Bulls Wild Rush

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Alhoewel ik eigenlijk met mezelf (en m'n vrouw.. :o ) afgesproken had om niets meer in elkaar te bouwen, had ik toch weer behoefte aan een stukje comfort in de vorm van een fully, na een klein jaar bijna alleen op m'n Mondraker Vantage gereden te hebben.
Blijkbaar wordt ik ouder... :-?

120mm leek me wel weer wat, een wat relaxtere geo dan 100mm xc fullies, en, ook niet onbelangrijk, omdat ik nog een 120mm vork had liggen. Natuurlijk in 26 inch (de enige echte mtb wielmaat... :) ' of evt 650b.
Na wat rondneuzen op ebay, marktplaats en mtb-news, dit framepje in maatje 21 inch gevonden en opgebouwd.
Wat opvalt is dat er een 200/57mm demper inzit, wel redelijk uniek voor 120mm veerweg. Verder past 650b ook, een 2.25 Racing ralph heeft ruimte genoeg in de achtervork.

Speciaal voor dit frame zelf m'n eerste wielsetje in elkaar gebouwd, 1397 gram!
Nu een aantal keer mee gefietst op Schoorl en rijdt naar tevredenheid, werd wel nog door de velgbreedte-politie aangehouden omdat ik met velgen reed met 18.5mm binnenbreedte en een 2.3 en 2.4 bandbreedte erop, dit is heden ten dage verboden kreeg ik te horen en moest bijna een bekeuring incasseren, maar kon me er gelukkig nog net uitlullen.... :winkie: :winkie:
De velgen ben ik overigens wel positief verrast door, het zijn alu velgjes van 325 gram, maar geven in het terrein geen krimp bij mijn gewicht van 85kg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Heel leuk verhaal en dito fiets! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Dank Ad, jij hebt in de tussentijd alweer een hele mooie Niner opgebouwd zag ik... :bier:

Ondertussen de 650b wielenset van m'n Mondraker overgezet naar deze fiets en bevalt eerlijk gezegd zeer goed.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zo zie je maar weer, tegenwoordig koop je puur goud voor weinig op MP in 26 inch.

Zelf zit ik ook te denken om voor weinig een relaxte fully 26 te kopen voor erbij.

Erg leuk ding!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Dank!

Ja, dankzij de "inburgering" van de 29ers kan je dit soort leuke 26 inch framepjes tegenwoordig zo'n beetje gratis afhalen... :-q Schijn je heden ten dage niet meer mee te kunnen fietsen in het bos ... :lol:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Niks mis met 26 :winkie:

Waarom trouwens een tattoo achter?
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Rij hoofdzakelijk op mtb parours Schoorl en daar is een Tattoo voldoende als achterband.
Plus dat ik nog een stuk over de weg fiets voor ik er ben en dan is dit ook prettig als achterband.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mooie Bulls, die zie je hier niet zo vaak meer :-q
Merken als Bulls raken hier volgens mij een beetje ondergesneeuwd tussen alle fietsen van 5k of duurder (ook mooi maar wel jammer).
maverick76 schreef: zo 24 maart 2019, 17:54 Zo zie je maar weer, tegenwoordig koop je puur goud voor weinig op MP in 26 inch.
Toch sta ik soms nog versteld van de bizar hoge prijzen die soms gevraagd worden voor 26er bikes.
Het is inderdaad wel jammer dat 26" de nek omgedraaid is.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met 26" is an sich weinig mis imo, maar de meeste 26ers zijn nog vrij "old skool" qua geometrie en dat merk je wel.
En dan met name als je steiler en technischer terrein opzoekt.

Maar rij je vooral typische NL rondjes speelt dat geometrieverhaal veel minder een rol en dan kun je nog net zoveel lol hebben met een nette 26er als vroeger. Iig niet zomaar afserveren omdat 26" passé zou zijn... maar gewoon kijken of zo'n fiets past bij het soort terrein dat je rijdt en de rijstijl die je ambieert.

Ik heb geen 26er meer in de schuur, maar stiekem ben ik best benieuwd hoe mijn gouwe ouwe Morewood het zou doen op rondjes als die op de UHR. Het zou wel weer even wennen zijn als ik daarop zou rijden maar dat was zo'n lichtvoetig gooi- en smijtfietsje dat ik denk dat-ie het heel goed zou doen daar.

Maarre, moest je niet wennen aan deze fiets na zo'n tijd op die Mondraker?
Het verschil qua rijgevoel tussen mijn Mondraker (Factor 29er) en Morewood destijds was behoorlijk groot. Erg lang versus best wel kort :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Mooie Bulls, die zie je hier niet zo vaak meer
Merken als Bulls raken hier volgens mij een beetje ondergesneeuwd tussen alle fietsen van 5k of duurder (ook mooi maar wel jammer).
Dank! Tsja, ik ben bang dat Bulls niet zoveel status heeft op dit forum... :tong


Eerlijk gezegd viel het wennen nog mee, nu is dit frame uit 2012, dus ook al een wat "modernere geo" en niet de klassieke 71/73 graden icm met korte wb.

In het begin was ik wel wat voorzichtiger in afdalingen, omdat ik het gevoel van de forward geo miste waarbij het lijkt alsof je voorwiel nog een heel stuk voor je zit en dit altijd een bak vertrouwen geeft in afdalingen. In die zin was het wel weer even wennen. Verder gaat door de kortere wielbasis het bochtenwerk wat makkelijker en dat was in positieve zin weer even wennen... :winkie:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jan Willem schreef: ma 25 maart 2019, 14:42 Mooie Bulls, die zie je hier niet zo vaak meer :-q
Merken als Bulls raken hier volgens mij een beetje ondergesneeuwd tussen alle fietsen van 5k of duurder (ook mooi maar wel jammer).
5k... zijn ergens absurde bedragen voor iets wat bij sommigen 1x per week de schuur uitkomt voor een ritje van 50km. Gelukkig heeft mijn Dartmoor geen 5k gekost. :(
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Zo, fiets nog een klein beetje gefinetuned, wilde toch nog wat relaxter zitten. (een nadeel van lange benen is dat je altijd vrij diep zit...)
Uit de onderdelenkast een (high) riserstuurtje gevist, nog uit de tijd dat je met een 68cm breed stuur mocht downhillen... :lol:
En de 650b wielen uit m'n Mondraker er dus in gezet. Past in de breedte makkelijk, in de hoogte nog circa 0,5 cm over.
Aan de voorkant ook de Rocket Ron 2.8 meegenomen, mooie van Fox vorken is dat in de non-boost versies ook makkelijk een 2.8 band past.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Plaats reactie