Santos met Rohloff

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jur1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 2 april 2014, 12:45

Lees hier al wat langer mee, af en toe wat gepost. Naast een Surly Pugsley is dit mijn fiets. Ondanks dat het er misschien niet zo uitziet moet ‘ie zeker op vakantie wel stukken singletrack doen, zoals delen van de Transandalus of een rondje Isle of Wight offroad :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Santos SCC02, frame al van een tijdje geleden maar still going strong. De rest is eigenlijk allemaal al een keer vervangen.

Specs:

- Rohloff met Speedbone en kettingspanner
- 43/17 tandwielen met KMC X1 ketting
- 60mm Schwalbe SuperMoto banden
- Ryde Andra velgen, achter met CSS (voor als ik de wielset met velgremmen gebruik)
- Son28 naafdynamo
- Son Edelux2 koplamp
- Biltema achterlicht
- B&M E-Werk USB lader
- Chris King headset
- Surly voorvork
- Tubus Logo evo bagagedrager
- Magura Louise FR voor 200mm en achter 160mm
- 2 petfleshouders
- Brandstoffleshouder
- Vouwslot
- SKS voorspatbord
- idworx riser stuur met Ergon GP5 en BBB ligstuurtje
- Kore Stuurpen
- Ritchey zadelpen
- Brooks Cambium C17S

- Topeak Ridecase
- Apidura fuel tank
- Ortlieb Front Rollers
- Hilleberg Akto

Wil binnenkort misschien eens naar wat nieuws, voordat ik hier vraag om advies eerst maar eens laten zien wat de huidige is ;-)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ah! Bekende plaatjes, ik geloof vanaf het forum van Wereldfietser. Welkom alhier!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Hee toevallig, ik heb ook 2 Surly's (Troll & Pacer) en een Santos met Rohloff en riem (Trekking Lite)!

Heb wel een paar keer op huurfietsjes kortere stukjes in Andalusië gefietst, maar die hele Transandalus zou ik ook best eens willen doen, mooie plaatjes! :)
Jur1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 2 april 2014, 12:45

Kapitein Iglo schreef:Ah! Bekende plaatjes, ik geloof vanaf het forum van Wereldfietser. Welkom alhier!
Klopt zeer zeker, bedankt! Wil met een eventueel nieuw frame misschien de 650B+ kant op, en dan zit hier denk ik net wat meer specifieke kennis. Zodoende m’n 4 jaar slapende account maar eens wat tekst gegeven ;-)
Ruben L schreef:Hee toevallig, ik heb ook 2 Surly's (Troll & Pacer) en een Santos met Rohloff en riem (Trekking Lite)!

Heb wel een paar keer op huurfietsjes kortere stukjes in Andalusië gefietst, maar die hele Transandalus zou ik ook best eens willen doen, mooie plaatjes! :)
Dank! Leuke set fietsen ook zeg =) Ook wel eens met bepakking op pad in’t buitenland ermee?

Transandalus vond ik erg fraai, niet helemaal gereden omdat mijn route nog wat langer was en ik nog een aantal plaatsen buiten de route ook wilde zien. Maar zeker een aanrader!

Afbeelding

Hier nog in het blauw, frame vervangen door transportschade in het vliegtuig. Tevens met Fox voorin en toen nog een achterspatbord. Die mij wat te snel volloopt met modder in dit frame met deze breedte banden. Zodoende nu zonder.
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Met veel bepakking in het buitenland heb ik nog nooit gedaan nee, maar over een paar weken gaan we de 2e helft van de Alpe Adria route doen met de kleine man (1 jr) in de Cougar fietskar :)

Voor de kleine man er was hebben we wel in etappes een uitgebreid rondje Nederland gedaan met racefietsen (ik met de Pacer) en fietsrugzakken, min of meer de buitenste rand en ook een mooi web met diagonaalverbindingen.
Elk weekend een nieuw stuk, pakken we wel weer op als de fietskar niet meer mee hoeft (niet te doen met zo'n ding in de trein).

En met de Troll heb ik net nog een stuk Vennbahn opnieuw gedaan met de fietskar erachter en kleine tasjes eraan, om nog een beetje te trainen voor de Alpe Adria. Dus dat is feitelijk dan weer wel met bepakking in het buitenland ;-)
Jur1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 2 april 2014, 12:45

Lijkt me een mooie route zeg, die Aloe Adria! Hoe lang wil je erover doen?

Vennbahn is een mooi stukje fietsen, in mijn geval destijds erg welkom met natte sneeuw en nachtvorst om snel wat kilometers naar het zuiden te maken richting de zon ;-)

Nogal een hele combinatie een fietskar erachter. Wel goed voor de beenspieren denk ik :-) Neem je nog kampeerspullen mee ook dan, of wordt het niet in een tent slapen?
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Vennbahn met sneeuw lijkt me ook mooi! Maar dan wel liever droge sneeuw, die op het pad zelf alweer weg is :)

We doen alleen de 2e helft hoor, dat schijnt de lichtere helft te zijn (grotendeels in langzaam dalende lijn naar de Italliaanse kust) dat is meer dan genoeg met die kleine erbij in de fietskar :) We starten in Villach en hebben het geboekt via een lokale organisatie, die ook zorgt voor hotels en bagagetransport, lang niet zo hardcore als jij dus hoor!

Het zijn iets van 5 etappes van ±50 km per dag, plan is om elke dag zo vroeg mogelijk te ontbijten en dan meteen op pad te gaan. Als het een beetje voorspoedig gaat, kunnen we dan regelmatig stoppen in de schaduw en de kleine man even laten eten en drinken op een picknickkleedje , en dan toch elke dag rond het middaguur in het volgende hotel zijn. Hoop dat ik het niet onderschat, maar op de eindhalte (Grado aan de Adriatische zee) blijven we iig nog 1,5 week hangen om te relaxen :)
Jur1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 2 april 2014, 12:45

Klinkt als een lekkere vakantie! Met die dagafstanden toch onderweg genoeg te zien, overnachten steeds in een andere omgeving, en dan ook nog eens lekker een groot deel van je spullen niet mee hoeven te zeulen. Goed geregeld :-)

Fijne vakantie alvast, aan de fraaie plannen zal het niet liggen! Welke fiets zet je dan voor de kar trouwens?
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Thx!

Gewoon huur-toerfietsen van de organisatie, ga niet uit van topmateriaal hoor, maar ook hier gaan we weer vooral voor het gemak :)
Plaats reactie