Dag Joost, ik had een Stealth Black (mat met onopvallende decals) besteld. Uiteindelijk was deze niet meer leverbaar en vroegen ze wat ik ermee wilde doen. Heb dan de keuze gekregen om de nieuwe kleur anodized Black te nemen, maar die had opvallende witgrijze decals. Ik heb dan gevraagd om zonder decals te nemen, dit moesten ze speciaal doorgeven aan de fabriek, omdat die onder de clear coat zitten. De anodized Black is erg netjes, maar kwestie decals is het ofwel alles ofwel niets. Ik vond Stealth Black mooier, maar ik ben ook tevreden met anodized Black zonder decals. Hoop dat je hiermee verder kan, als je nog iets wilt weten laat je maar iets horen.novaterra schreef: ↑vr 4 januari 2019, 21:35Hey hallo,hitchhikerzguide schreef: ↑do 4 oktober 2018, 21:22 De kogel is door de kerk.
Vandaag de bestelling gemaakt van een 2018 Bird Zero AM Boost. Frame is nog onderweg van de fabrikant naar Bird HQ in de UK. Daarna gaan ze opbouwen en wordt hij naar me verzonden. Normaal komt hij deze maand nog binnen.
Spec als volgt:
Zero AM Boost 2018
Frame: Zero AM Mk3 Frame, Extra Large Ano Black
Seatclamp: Bird Quick Release Seat Clamp, 34.9mm
Rear Axle: RockShox Maxle Ultimate (148x12)
Headset: Bird Headset - Black
Forks: RockShox Pike RC 150mm DebonAir, 27.5" Boost - Diffusion Black
Brakes: Shimano Deore M6000 Brakes
Discs: Shimano 180/203 RT66 Disc Rotors
Shimano RT66 180mm Rotor
Shimano RT66 203mm Rotor
Drivetrain: SLX 11 Speed 11-46 Drivetrain
Shimano SLX M7000 11Spd GS Rear Mech
Shimano SLX M7000 Cassette, 11 speed 11-46
Shimano SLX M7000 11 Speed Trigger Shifter
SRAM PC-1110 NX Chain
Cranks: Raceface Aeffect 1x cranks with Raceface bottom bracket
Raceface Aeffect 1x cranks, direct mount CINCH 32T 170mm, steel chainring
Pedals: DMR Vault
Raceface Team XC Bottom Bracket
Wheels: DT Swiss M1900 Spline 30 27.5" Wheelset - Shimano Freehub 148×12 110×15 (custom wielset op verlanglijst voor later, vandaar nu basisset gekocht)
Front Tyre: Maxxis Minion DHF 27.5 x 2.60 120TPI 3C MaxxTerra EXO TR
Rear Tyre: Maxxis Aggressor 27.5 x 2.5 WT EXO TR Dual Compound
Bars: RaceFace Atlas 35 bar, 35mm rise 800mm wide
Stem: RaceFace Turbine R 35 Stem - 50mm Black
Grips: Gusset S2 Grip Black
Seatpost: Raceface Aeffect 150mm Dropper Seatpost, 425mm
Saddle:Fabric Scoop Saddle, Radius Elite - Black top black base
Optional Extras: Spare Rear Mech Hanger
Jij hebt het frame besteld zonder de witte decals toch?, of hadden ze nog een “oud” zwart gespoten frame liggen?
Groeten Joost
2018 Bird Zero AM Boost
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
Deore M6000 remmen zaten op de limiet met de enduro runs vandaag in Sart Tilman. Iemand tips voor stevige no nonsens betrouwbare stoppers?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
De remhendels die je hebt zijn gelijk, dus dan kun je iets goedkoper upgraden.hitchhikerzguide schreef: ↑zo 16 juni 2019, 22:27Was already eyeballing Zee stoppers, dus die kunnen op de lijst. Alleen de klauwen?
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Nee, bij de upgrade van Deores naar Zee heb je ook de leidingen nodig ivm de banjo aansluiting en de korte banjobout.
Ik denk dat je dan beter de complete Zee set kunt kopen en de Deores verpatsen.
https://www.bike-components.de/en/Shima ... et-p45520/
Of meteen Saint.
https://www.bike-components.de/en/Shima ... et-p45519/
Het enige echte verschil tussen Zee en Saint zijn de remblokken.
De resin blokken van Zee zijn redelijk tam, de Metal blokken met koelvin van Saint zijn krachtiger, maar ook duurder.
Tussenoplossing zou nog zijn om de Zee te voorzien van metal blokken zonder koelvinnen, maar kies je de versie met koelvin, dan is de winst bijna weg en kan je net zo goed meteen de Saint kopen.
Ik denk dat je dan beter de complete Zee set kunt kopen en de Deores verpatsen.
https://www.bike-components.de/en/Shima ... et-p45520/
Of meteen Saint.
https://www.bike-components.de/en/Shima ... et-p45519/
Het enige echte verschil tussen Zee en Saint zijn de remblokken.
De resin blokken van Zee zijn redelijk tam, de Metal blokken met koelvin van Saint zijn krachtiger, maar ook duurder.
