Nordest Bardino

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Kabookie schreef:Frame is binnen!
Gisteravond niet heel veel tijd gehad, dus enkel wat kleine dingetjes gedaan:

- Draad schoongetapt voor de drop-outs
- Dropouts gemonteerd
- 3M Helicopter tape geplakt op downtube en nog wat plekken
- Bovenste headset cup gemonteerd

Vanavond weer verder
:-q :-q
Laat de foto's maar door komen.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Oystein schreef:Bij mijn Stanton zaten de dropouts al vastgeschroefd in het frame toen ik die uit de doos haalde.

Ik heb ondertussen wel 2x gehad dat er wat speling op mijn achterwiel zat (dacht ik) maar bleek dat de boutjes van de dropout iets los gekomen waren.

Nu zit het met Loctite vast dus hopelijk is het nu verholpen.

Wellicht ook iets om in de gaten te houden :wink:
Uiteraard gemonteerd met loctite :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jefro98 schreef:Yep ik vond die 39 euries ook wel mee vallen.
En als je derrie van het frame afbreekt op een trip ben je maar wat blij dat je zo'n setje bij je hebt.
Dan mogen ze wel 100 euro gekost hebben, als je ze maar in je camper hebt liggen dan. :lol:
Ja, schrijf ze ff een email dat €39 veel te goedkoop is :~

Wel een mooi ding, zo'n Nordest Bardino. Hou ik in gedachten.
Zag er op mtbr ook al 2 voorbij komen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Vraagje tussendoor:

Op de Nordest webiste staan bij het frame de dropouts, steekas en ook de zadelpen klem in de foto's.
Heb je die steek as en zadelpen klem ook gekregen?
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Jefro98 schreef:Vraagje tussendoor:

Op de Nordest webiste staan bij het frame de dropouts, steekas en ook de zadelpen klem in de foto's.
Heb je die steek as en zadelpen klem ook gekregen?
Jep, beiden zijn inclusief.
Evenals een doorvoerrubber voor de stealth dropperkabel en een tiental van die clips om leidingen mee aan het frame te bevestigen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Kabookie schreef:
Jep, beiden zijn inclusief.
Evenals een doorvoerrubber voor de stealth dropperkabel en een tiental van die clips om leidingen mee aan het frame te bevestigen.
Mooi, scheelt weer een beetje.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Gisteren weer wat verder gesleuteld aan de Bardino. Eigenlijk minder gedaan dan ik had gedacht, maar dat geeft niet, geen haast :)
Even snel de bandjes om de velgen gelegd en opgepompt. Blijven op druk, zelfs zonder sealant!
Verder is de vaste zadelpen enkel voor het inklemmen in de bikestand, zo'n fiets verdient natuurlijk een dropper.

M'n eerste indruk toen ik 'm zag zoals hieronder op de foto: best lang en slack :lol:

Afbeelding

Even iets anders.. De postbode had ook nog een nieuw helmpje mee, dacht laat ik die ook eens posten.
Al een jaar of twee heb ik een Bell Stoker, simpel modelletje van Bell. Niks mis mee eigenlijk, maar ik wilde toch eens iets anders omdat de Stoker niet goed genoeg pastte. Ik moest 'm te hard aandraaien om ervoor te zorgen dat hij niet voorover schoof tijdens het afdalen. Hierdoor kreeg ik wel eens hoofdpijn, vooral tijdens warme dagen.

Na het proberen van een Bell Super 3 in M en L, een TLD A1 in M en een POC Tectal in L, is het een Endura Singletrack in L/XL geworden. Ik zit met m'n 59cm hoofd vaak net tussen twee maten in, maar direct bij het opzetten van de Endura wist ik het: dit wordt 'm!
Bijkomende voordelen vind ik de grote gaten die voor veel frisse lucht zorgen en de goggle-compatible visor. Ik fiets graag met een goggle naar beneden heb ik pas ontdekt 8)

Plaatje bij het praatje:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Blijft toch een lekkere frisse kleur combinatie en de fiets heeft een mooie "stance" om maar een term te noemen :winkie:

Veel plezier er mee :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zit inderdaad een mooi lijntje in dat frame, met de toptube die dezelfde lijn volgt als de seatstays.
Dan nog een paar dikke rubbers eronder en dan zit het eigenlijk altijd goed in "the looks department" ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ziet er goed uit.
Mooie compacte look met die + wielen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooi helmpje ook!


Ik heb nu ook een Endura. Perfecte pasvorm, maar wat problemen met de padding en dat weerhoud me er even van dit model te bestellen (naast de beperkte kleurkeuze...).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Lars TB schreef:Mooi helmpje ook!


Ik heb nu ook een Endura. Perfecte pasvorm, maar wat problemen met de padding en dat weerhoud me er even van dit model te bestellen (naast de beperkte kleurkeuze...).
Dat is misschien bij deze ook wel een dingetje.. er lag gisteren al een stukje padding op de grond :~
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Dat is misschien bij deze ook wel een dingetje.. er lag gisteren al een stukje padding op de grond :~
Ik zie hem liggen bij je voorwiel ... :o
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Oystein schreef:
Dat is misschien bij deze ook wel een dingetje.. er lag gisteren al een stukje padding op de grond :~
Ik zie hem liggen bij je voorwiel ... :o
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

kermit schreef:Zit inderdaad een mooi lijntje in dat frame, met de toptube die dezelfde lijn volgt als de seatstays.
Net zoals de Rocky Mountain Wedge ooit had. Heb ik altijd mooi gevonden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie