turbo levo fsr 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Omdat ik geen 16 meer ben; omdat ik een hekel heb aan klimmen; omdat alles met een stekker mooi is; omdat het kan, voor de aanschaf van een nieuwe fiets heb je genoeg redenen. Het idee achter de electrische fiets was een manier om trails te gaan scouten en geen zorgen maken om die extra klimmen die je moet gaan doen. Bij mijn lbs een testrit gemaakt en was verkocht. Ik heb gekozen voor het 2018 comp carbon model omdat het 2019 model weer eens duurder was geworden. Het 2018 model kon ik met een korting krijgen en het 2018 model valt nog te tunen en het 2019 model (nog) niet. Toen ik de fiets kocht stond ie nog in 's Heerenberg en mij was verteld dat ie rood (rocket red)was, in de praktijk is het gewoon roze. Als ik nu lees dat er veel 2019 modellen zijn waarvan de motor herrie maakt en dat specialized daar heel druk mee is om op te lossen ben ik blij dat ik voor het 2018 model heb gekozen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Eindelijk eens iemand die een SYS plaatst van een fraaie elektrische fiets. Er staan er vast nog wel wat, maar weinig. Wbt die Levo: ik ben fan. Wat een fun op zo’n fiets. Het mooie van een Levo is dat de motor zo laag mogelijk is geplaatst. De meeste elektrische MTB’s hebben dat ding vrij hoog zitten. Nog wel een setje andere pedalen er op denk ik?
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Prachtbike, zeer evenwichtig, klimt goed, daalt super. Butchers zijn leuke banden. Had deze uitvoerig getest op de happy Bike days in Houffalize eerder dit jaar, zeer onder de indruk :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Leuk ding!
Wat weegt zoiets nou?
Ff snel op de Specialized site zitten kijken, maar daar staat geen gewicht bij ....
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Mark-V schreef: zo 21 oktober 2018, 23:42 Leuk ding!
Wat weegt zoiets nou?
Ff snel op de Specialized site zitten kijken, maar daar staat geen gewicht bij ....
Volgens mij iets van 21kg, een kleine tank dus. Pedalen moeten inderdaad nog vervangen worden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik denk dat die 21kg nog erg optimistisch geschat is, meer richting 23kg vermoed ik. Maar als de constructeur z'n zaakjes voor elkaar heeft (en dat is wel zo bij de Levo) is dat gewicht geen belemmering om erg lekker te kunnen sturen met zo'n fiets. Ik had in elk geval niet verwacht dat zo'n zware fiets zich zo makkelijk door de bochten laat smijten (ik heb zelf een Merida e-mtb).
Blastfromthepast schreef:Het mooie van een Levo is dat de motor zo laag mogelijk is geplaatst. De meeste elektrische MTB’s hebben dat ding vrij hoog zitten.
Denk dat die verschillen qua inbouwhoogte wel mee zullen vallen. De trapas zit "in" de motor, dus je ontkomt er niet aan dat de motor "op trapashoogte" zit. Wat je wel ziet is dat sommige merken het motortje iets gekanteld inbouwen om op die manier wat ruimte te winnen achter de trapas (afhankelijk van het merk motor). Een Bosch motor is bijvoorbeeld vrij groot en dan ontkom je niet aan (soms erg) lange achtervorken. Een Shimano bouwt veel compacter en dat geeft de constructeur de mogelijkheid de geometrie dichter bij die van gewone bikes te houden.
En het gewicht van de accu tikt ook aardig aan, bij mijn eigen fiets (Shimano motor) schelen motor en accu maar 200 gram (2.8 resp. 2.6kg). En ik meen dat dat op dit moment de lichtste motor van "de grote vier" is (Bosch, Yamaha, Brose en Shimano).

Ik heb zelf niet op een Levo gereden, maar je leest eigenlijk alleen maar positieve dingen over het rijgedrag dus ik neem onmiddelijk aan dat dat wel goed zit! Overigens is het nieuwe model wel veranderd qua geometrie, geheel volgens de huidige trend met oa een slackere vorkhoek.

Maarre, veel plezier met je Levo, zal ongetwijfeld lukken :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ik lees nu mijn reactie terug, en ik bedoelde de accu, niet de motor. De accu zit laag in het frame, en die zit bij andere merken vaak hoger geplaatst.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 590
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Mooi ding Rob :-q

Onderstaande lijkt me een legitieme reden voor de aanschaf van deze bak.
superrob schreef: zo 21 oktober 2018, 17:05 Het idee achter de electrische fiets was een manier om trails te gaan scouten en geen zorgen maken om die extra klimmen die je moet gaan doen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus...

Rob, je bent geen 16 meer, hoe oud dan wel?
Dan weet ik wanneer ik zelf aan de e-bike kan gaan denken ;)
Mooi ding hoor, ookal is het geen echt rood :P

Ik was 2weken geleden in Zwitserland, geen gewone mtb meer gezien, alles elektrisch. Nu zijn de bergen daar wel wat hoger dan in NL.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PaganiProductions

Waarom worden al die e mtb's met grove trail achtig setup geleverd?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het zijn toch vooral fietsen die in landen met echte bergen geleverd worden. En met de ondersteuning van de motor heb je ook geen last van een halve kilo meer of een bandje met wat grover profiel. Waar dat op een gewone fiets nog "tegen" je kan werken op een vlak Hollands rondje.

In de Alpen zie je inmiddels echt al ontzettend veel e-mtb's rondrijden, hier zijn het nog uitzonderingen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Ik heb zelf de fsr comp 2016, wegens lichamelijke problemen lukt het niet meer op een normale mtb. Ik bewaar mijn zeldzame ritten voor de echt mooie dingen zoals het bikepark en enduro trails. Ik heb altijd afgegeven op Specialized, maar ben wel bekeerd :lol: de fiets is niet licht, maar met wat gewenning rijd je er net zo gemakkelijk mee als met een normale mtb. Hij word niet gespaard, ik spring ermee en rijd ook gewoon downhill, en ik ben een vrij lompe rijder. Wat ik wel doe is mij aanpassen aan andere rijders, vooral met klimmen blijf ik gewoon rustig rijden en niet als een idioot mensen voorbij knallen. Er is niets zo irritant als je aan het afzien bent dat zo’n gast je met 20 km/h voorbij knalt in de klim :roll:
Ben er erg blij mee, ook al gebruik ik hem heel weinig. :-q
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Ik heb een range extender gekocht en tijdje geleden ingebouwd, dit geeft me 252 watt extra. Als je geen 2 linkse handen hebt en je geen zorgen maakt om garantie dan moet je dit lukken. Onder het dekseltje van de accu zit een usb aansluiting als je onderweg iets op moet laden.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet zit de extra accu in de bion houder dus die ruimte ben je kwijt. Meer info vind je hier https://levo-range-extender.com/en/

Vandaag mijn eerste test gedaan, heb alleen in de turbo stand gereden en dat betekent bij mij 50% max vermogen, in deze stand heb ik 28 km gereden en 50% van totale accu capaciteit opgemaakt.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bidonnetje met energie :D

Dat gaat bij mij niet lukken (geen ruimte voor), dus dat betekent toch een tweede accu in de rugzak voor de langere bergritten. In NL kom ik met gemak aan afstanden boven de 60km met wat hoogteverschil (UHR), dus dan hoeft dat niet (dat is dan niet met maximale ondersteuning, maar dat wil ik ook niet).
Maar zeker een zinvolle upgrade, als je daarmee een tweede accu thuis kunt laten is dat ideaal.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
henr!
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 18:51

@superrob
Hoe bevalt die extender nu, na ruim een jaar gebruikt te hebben?
Ik zit over hetzelfde na te denken maar dub nog over extra accu meezeulen of jouw oplossing.
Dank je
Henr!
Plaats reactie