde zouden zijn.. Ik heb de schijf wel liggen, dus is nog te redden en dan maar als reserve schijf oid? Gewoon alcohol of iets anders speciaals? Maar ja, qua bedrag wellicht iets te hoog.
Mario070 schreef: ma 5 november 2018, 14:01 Leuk stukje film :-q en de route Zandvoort is nog goed te rijden zo te zien....kan wel zien dat je eerder hebt gereden....ook leuk natuurlijk... :-D :-q
Thanks! :-D De route ligt er fantastisch bij. (zeg ik als leek) Onderhoud is net gedaan, regen was er genoeg dus prima te rijden. De noordelijke lus zelfs goed, alleen moet je vrij snel terug zeg maar. We kwamen in de noordelijke lus nog wel een dikke houten balk met van die doorn takken eroverheen gelegd tegen, midden op de route :~ Schijnbaar zure honden eigenaren die niet willen dat je daar fietst, maar heel snel weg gegooid en door. Bizar. Anyway, verder erg leuk.

En ja, wel eerder gereden maar errug lang geleden hoor haha. Thx voor het compliment :-q
Ad58 schreef: ma 5 november 2018, 20:22 Qua rugzak zou ik even serieus naar de Osprey Raptor kijken! :-q


Die neem ik ook mee in de vergelijking, hartelijk bedankt!
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

OllyNL schreef: ma 5 november 2018, 23:22
Prulleman schreef: ma 5 november 2018, 11:14

die blokken is logisch, maar een nieuwe schijf, die zijn toch prima schoon te maken met wat remmenreiniger? En qua tijd, ik denk dat het monteren van een nieuwe schijf ook niet veel sneller is dan schoonmaken. Lijkt me niet zo netjes van de LBS..
Hij gaf wel aan dat hij 'm ook schoon kon maken, maar dat de kosten hetzelfde zouden zijn.. Ik heb de schijf wel liggen, dus is nog te redden en dan maar als reserve schijf oid? Gewoon alcohol of iets anders speciaals? Maar ja, qua bedrag wellicht iets te hoog.
Nieuwe schijf kost minimaal 15 euro, de- en montage ben je als je heel snel bent 5 minuten mee bezig, zal wel 10 minuten voor staan volgens de Bovag. Dus minimaal een tientje arbeidsloon. Dus 25 euro in totaal.

Schijf schoonmaken is een pufje remreiniger. Een complete bus kost €2,50. Doekje er langs en je bent in 30 seconden klaar, ronden we af op een euro. En dan is die schijf dus voor €1,05 weer als nieuw.


Ik zou even langs gaan en om uitleg vragen. Of gewoon melden dat het de laatste keer was dat je daar was. Even de reden er bij, zodat hij in de toekomst niemand meer oplicht!!!


Jammer dat je zo weer ervaring met een dealer op moet doen :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Afbeelding
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie