Og igen en Vendetta.. 8) Update + veel foto's P2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

pieterw33 schreef: ma 1 oktober 2018, 18:59 Zaterdag in het echt gezien. Is echt een hele mooie fiets geworden. Ga je vast nog veel plezier van hebben! :-q
Thx Pieter, dat plezier gaat zeker lukken! Was een goeie rammel test afgelopen zaterdag haha :lol:
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Ertje schreef: ma 1 oktober 2018, 22:08 Was een goeie rammel test afgelopen zaterdag haha :lol:
Dank je! :winkie:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Dit maar dan keer 20 ofzo :winkie: :lol:

Afbeelding
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Hele stoere foto....

Dropper is dan ook geen overbodige luxe aan de hoek te zien van de afdaling :o

Moet ik binnenkort toch weer de spaarvarken stuk slaan.... Wel klote dat ik net een tita zadelpen heb besteld...

Ik heb nu nog een pro zadelpen maar deze bleek niet geheel volgens de juiste afmetingen te zijn (31.6 maar was uiteindelijk 31.4 :-{ ) . Heeft er helaas in geresulteerd dat mijn dure zadelpenklemmetje niet meer rond maar ovaal is :((
Just do Ti, or did i die?
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Oei.. da's inderdaad zonde van die Ti pen Deef... :-?

Ja, er hoort m.i. wel een dropper in een Vendetta. Ik heb nu de Oneup 150mm en die bevalt prima, was al even in gebruik op de Trek.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Vandaag twee stickersetjes binnen gekomen uit Zweden 8)
Kleur die ik gekozen had was het zilver van de belettering op de Spank velgen met het blauw van de Hope parts (Hope Anodized blue :tong )
hebben ze daar aardig weten te benaderen, op de foto lijkt het blauw op de stickers trouwens lichter dan dat van de naaf maar da's fotobedrog denk ik.

Nu is de vraag; welke set gaat erop..? de 2015 set (rechts) of de 2018 set links ( joh..!)

Afbeelding

Voor de ontstickerfans onder ons, jawel, er gaan stickers op, al was het alleen maar ter bescherming 8)
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik zou voor de linkse set gaan.

:D
Just do Ti, or did i die?
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Ik ook :tong

Heb jij trouwens nog een zadelpen klem nodig? Ik heb nog een splinternieuwe zwarte Hope klem over..
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Linker setje, duidelijk.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Mooi geworden!
Maar hoe zat het nou met die remklauw? :~
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

nielsvo schreef: zo 14 oktober 2018, 08:27 Mooi geworden!
Maar hoe zat het nou met die remklauw? :~
Thx 8)

Die remklauw..tja :roll:

Ondanks dat ik het frame terug had kunnen sturen om na te laten meten heb ik dat niet gedaan, niets ten nadele van Kingdom maar de bike was al bijna helemaal opgebouwd en ik had dus écht geen zin om alles uit elkaar te halen, frame op te sturen, afwachten wat het eindoordeel en de oplossing van Kingdom zou zijn.

Ben zelf ook niet helemaal a-technisch en als je dan een freesbank hebt staan is de oplossing niet erg moeilijk.
Met een geïmproviseerd meet opstellinkje bleek dat de IS mount t.o.v. de wielas verticaal 1,7 graden naar links stond en t.o.v. de seatstay horizontaal 0,9 graad naar links.
Uiteindelijk de Hope IS/PM adaptor in de freesbank uitgelijnd op deze waarden en ff de frees er overheen gehaald. Problem solved, perfecter dan dit wordt het niet :-q

Op de foto lijkt het erger dan het is, scheefstand is met het blote oog amper te zien. Kwam er pas achter toen bleek dat de remklauw niet uit te lijnen was.
Afbeelding

Meteen de boutjes beetje sjieker gemaakt :bier:
Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark,

Altijd goed om “basic skills” te onderhouden, scheelt een hoop frustratie van wachten en verzendkosten. Ik zou graag toegang tot een freesmachine willen, maar helaas. Zonder zou ik het met Avid CPS de holle en bolle onderlegringen geprobeerd hebben.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Die Avid ringen gebruik ik nu idd onder de boutjes (waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn).
Om de scheefstand te corrigeren had het kunnen werken maar erg solide is het niet plus dat het niet ging werken met een 180mm schijf. De IS mount is namelijk voor minimaal 180mm dus geen ruimte voor onderleg ringen.

Ik ben er helemaal tevreden mee zo, bike is verder geweldig, precies wat ik voor ogen had. Een simpele ruige trailbike die een stootje kan hebben :-q
Plaats reactie