Bianchi Methanol 9.4 CV

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Najoa94
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 19:39
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol 9.4 CV

baron062 schreef:Je kan beter je zit corrigeren met een hoog stuur of stuurpen in plaats van je zadel laten zakken. Niets kost zoveel biomechanische efficiency als een te laag zadel.
Thanks voor de tip!! Heb net even rondgekeken op het net en ik zie idd dat ik mijn knieën teveel buig bij het fietsen. Ik ga hem wat hoger zetten en morgen een test rit doen om te kijken hoe hij fietst met een hogere zadelstand.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Grove richtwaarde (voor de racefiets): Afstand bovenkant zadel naar pedaal in de laagste stand: 1.08x je binnenbeenlengte.
https://www.mantel.com/blog/hoe-bepaal- ... delhoogte/
Ben benieuwd! Leuke fiets trouwens.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Behalve erg inefficiënt is het ook slecht voor je knieën. Mooie bike!
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Zadel zo zetten dat je met je hak op het pedaal je knie net kan overstrekken.

Prachtige combi, die een beetje foute Celeste icm skinwall banden :) Snel de noppen er terug onder en het bos in met dat ding!
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Najoa94 schreef:
BikerBert schreef:Wat is de bovenbuis lengte van de fiets?
De bovenbuis lengte is 56,7.
Ik heb jou lengte en ben ook deze bovenbuis lengte nodig, langer en dan lig ik plat op de fiets, althans zo voelt het.

Heb mijn zadel net iets boven mijn stuur staan. Persoonlijk voor mij de beste zithouding.
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
Najoa94
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 19:39
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol 9.4 CV

baron062 schreef:Grove richtwaarde (voor de racefiets): Afstand bovenkant zadel naar pedaal in de laagste stand: 1.08x je binnenbeenlengte.
https://www.mantel.com/blog/hoe-bepaal- ... delhoogte/
Ben benieuwd! Leuke fiets trouwens.

Ja, ik kom met die berekening net iets boven mijn stuur uit. Ben benieuwd hoe het fietst!!
Najoa94
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 19:39
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol 9.4 CV

Jamis Diablo schreef:Behalve erg inefficiënt is het ook slecht voor je knieën. Mooie bike!

Ja dat geloof ik. Ben nog nieuw met het fietsen en heb er nog maar een paar 100 kilometer op zitten en nog niet echt problemen ondervonden met mijn knieën maar kan me voorstellen dat je er uiteindelijk last van kan krijgen, Thanks.
Najoa94
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 19:39
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol 9.4 CV

[/quote]Ik heb jou lengte en ben ook deze bovenbuis lengte nodig, langer en dan lig ik plat op de fiets, althans zo voelt het.

Heb mijn zadel net iets boven mijn stuur staan. Persoonlijk voor mij de beste zithouding.[/quote]

Precies zoals jij heb ik nu ook mijn zadel net iets boven mijn stuur, berekend met de "1,09%" berekening.
Heb wel het gevoel dat ik erg voorover moet zitten maar zal er vanavond achter komen hoe dat rijd. Zal wel even wennen zijn denk ik.
Najoa94
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 19:39
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol 9.4 CV

Demoniac schreef:Zadel zo zetten dat je met je hak op het pedaal je knie net kan overstrekken.

Prachtige combi, die een beetje foute Celeste icm skinwall banden :) Snel de noppen er terug onder en het bos in met dat ding!
De noppen heb ik al verkocht :-D . Eerst deze zomer maar eens goed road cruisen en kilometers maken. En als het snel verveelt haal ik gewoon een setje off-road banden en ga ik alsnog de bossen in :-q
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Najoa94 schreef:Precies zoals jij heb ik nu ook mijn zadel net iets boven mijn stuur, berekend met de "1,09%" berekening.
Heb wel het gevoel dat ik erg voorover moet zitten maar zal er vanavond achter komen hoe dat rijd. Zal wel even wennen zijn denk ik.
Maar wie heeft je deze fiets zo afgesteld geleverd dan? Zadel omhoog en stuur omhoog als dat nodig is (stuurpen omdraaien, al dan niet in combinatie met een ander stuur (riser))
Najoa94
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 19:39
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol 9.4 CV

RuudRuud schreef:
Najoa94 schreef:Precies zoals jij heb ik nu ook mijn zadel net iets boven mijn stuur, berekend met de "1,09%" berekening.
Heb wel het gevoel dat ik erg voorover moet zitten maar zal er vanavond achter komen hoe dat rijd. Zal wel even wennen zijn denk ik.
Maar wie heeft je deze fiets zo afgesteld geleverd dan? Zadel omhoog en stuur omhoog als dat nodig is (stuurpen omdraaien, al dan niet in combinatie met een ander stuur (riser))
Ik heb de fiets besteld uit Italië, en zo binnen gekregen. 1000euro goedkoper dan wanneer ik hem hier zou halen maar met het nadeel dat hij niet helemaal voor me word afgesteld.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Schiet nu nog eens een plaatje met beide wielen op de grond?

En ga vooral lekker karren met deze pracht! :-q
Najoa94
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 19:39
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol 9.4 CV

baron062 schreef:Schiet nu nog eens een plaatje met beide wielen op de grond?

En ga vooral lekker karren met deze pracht! :-q
Afbeelding

Volgens de 1,09% berekening kom ik uit op 88cm vanaf de laagste stand van de pedaal in het verlengde van de seatpost en dan kom ik op deze hoogte uit. Nog steeds niet heel hoog maar toch zo'n 4.5cm hoger dan mijn vorige stand.
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Ziet er prima uit zo :-q
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dat ziet er al een stuk beter uit. Je zal merken dat je veel makkelijker kracht kan zetten zo.

Als je iets meer rechtop wil zitten kan je in jouw geval de stuurpen omdraaien, en de bovenste spacer onder de stuurpen zetten.
Plaats reactie