Merida Big Nine 300

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Jah, misschien wil degene die dat ding van me kocht hem wel ruilen voor deze! ;) Pff, daar moet ik toch ook niet meer aan denken hoor, lol!

Maar deze fiets; zeker lol aan! Minder sleutelwerk, maar wél meer fietsen........en wees niet geschokt; daar kocht ik hem uiteindelijk wel voor ;)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lars TB schreef: ma 29 oktober 2018, 22:59
Kapitein Iglo schreef: ma 29 oktober 2018, 22:16 Nog een easy fix: remleiding voorvork, ff binnenlangs geleiden. Zit-ie net wat beter beschermd :-q
Bezigheidstherapie... .
Welkom bij je hobby.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: di 30 oktober 2018, 08:33
Lars TB schreef: ma 29 oktober 2018, 22:59

Bezigheidstherapie... .
Welkom bij je hobby.
Ik ben er ook niet op tegen. Zelf sleutel ik regelmatig alle onderdelen op een ander frame om het een week later weer terug te zetten... :roll:

Maar ik heb zelf nog nooit een schijfremleiding gezien die kapot was gegaan omdat deze buitenom gelegd was. Het zal vast wel eens gebeuren, maar dat zal even vaak zijn als bij een leiding binnendoor!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Laat je toch niet los hè? ;)

Afbeelding

Met wat bloed, zweet en tr.......ach, viel nog wel mee :)

Afbeelding


Dan nog een ander dingetje; als je de foto ziet, dat boutje waarvan het kopje een beetje afgerond loopt...... Waar haal je zoiets eigenlijk?
Ben nu al bij diverse bouwmarkten ed. geweest, maar dat is allemaal plat en dat staat niet zo. Zo'n afgerond kopje staat zoals het hoort.
Maar een fietsenmaker; hier in de buurt helpen ze je echt niet als je onderdelen wilt hebben(!) Je moet je fiets daar laten maken, al is het een boutje of een handvat, eerlijk waar. Meerdere malen aan de hand gehad; je kan het vergeten.
Ik weet ook niet of ze zulks gewoon hebben liggen natuurlijk en als ze het moeten bestellen zou ik als fietsenboer ook niet blij zijn.
Maar goed; ik kan nogal een -tja, hoe zeg ik het netjes?- mierenbevruchter zijn en vier van die boutje waarvan twee direct in het oog springen.......
Dus als iemand een adresje weet, liefst een beetje rond Haarlem/Alkmaar kan nog, dan graag!

Afbeelding
Plaats reactie