Big Deef's Kingdom Vendetta X2 wordt Vendetta X3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Niet helemaal de eerste 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Gaaf Dave, ben benieuwd naar je vergelijk tussen de twee wielmaten.
Ook ben ik wel benieuwd naar de BB hoogte met de plus-wielen, dan kan ik dat namelijk zo goed als 1op1 vertalen naar m'n Bardino :)
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Heckler40 schreef:Niet helemaal de eerste 8)
Die heb ik ff gemist :tong


@Kabookie; heb net ff gemeten want ik was eigenlijk ook wel benieuwd wat het verschil in BB hoogte zou zijn en ik had de wielen toevallig toch naast elkaar staan.

Een 29" wiel met een nieuwe 2.25 Rocket Ron erom heeft het hart van de as op 370mm. Een 27.5+ wiel met een nieuwe Rekon 2.8 erom zit op 362mm. Theoretisch dus 8mm BB drop.
Dit is onbelast gemeten natuurlijk, denk dat het BB met 27.5+ wielen in de praktijk nog wel wat lager uitvalt vanwege de lagere bandenspanning.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Dat scheelt niet zo heel veel dus, bedankt voor het meten!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb mijn Vendetta Met 2 wielsets en een aantal banden gereden.

27,5 plus 42mm intern carbon velg met 3,0” en 2,8” Nobby Nics Trailstar uitvoering
En later ook nog met 2,8 Rocket Ron voor/achter en nu G-one 2,8 achter

29” wielen met 30mm intern Carbon velgen met 2,6 en 2,35 Nobby Nics voor/achter

De 27,5 plus heeft voor nu duidelijk mijn voorkeur.

Met de 27,5 plus NNics in de Ardennen rond Malmedy heel veel plezier gehad. Bij terugkomst in NL de 29er wielen gestoken ook met NNics, een maatje kleiner. Ik dacht dat hij met de 29er wielen echt sneller zou zijn, beter rollen, lichtvoetiger. Maar dat pakte heel anders uit, voelde niet zo.

Ik heb de 650 plus teru gestoken met wat lichter en sneller rubber en dat voelde echt meteen top. Ik zeg voelen/voelde want niets gemeten, alles is beleving. The Winner is who has the most fun.

Ik zal de BB hoogtes wel nog eens opmeten, mijn vork is een Fox met 27,5 plus chassis en 140mm. Daarmee heb ik helemaal geen issues met ground strikes en het stuurt geweldig.

Ik heb ooit gereden met een te laag bracket en dat heeft de Vendetta in plus build zeker niet. Ik voelde wel duidelijk het effect van “hoger” zitten met de 29er set up met de 2,6 en 2,35 NNics. Die zijn ook hoger dan 2,25 RRon. Voor een volledig vergelijk wil ik nog een keer de 29er met een set licht rollende 2,4 RRalphs uitrusten, maar heb even geen zin in het geklieder met de latex.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Kijk Heckler, dat is een mooi verslag :-D
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4132
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Plus wielen al gemonteerd?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Uhmmmm.... Ja :D

Vandaag de wielen omgewisseld, en met die plus wielen ben ik heel blij. Toch nog meer wat ik voor ogen had als met de 29 inch wielen.

Ook toch nog even de BB opgemeten omdat daar wat vraag naar is,
BB met 29x 2.35 = 34.5 cm
BB met 27.5x2.80= 33.00 cm

O ja, en natuurlijk foto's :D

29 inch

Afbeelding

650b +

Afbeelding
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien kan je de 29" wielen ruilen tegen een dropper :winkie:

Ga ff mn eigen BB meten.
Ik word nl beetje zenuwachtig van lage BB's, of eigenlijk pedal strikes. Dus wel benieuwd hoe deze zich verhoudt tot mijn Parkwood.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4132
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Nu zullen de 29er wielen ook best rijden, maar als plus-fiets vind ik hem erg geslaagd.

Ik voorspel voor iedere rit keuzestress bij Dave!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Deef,

Ziet er heel "natuurlijk" uit zo met de plus hoops, als vanzelfsprekend.
Als het je net als mij vergaat zal het met de keuzestress ook wel meevallen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

ThaSingleTrackMastah schreef:Misschien kan je de 29" wielen ruilen tegen een dropper :winkie:

Ga ff mn eigen BB meten.
Ik word nl beetje zenuwachtig van lage BB's, of eigenlijk pedal strikes. Dus wel benieuwd hoe deze zich verhoudt tot mijn Parkwood.
Het zou zomaar kunnen dat als de 27.5+ wielen bevallen dat het setje 29 inch vertrekt, een dropper zou dan inderdaad een mooie ruil zijn. Vaak is alleen iemand die een dropper voor wielen wilt ruilen moeilijk te vinden :wink:

Morgen mijn eerste echte rit met de pluswielen in de bike en dan zal er ook wel snel een oordeel geveld worden :D
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Staat hem veel beter die nieuwe wielen en je bb-hoogte is ook nog voldoende. Scheelt dan toch iets meer dan de 8mm wat je eerst gemeten had.
"This species has amused itself to death"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4132
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik herken die plus-hoepels nog niet Dave. Wat zijn het?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Zijn echte rodi black jack wielen (40ex/35 intern), zeker niet het lichtste spul en kwalitatief zou het misschien ook nog wel beter kunnen alleen was dit even een mooie tussenoplossing voordat de echte dure wielset erin komt.

Ik ben inderdaad ook van mening dat de pluswielen hem vele malen beter staan als de 29 inch wielen.

@ kannietmeer, misschien kom ik je morgen nog wel tegen, ook mijn vuurdoop met pluswielen in deze fiets, maarre heb ik iets gemist of heb je een andere fiets?
Just do Ti, or did i die?
Plaats reactie