Gewoon een Radon ZR Team

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Jamis Diablo schreef:Ik heb goeie ervaringen met SprayMax 2 componenten (2K).
Motip is ook goed, maar SprayMax wordt op auto en hobby fora vaak geadviseerd en is goedkoper.
2K heb je echt nodig om een harde lak te krijgen, 1K beschadigt snel.
Als je wit wilt spuiten is het raadzaam om een primer te gebruiken, anders spuit je heel veel van de dure kleur lak om het dekkend te krijgen.
Belangrijkste eerste stap is de stickers te verwijderen en daarna de lijmresten heel goed te verwijderen.
Anders heb je daar met schuren heel veel last van.
Beste is met thinner of sticker verwijderaar. Stickers met een fohn goed verwarmen en je trekt ze er zo af.
Niet te lang op één plek verwarmen.
Daarna opschuren, primer, licht opschuren, kleur lak aantal lagen, licht opschuren, blanke lak aantal lagen.
Na het schuren telkens goed stofvrij maken en ontvetten met een ontvetter (bijv. Motip).
Ik heb zelf de primer en kleur lak in 1K gedaan ivm kosten en de blanke lak in 2K en het resultaat is goed hard geworden.
Hier hebben ze alles:
https://www.nonpaints.com/nl/2k-blanke- ... mcQAvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier kan je mijn resultaat zien:
https://www.pinkbike.com/u/jamisdiablo/ ... ieronymus/" onclick="window.open(this.href);return false;


Bedankt mooi stappenplan :-q

Gelukkig is ieder zijn smaak anders, ik ben van mening dat een witte vork mooier zal staan in het geheel , maar wil eerst zien hoe het resultaat is . Vandaar de keuze om deze vork wit te spuiten . Zo kan ik uit eindelijk beslissen welke kleur de nieuwe vork gaat worden . Dit een vork van Suntour die ik voor de opbouw nog had liggen , wil er tzt een RockShox in gaan zetten . Alleen dat mat zwart welke 80% van de vorken heeft :-{

De skinwall banden ben ik nu erg tevreden over qua look , dus ook met een witte vork denk ik beter , natuurlijk gaat de derrie kabel van blauw naar zwart , of wit . Met de stickers op het frame , lijkt me dit mooier ...

Maar eerst de het project aan de voorzijde afronden , wit of zwart . En hopelijk een mooie vork scoren in de sale eind van het jaar :bier:

@Rayb81 , mooie fiets, maar mij nog net iets te veel zwart wit , beter wit zwart :winkie: :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Qua vork zit ik te kijken naar :


https://www.bike-discount.de/en/buy/roc ... u15-738784" onclick="window.open(this.href);return false;

Of deze :

https://www.bike-discount.de/en/buy/roc ... loc-531749" onclick="window.open(this.href);return false;

:roll: , ik vindt de prestaties vork meer doorslaggevend , maar als ik kan kiezen in twee kleuren neem ik dat ook zeker mee :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Snelle Buffer schreef:Qua vork zit ik te kijken naar :


https://www.bike-discount.de/en/buy/roc ... u15-738784" onclick="window.open(this.href);return false;

Of deze :

https://www.bike-discount.de/en/buy/roc ... loc-531749" onclick="window.open(this.href);return false;

:roll: , ik vindt de prestaties vork meer doorslaggevend , maar als ik kan kiezen in twee kleuren neem ik dat ook zeker mee :winkie:
Wat controle betreft is RS-1 superieur. Wat comfort betreft is die ook iets beter dan een SID. En nu is de RS-1 ook behoorlijk stijf, zeker ten opzichte van de SID. Totdat je zelf boven de 85 kg bent of een agressieve rijstijl hebt. Maar in 90% van de gevallen zou ik een RS-1 pakken/aanraden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4131
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zijn die DTswiss wielnaven die je hebt makkelijk om te bouwen naar predictive steering dan? Schijnt te moeten als je een RS-1 in gebruik neemt.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

baron062 schreef:Zijn die DTswiss wielnaven die je hebt makkelijk om te bouwen naar predictive steering dan? Schijnt te moeten als je een RS-1 in gebruik neemt.
geen idee ?, wtf is dan predictie steering ? :roll:

edit : ff gelezen bij de bijschrijving van de vork , blijkbaar speciale hub daarvoor nodig zoals aangegeven , tsja dan valt de RS af .. :((

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4131
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik vrees van wel. Heb nog even gezocht, maar DT lijkt daar geen conversie voor te bieden
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Tsja erover heen gelezen , :oops: , was meer naar de kleur aan het kijken . Maar bedankt voor de tip :-q .Ik heb geen conversie set’s gezien voor de combi RS1 en DT Swiss naven . Maar wat gaat er gebeuren als je gewoon een DT Swiss wiel steekt ?, gaat dan het “predictive “ sturen niet meer op , maar blijft de demping hetzelfde ? :((



Blijft jammer dat het merendeel van de voorvork zwart is , ik hou de optie nog open voor een zwarte vork met witte decal’s.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4131
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

In dit draadje staat iets uitgelegd, iets meer naar onder. PS in Boostvork kan je uitvullen, Boost in PS vork niet: Boost -> Rs1

Edit: in de laatste toevoeging van Brian (Bikewheels) wordt toch iets anders beweerd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

briantevelthuis schreef:De Hope Boost naaf in 110 x 15 voorzien van de Hope Torque caps passen 100%. Deze endcaps geven ook voldoende draagvlak aan de PS vork zodat zelfs wat zwaardere rijders dit met een gerust hart kunnen doen!
precies wat Brian zegt heb ik ergens op de Hope site gelezen.
Maar ja, het ging om een DT naaf...
Als DT geen Torque Caps achtige oplossing heeft, dan blijft het prutsen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4131
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

ThaSingleTrackMastah schreef:
briantevelthuis schreef:De Hope Boost naaf in 110 x 15 voorzien van de Hope Torque caps passen 100%. Deze endcaps geven ook voldoende draagvlak aan de PS vork zodat zelfs wat zwaardere rijders dit met een gerust hart kunnen doen!
precies wat Brian zegt heb ik ergens op de Hope site gelezen.
Maar ja, het ging om een DT naaf...
Als DT geen Torque Caps achtige oplossing heeft, dan blijft het prutsen.
Volgens mij staat dan nog steeds de schijf een paar mm te veel naar buiten. De naaf zal wel passen met torque caps Hier staat wat over DTswiss en torque caps
Laatst gewijzigd door baron062 op ma 17 september 2018, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

IK laat het RS verhaal maar even voorbij gaan , is mij iets te veel "jimbo" :P , om alles passend te krijgen , was meer dat ik eerder op een fiets had gereden en deze was voorzien van RS vork , bijkomend voordeel :ook in het wit verkrijgbaar ... :P

ieder bedankt voor de input . :-q

:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Toch maar besloten om niet te gaan spuiten en het geld bij een nieuwe vork bij te leggen .
Nog een mooie aanbieding gehad van een witte vork via het forum,maar helaas niet wat ik zocht .
Hopelijk deze of volgende week de knoop door te hakken en de vork bestellen .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Skinwall met wit frame en witte vork kan best

Afbeelding
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Precies !, :-q dat is mijn uitganspunt :wink:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Gekozen voor de hoogglans witte vork van Rockshox .

Blij met totaal plaatje :

Afbeelding
Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie