Dartmoor Primal a.k.a. de Zuurstok

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:...Het probleem is dat er twee versies zijn met dezelfde kleurstelling, 142 en 148.
Bij NS bikes staat die niet op de site, bij verschillende shops in beide uitvoeringen. Ik heb de 148 versie ook bij andere shops gezien.
Dat verklaart waarschijnlijk de fout op de Bikester site, even snel de verkeerde info gekopieerd :roll:

Ik denk ook dat je naaf aanpassen de beste weg is, maar dan moet het wel kunnen.
Welk typenr. heeft die naaf precies, heel misschien heb ik nog iets liggen (heel misschien, dus niet teveel hopen :wink: ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het gaat om de Novatec D542SB-B12, die heb je vast wel liggen toch :)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als ik iets bruikbaars vind hoor je het ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zie even niet wat je bedoelt met de naaf aanpassen door die spacer. Ik ben bang dat het niet gaat lukken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik weet dat er andere naaf assen te koop zijn.
Ik bedoel niet dat ik de bestaande as wil aanpassen maar dat er naar mij idee genoeg ruimte is om 142mm te installeren.
Maar dat kan ik natuurlijk helemaal fout hebben.
Is boost sowieso niet met een andere as naar 142 te brengen?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zo, de Djambo is retour afzender.
Ik kreeg van Kermit een 142mm as opgestuurd om te kijken of ik de naaf toch kon gebruiken, Maar dat ging helaas niet.
Na het aanmaken van het geschil bij PayPal kreeg ik woensdag een retourlabel van Bikester gemaild.
Daarnaast een mail met dat de 148mm niet sloeg op de as breedte maar op de inbouwmaat van de demper... :)
Dus ik heb gereageerd dat ze ook gewoon toe hadden kunnen geven dat ze het fout op de site hebben staan en heel snel het frame in de doos gedaan op opgestuurd. Stelletje pannenkoeken...
Maar ja dan zit je dus zonder frame en voor het budget wat ik in gedachten had is er niet veel te krijgen in 27,5+ LTHT.
Tot ik na weer lang zoeken bij Dartmoor terecht kwam en voor een niet te negeren prijs een Primal + tegen kwam in Engeland.
Gelijk besteld, twee uur later bericht dat ie op de post ging en vandaag al ontvangen!
Frame ziet er erg goed uit, interne bekabeling, ook voor de dropper. Vierkante buizen, mooie lassen, lekkere kleur (al zie je die straks niet meer :))
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dan krijgen we op den duur een unieke Dartmoor te zien. Leuke frames, heb er een tijdje naar zitten kijken ook. Benieuwd naar die kleuren. Gelukkig is het allemaal opgelost.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Gaaf ding!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooie deal!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die kleur is ook niet verkeerd zo... maar ik begrijp dat-ie toch de retro-inspiratie-treatment gaat krijgen ;-)

Mooi dat het project zo alsnog door kan gaan!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Vorkbuis lijkt wel wat kort
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Klopt, die is maar 155 en de headtube 115 dus nog 40 over voor de headset en stem. Headset is zo'n 10mm stack en heb een Spank stem liggen van 33mm dus moet net lukken.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dartmoor rules. Maar waarom de Primal en niet de Hornet (want ook met 27,5” 2.8 en 29” 2.25 te rijden), was mijn eerste gedachte. Maar ho wacht.... boost... :oops:. Overigens had onze Mud mate ‘m je ook kunnen leveren.
Zelf ben ik erg blij met mijn Hornet. Maar de lak is niet van het sterkste soort.
Een paar maanden met die droogte rondscheuren over steeds muller wordende paden en waarbij er meer grid naar boven komt, laat wel zijn nodige sporen na. Frameprotectie is geen overbodige luxe. Donwtube, headtube. Maar ook de chainstays en de seatstays. Door de ruimte voor de plusband komen je schoenen hier snel tegenaan. Eigenlijk overal waar iets tegen aanschuurt zou ik voorzien van enige bescherming.

Wat voor afmontage komt erop? Ik heb van de week voor zo’n €50,- incl. verzenden een El Guapo 780mm riser bar (35mm doorsnede) in stealth black en El Guapo 35mm (lengte en doorsnede) stuurpen gekocht via PlanetX.co.uk. Om je maar een el cheapo tip te doen.

Je achtertuin lijkt er overigens behoorlijk strak bij te staan. :-q
“Old, not obsolete”
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Jamis Diablo schreef:Klopt, die is maar 155 en de headtube 115 dus nog 40 over voor de headset en stem. Headset is zo'n 10mm stack en heb een Spank stem liggen van 33mm dus moet net lukken.
Mocht dat nog kritisch worden, de DMR stem geeft een bouwhoogte van 27mm
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie