Og igen en Vendetta.. 8) Update + veel foto's P2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Tja.. na zolang andere Vendetta topics belaagd te hebben kan ik nu eindelijk m'n eigen SYS openen!

Was even stoeien met UPS (wat een club..) maar uiteindelijk is m'n frame afgelopen vrijdag binnen gekomen. En ik ben er blij mee! Ziet er zeer goed uit, netjes (on)afgewerkt in "raw" finish.

De verkoop van m'n Trek Fuel (waarvan veel upgrades in deze built gebruikt gaan worden), een bezoekje aan Graduzzi om zijn Vendetta in het echt te zien, en m'n voorliefde voor titanium (jaren een Airborne Black Widow gereden, wie kent 'm nog? 8) ) deed me vrij snel de bestelknop indrukken om bij Chris een frame in maatje XL te bestellen. The rest is history :winkie:

Nog een reden om voor de Vendetta te kiezen was dat het een frame geschikt moest zijn voor een 140mm vork en een 31,6mm dropper want deze had ik al liggen. Verder geschikt voor Boost zodat ik mijn 29" carbon wielset vanuit de Trek ook eventueel nog kon gebruiken. Of dat in de praktijk gaat gebeuren moeten we nog zien natuurlijk :bier:

Oja, foto 8)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ertje op do 27 september 2018, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Nice!! Super dat je nu ook aan de bouw kunt beginnen. Gisteren met de Vendetta op de uhr geweest, dat was echt 1 groot feest. Dalen als een sloopkogel en op de klimmen bijna allemaal pr'tjes.

Enjoy en benieuwd naar het eindresultaat.
Just do Ti, or did i die?
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Thx Deef :-q komt goed!

Het geinige vind ik dat er de afgelopen tijd ineens zoveel (4 á 5?) Vendetta's op het forum verschijnen.

Ik heb mijn keuze in de eerste instantie niet hier van het forum maar ben ergens via internet, dacht Pinkbike, bij Kingdom uitgekomen in de zoektocht naar een frame voor een LTHT.
De Vendetta van Graduzzi in het echt zien heeft de doorslag gegeven. :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Vendetta is the new Cube :wink:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Hij is er eindelijk. :-q :-q
Blijft prachtig spul.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Welja, nog meer titanium. :-q
De crisis is duidelijk voorbij ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Nou, in huize Ertje gaat de crisis toeslaan na deze built ben ik bang.. :roll: Het wordt toch wel een beetje mijn dreambike dus :bier:

Gisteren de 27.5+ wielen opgehaald bij Bart4Bikes (Wielenstudio). Bart heeft weer vakwerk afgeleverd :-q

- Hope Pro4 Boost naven
- Spank Oozy Trail 395+ velgen
- Voor DT Comp (2-1.8-2) spaken, achter combi van DT Comp (2-1.8-2 cassettekant) en Sapim D-light (2-1.65-2 schijfkant) .
- Oja, en onopvallend blauwe nippels :winkie:

Afbeelding
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Kapitein Iglo schreef:Vendetta is the new Cube :wink:
Nee! :o



:wink:
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Mooie wieltjes hoor.

Welke bandjes ga je om de velgen leggen? Ik meen mij te herinneren dat de 395+ niet zo'n hele grote binnen diameter heeft maar ik twijfel nog aan welke breedte velgen ik ga nemen dus misschien kunnen jouw ervaringen mij weer verder helpen :wink:
Just do Ti, or did i die?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark, het wachten is gedaan.

Snel opbouwen en nu kunnen we de Kingdom Let's Ride gaan plannen. Mooie wieltjes trouwens, Spank past er goed bij, en ik zie wel opties om mmer met Spank en dat blauw te doen, toch?

Enjoy!!

En speciaal voor Deef: goed kijken, de ventieldopjes heeft hij al geregeld :D
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

@ Heckler40; het is inderdaad de bedoeling dat (Hope) blauw een beetje terug gaat komen. Cockpit ben ik nog niet uit, Stem en stuur moeten nog uitgekozen worden.

@ Deef; de 395+ heeft een IW van 35mm. De banden die er voor NL op komen zij een Maxxis Rekon 2.8 voor en een Ikon 2.8 achter. Kan wel zeggen dat die bandjes er perfect om gaan en heel mooi passen qua vorm.
Voor het buitenland zal er wel wat stevigers op komen maar ik hoop dat dit een mooie compromis is voor de lage landen

Nu ben ik redelijk nieuw in de wereld van plus banden maar een Maxxis schijnt redelijk smal te vallen. De Spank 395+ is geschikt tot 3.0 maar ik denk dat 2.8 een mooier valt.

Afbeelding

En ff achterwiel erin gezet, er is ruimte zat nog voor breder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Ik baal wel een beetje want van het Hope Pick 'n Mix balhoofdlager set wat ik bij Bike24 besteld heb staat het bovenste lager al een tijdje in backorder.. :-? Anders had ie al op wielen gestaan..
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Het wordt steeds mooier hier in de SYS afdeling met zulk soort hardtails! :)
Hope is ook altijd goed!

Wel bijzonder dat het lettertype op de Rekon en Ikon niet even groot is. Nu vind ik die gele letters vaak al niet het mooiste aan een fiets, bij de Ikon zijn ze wel heel groot.
Mijn WTB Rangers in 2.8 vallen trouwens ook iets smaller dan 71mm (=2.8''), op 40mm int velgen.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Die Maxxis letters viel me ook op ja, zijn ook wel twee totaal verschillende banden, ook qua karkas (60TPI en 120TPI). heb gisteren ff gemeten, ongeveer 68mm breed maar ze staan nog wel op 1,6 bar.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Blijft prachtig zo'n Kingdom, maar echt exclusief kan je het niet meer noemen :lol:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Plaats reactie