Canyon neuron 6,0+

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
NIB0R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 13:21
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 SL 2018, Cube LTD pro 2017

mauke schreef: โ†‘di 23 oktober 2018, 22:24 De klauw br-m395 kon ik niet combineren met de m7000 remgreep.. kon de remgreep in blijven drukken(spons).
Waar het precies aan ligt weet ik niet, maar werkende kreeg ik het niet helaas.
Als je "br-m396 compatibility" googled dan is de tweede hit een pdf waarin alles staat wat wel en niet compatible is van Shimano. Brake levers calipers hoses shifters derailleurs alles.

2018-2019 Products compatibility Information

Succes!

Edit: spoiler alert: Jouw rem en slx gebruiken een andere remleiding. BH90 != BH59
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Klopt, heb nu de hele set slx met de bh90 leiding.. had ook niet gekeken of het wel of niet zou passen๐Ÿ˜… maar met een beetje google had ik het wel kunnen weten
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het enige verschil tussen de leidingen is de binnendiameter. Daarom heeft Shimano ook twee verschillende inserts, goudkleurige en zilverkleurige. Maar als je de juiste insert gebruikt is alles door elkaar te gebruiken qua hendels en calipers. Ik rijd bijvoorbeeld al enkele jaren met een "oude" leiding op een remset die oorspronkelijk de nieuwe had, geen probleem.

Ik denk dat je de combi wel goed werkend had kunnen krijgen, maar ach, compleet SLX is wel net zo mooi natuurlijk :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

mauke schreef: โ†‘wo 24 oktober 2018, 07:18 Nou had de oude leiding gehouden en dus alleen bij de remgrepen alles losgemaakt/aangepast.. en denk dat het daar ook mis gegaan is.
Beetje achteraf maar zo heb ik het ook gedaan, de M316 hevels eraf en de ZEE`s erop. Na inspectie heb ik zelfs de oude inserts en olives hergebruikt. Dus M316 klauw en leiding (BH59) aan de nieuwe zee hevels (BH90) geknoopt met de oude zooi en het werkt perfect.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Da's ook geen probleem, de buitendiameter van de leidingen is hetzelfde en de olive dus ook. Alleen als die olive te ver platgeknepen is is een nieuwe wel aan te raden, maar de insert lijdt verder niks.
Dat is eigenlijk het enige dat je bij elkaar moet houden, juiste insert bij de leiding. Voor de rest kun je alle Shimano schijfremspullen aan elkaar knopen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Je kan het idd vaak wel inschatten of je een nieuwe nodig hebt, in mijn geval zag je niets van "aandruksporen" oid en aangezien ik toch een paar nieuwe olives achter de hand had, heb ik het gewoon geprobeerd.
Op de Pivot heb ik laatst ook een setje ZEEhevels aan een XT M8020 en een M785 klauw geknoopt. Je moet idd wel checken of de diameter van de leidingen gelijk zijn. Het is net Lego :)
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Had toch alles nieuw gehaald voor de zekerheid. kreeg hey echt niet werkende. verschillende keren ontlucht op de fiets en uiteindelijk los van de fiets.
Ik bleef een spons gevoel houden en gewoon door de rem heen drukken aan beide kanten.
Met de andere klauwem/leiding was het direct goed. ๐Ÿ˜
Gisteren naar remourchamps geweest en ben echt heel blij met de slx set. Weer met 1 vinger aan de rem en ter plekke nog even wat verstellen๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Staat wel chic dat Vittoria grijs.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Thanks, vond ik ook! Breekt het zwart toch een beetje
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Staat inderdaad erg mooi, hoe bevallen ze verder bij je qua grip enz?
Mooie upgrades allemaal tot zover!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Heb eigenlijk alleen maar goeie woorden over voor de goma's..
Ze wegen 1,1kg per stuk maar kunnen alles aan!
Was vorige week naar remourchamps geweest en zelfs in het natte hebben ze het echt heel goed volgehouden.. rollen over alles echt meer dan prima en waar het mij om ging.. tot nu toe nog geen lekke band meer gereden๐Ÿ˜
De fiets is nu echt helemaal naar mijn zin en heeft zich dan afgelopen weekend ook meer dan prima bewezen..
Op naar het volgende projectje๐Ÿ˜Ž
Plaats reactie