Dartmoor Primal a.k.a. de Zuurstok

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Phew,. ik schrok al. De Yari will do...!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Interessant project dat ik zeker ga volgen..

Een retroframe met moderne onderdelen wordt geloof ik ook wel retromod genoemd, hoe noem je een modern frame met een retro paintjob ;)?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Vet cool natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Imho zou ik het frame zo laten, ik vind het wel mooi eigenlijk. Voordeel van plasticdip is, het zit er zo op, en er af is ook nog een optie.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Mooi project, nog wel eventjes wachten tot het klaar is maar ben toch wel erg benieuwd :D

Veel plezier ermee
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wat een ruk service bij Bikester.nl en de moederbedrijf . Het frame heeft een 142mm achteras (die er overigens niet bij zit...) ipv de aangegeven 148mm.
Vier keer een mail gestuurd afgelopen week maar geen reactie, wat een $%@^^#. Als je ze belt in NL of het moederbedrijf in DE krijg je bij beide een antwoordapparaat dat wegens een technische storing het niet mogelijk is om op te nemen en dat je maar moet mailen....
Als dat zo gaat weet ik al hoe het retourneren gaat, dus ik hou het frame wel en bouw de achternaaf wel om.
Iemand een goed adres voor een ombouw uit voor een Novatec naaf?
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dit past helemaal in het rijtje ervaringen in het Bikester topic. Voor mij reden om er met een grote boog omheen te lopen! Balen, hopen dat het ombouwen van je naaf een beetje meevalt.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Een 148 naaf (Boost) is toch niet om te bouwen naar standaard steekas 142 ?
Ben bang dat je dan toch een compleet nieuwe naaf nodig hebt ?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Wat klote zeg. Dus eerst een verkeerde omschrijving op de site en vervolgens nog slechte service.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik betaal altijd met PayPal bij online shops, omdat je dan aankoop bescherming hebt.
Heb met een geschil aangemaakt, misschien dat ze daar wel op reageren.
Er zijn ombouwsets voor Novatec naven, naar mijn idee moet dat kunnen.
Aan de non drive side zit een soort spacer van circa 10mm op de as, dus er is ruimte genoeg om naar 142 te gaan en de remschijf op de juiste plek te houden.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Jamis Diablo schreef: Aan de non drive side zit een soort spacer van circa 10mm op de as, dus er is ruimte genoeg om naar 142 te gaan en de remschijf op de juiste plek te houden.
:-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is echt balen, vooral ook omdat je al een boost-wielset gekocht had.
Mocht het uitdraaien op andere wielen nodig hebben, hou RCZ in de gaten. De laatste tijd komen er heel veel DT Swiss wielen voorbij in allerlei smaken (wel de nieuwsbrief aanzetten, voor de kortingscodes).

Weet je wat er voor as er precies in dat frame hoort? Er zijn namelijk drie standaards (Syntace, RS Maxle en Shimano/Fox E-Thru) en verschillende lengtes, ook als de inbouwbreedte 142mm is kan de totale aslengte variëren.
Hier staat een overzicht van wat er zoal is en waar je op moet letten:
http://www.mlwheels.com/axels-eplained/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mosterd na de maaltijd, maar ik kijk ook altijd even naar de website van de fabrikant in zulke gevallen. Het zou je verbazen hoe vaak de info bij webshops niet klopt, onvolledig is of hopeloos verouderd (specs van een ouder model e.d.).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Kun je niet gewoon het frame retourneren en iets anders uitzoeken?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

kermit schreef:Dat is echt balen, vooral ook omdat je al een boost-wielset gekocht had.
Mocht het uitdraaien op andere wielen nodig hebben, hou RCZ in de gaten. De laatste tijd komen er heel veel DT Swiss wielen voorbij in allerlei smaken (wel de nieuwsbrief aanzetten, voor de kortingscodes).

Weet je wat er voor as er precies in dat frame hoort? Er zijn namelijk drie standaards (Syntace, RS Maxle en Shimano/Fox E-Thru) en verschillende lengtes, ook als de inbouwbreedte 142mm is kan de totale aslengte variëren.
Hier staat een overzicht van wat er zoal is en waar je op moet letten:
http://www.mlwheels.com/axels-eplained/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mosterd na de maaltijd, maar ik kijk ook altijd even naar de website van de fabrikant in zulke gevallen. Het zou je verbazen hoe vaak de info bij webshops niet klopt, onvolledig is of hopeloos verouderd (specs van een ouder model e.d.).
Het probleem is dat er twee versies zijn met dezelfde kleurstelling, 142 en 148.
Bij NS bikes staat die niet op de site, bij verschillende shops in beide uitvoeringen. Ik heb de 148 versie ook bij andere shops gezien.
As lengte heb ik nog niet opgemeten, dank voor de link.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Kabookie schreef:Kun je niet gewoon het frame retourneren en iets anders uitzoeken?
Dat zou kunnen, maar dan moeten ze wel eerst reageren.
Ik heb naast de wielset ook een vork et een korte vorkbuis gekocht die hier precies in past en bij een ander frame waarschijnlijk weer niet. En heb ook frame decals gekocht.
Voor mij is de eenvoudigste manier de naaf as aan passen, dan kan ik de rest gewoon gebruiken.
Plaats reactie