Tussenoplossing zou nog zijn om de Zee te voorzien van metal blokken zonder koelvinnen, maar kies je de versie met koelvin, dan is de winst bijna weg en kan je net zo goed meteen de Saint kopen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
Thanks voor de info mannen
Net terug van een mooie welliswaar verwarrende rit Chefna/Ninglinspo. Ik rij zonder GPS en had me voorgenomen om de beklimming langs de Chefna omhoog te nemen om de drukte rond Ninglinspo een beetje te vermijden.
Chefna omhoog gereden, mooie uitdagende klim en gezocht achter afdalingen "Le Canadien" en "Quarreux". Toch besloten om deze even links te laten liggen omdat mijn trailforks app locatie het niet deed. Dus maar verder omhoog gereden en via Ville-Au-Bois naar het plateautje La Porallee gereden op zoek naar afdaling "La Chaudiere". Wederom deed trailforks app locatie het niet. Tevergeefs gezocht en niet gevonden, vanaf La Chaudiere zijn er verdere verbinden rond alle vertakkingen van de Ninglinspo naar beneden. Nu heb ik gisterenavond alles al redelijk goed bekeken, maar vond toch het startpunt niet van La Chaudiere. Dus maar terug gereden naar Ville-Au-Bois en Chefna naar beneden gereden tot aan de splitsing Quarreux Access 2. Van daaruit dankzij aanwijzingen van een lokale biker toch het startpunt gevonden van "Le Canadien" met de befaamde rots drop als startpunt, deze wijselijk laten liggen en de chicken run links af genomen. Eens die drop naar beneden was de grond zwaar omgewoeld door bosbouw. Ik vond het verdere verloop van de trail gewoon niet en wederom werkte trailforks niet om de locatie te bepalen. Heb ook mbv Google Maps en Strava geprobeerd maar niet gevonden. Uiteindelijk ben ik naar beneden gereden (denk ik) via trail "Quarreux" om zo terug op de weg te komen en terug richting parking Ninglinspo gereden.
Een beetje teleurgesteld omdat ik toch niet alle trails gevonden heb die ik zocht, maar toch weer wat meer ervaring en moeilijkere trails op de teller.
Chefna:
Drop "Le Canadien"
Chefna:
Net terug van een mooie welliswaar verwarrende rit Chefna/Ninglinspo. Ik rij zonder GPS en had me voorgenomen om de beklimming langs de Chefna omhoog te nemen om de drukte rond Ninglinspo een beetje te vermijden.
Chefna omhoog gereden, mooie uitdagende klim en gezocht achter afdalingen "Le Canadien" en "Quarreux". Toch besloten om deze even links te laten liggen omdat mijn trailforks app locatie het niet deed. Dus maar verder omhoog gereden en via Ville-Au-Bois naar het plateautje La Porallee gereden op zoek naar afdaling "La Chaudiere". Wederom deed trailforks app locatie het niet. Tevergeefs gezocht en niet gevonden, vanaf La Chaudiere zijn er verdere verbinden rond alle vertakkingen van de Ninglinspo naar beneden. Nu heb ik gisterenavond alles al redelijk goed bekeken, maar vond toch het startpunt niet van La Chaudiere. Dus maar terug gereden naar Ville-Au-Bois en Chefna naar beneden gereden tot aan de splitsing Quarreux Access 2. Van daaruit dankzij aanwijzingen van een lokale biker toch het startpunt gevonden van "Le Canadien" met de befaamde rots drop als startpunt, deze wijselijk laten liggen en de chicken run links af genomen. Eens die drop naar beneden was de grond zwaar omgewoeld door bosbouw. Ik vond het verdere verloop van de trail gewoon niet en wederom werkte trailforks niet om de locatie te bepalen. Heb ook mbv Google Maps en Strava geprobeerd maar niet gevonden. Uiteindelijk ben ik naar beneden gereden (denk ik) via trail "Quarreux" om zo terug op de weg te komen en terug richting parking Ninglinspo gereden.
Een beetje teleurgesteld omdat ik toch niet alle trails gevonden heb die ik zocht, maar toch weer wat meer ervaring en moeilijkere trails op de teller.
Chefna:
Drop "Le Canadien"
Chefna:
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Mooi verslag.
Volgende upgrade, een gps kopen.
En dan thuis de trails er in zetten als gpx. Verbindingsroutes en klims er ook in zetten. Dan kom je onderweg niet voor verrassingen te staan.
(mits je weet hoe je gps werkt )
In sommige toestellen kan je iets doen met trailforks (on line of off line. Maar als je daarbij afhankelijk bent van je phone en 4G ontvangst, dan wordt het wankel, gsm-bereik is in de heuvels niet zoals thuis. Is het vooraf geïnstalleerd, dan kan het weer oude of incomplete info bevatten, trails veranderen weleens.
Beter thuis alles actueel downloaden en voorbereiden.
Volgende upgrade, een gps kopen.
En dan thuis de trails er in zetten als gpx. Verbindingsroutes en klims er ook in zetten. Dan kom je onderweg niet voor verrassingen te staan.
(mits je weet hoe je gps werkt )
In sommige toestellen kan je iets doen met trailforks (on line of off line. Maar als je daarbij afhankelijk bent van je phone en 4G ontvangst, dan wordt het wankel, gsm-bereik is in de heuvels niet zoals thuis. Is het vooraf geïnstalleerd, dan kan het weer oude of incomplete info bevatten, trails veranderen weleens.
Beter thuis alles actueel downloaden en voorbereiden.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 588
- Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18
Goed bezig met je HT.
Leuk verslag, krijg gelijk weer zin om ook weer eens bezoek / ride's te gaan maken in Aywaille / ninglispo.
Leuk verslag, krijg gelijk weer zin om ook weer eens bezoek / ride's te gaan maken in Aywaille / ninglispo.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
Ik denk dat dat na de remmen de logische verdere upgrade wordt. Was redelijk frustrerend om te weten dat er zoveel moois lag, ik vond het helaas niet. En ook net niet tijd zat om op het gemak te zoeken. 4g ontvangst was inderdaad niet denderend. Ik had gisterenavond nog wel alle offline maps van België gedownload op Trailforks, maar door wegvallen netwerk kan je de locatie natuurlijk niet bepalen.. Dus daar moeten we inderdaad iets aan doen.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 23 juni 2019, 16:11 Mooi verslag.
Volgende upgrade, een gps kopen.
En dan thuis de trails er in zetten als gpx. Verbindingsroutes en klims er ook in zetten. Dan kom je onderweg niet voor verrassingen te staan.
(mits je weet hoe je gps werkt )
In sommige toestellen kan je iets doen met trailforks (on line of off line. Maar als je daarbij afhankelijk bent van je phone en 4G ontvangst, dan wordt het wankel, gsm-bereik is in de heuvels niet zoals thuis. Is het vooraf geïnstalleerd, dan kan het weer oude of incomplete info bevatten, trails veranderen weleens.
Beter thuis alles actueel downloaden en voorbereiden.
Bedankt Marco! Ik heb wel nog veel te leren en veel angsten te overwinnen. Ik heb 2 weken geleden in Sart Tilman gereden, waar ik nu zou afstappen wegens angst of onkunde (of combinatie van de 2) nu toch goed proberen te concentreren en focussen op lijn kiezen en meegaande houding zoeken (belangrijk op hardtail). Een paar hartzakkingen gehad maar nog nipt kunnen redden, mede ook onwille van minder goede remmen en minder vertrouwen. Misschien daarna ook maar eens investeren in kneepads en een betere helm Maarja, zo blijf je upgraden algemeen gevoel was wel goed, alleen een beetje frustratie omdat ik de trails niet kon vinden en ik wou de gewone route niet doen.marcomtb1972 schreef: ↑zo 23 juni 2019, 17:07 Goed bezig met je HT.
Leuk verslag, krijg gelijk weer zin om ook weer eens bezoek / ride's te gaan maken in Aywaille / ninglispo.
Laatst gewijzigd door hitchhikerzguide op ma 24 juni 2019, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Terugvallen op ouderwets kaartlezen... Al kan dat lastig zijn voor trails die niet echt bij een splitsing, bocht, ... beginnen maar ergens midden op een lang stuk.hitchhikerzguide schreef: ↑zo 23 juni 2019, 20:50Ik had gisterenavond nog wel alle offline maps van België gedownload op Trailforks, maar door wegvallen netwerk kan je de locatie natuurlijk niet bepalen.. Dus daar moeten we inderdaad iets aan doen
(een outdoor GPS is makkelijker en heeft daar echt geen problmen met ontvangst)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, een outdoor gps is voor dit soort werk het meest geschikt.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Maar eens een Bird Zero am meeting houden in de Ardennen ?
Een Garmin etrex hoeft niet duur te zijn, en voldoet ruimschoots.
Een Garmin etrex hoeft niet duur te zijn, en voldoet ruimschoots.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Met het risico dat we afdwalen, een Etrex 10 kan ook. Kost €50 a 60 op MP. Daarop kan je een z/w topokaart installeren. Heel de Ardennen passen er op, in incl hoogtelijnen.
Maar om te routeren (zwaar overgewaardeerd) heb je minstens een Etrex 20 nodig en wil je ook je hartslag monitoren, dan de 30.
De Edges kunnen ook, hoewel die meer geschikt zijn voor rondjes om de kerk.
Voor spoorzoekertje zijn de outdoor modellen beter geschikt.
Welke je ook kiest, een gps vergroot je mogelijkheden en helpt je ook de auto/camping/hotel enz terug te vinden als het ff tegen zit.
Dus volgende keer rij je alle trails zonder de weg kwijt te raken
Maar om te routeren (zwaar overgewaardeerd) heb je minstens een Etrex 20 nodig en wil je ook je hartslag monitoren, dan de 30.
De Edges kunnen ook, hoewel die meer geschikt zijn voor rondjes om de kerk.
Voor spoorzoekertje zijn de outdoor modellen beter geschikt.
Welke je ook kiest, een gps vergroot je mogelijkheden en helpt je ook de auto/camping/hotel enz terug te vinden als het ff tegen zit.
Dus volgende keer rij je alle trails zonder de weg kwijt te raken
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.