Mijn Venom 650B

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
beoneteam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 1 mei 2018, 11:12

Afbeelding

Min of meer bij toeval kwam ik deze fiets tegen.
Ik ken(de) het merk niet, maar vond het een mooie fiets, proefrit beviel goed en hij lijkt me geschikt voor wat ik ermee ga doen.

Ben wel benieuwd naar wat meer achtergrondinfo over de fiets, de specs en wat tweaks die ik wil, maar voorlopig ook gewoon even lekker rijden.

Carbon frame met deels zichtbare carbon vezels, lastig op beeld te krijgen maar ziet er leuk uit.
Fox F-series 32 remote voorvork
SRAM X9: 2x10 derailleur en cranks
Stan's ZSR Cresta velgen met Schwalbe Racing Ralph banden
Magura MT4 schijfremmen
Cane Creek balhoofd
Fetherlight zadelpen en stuur
Fizik Tundra2 zadel

Verdere details volgen later, moet ik soms ook gewoon even uitzoeken :D

Heeft er iemand ervaring met dit merk of Fetherlight onderdelen?
Ik kwam wel deze test tegen: http://www.bikeandtrekkingmagazine.nl/f ... 77_753.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
De term "rijwielpaleis" klonk wat twijfelachtig :wink:

To do:
- slot
- lampjes
- fietscomputer
- schoenen met kliksysteem. Pedalen zijn daar al geschikt voor maar kunnen ook gewoon worden gebruikt.
- nog eens goed kijken of er een framenummer in de fiets zit
Laatst gewijzigd door beoneteam op zo 3 juni 2018, 15:38, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

beoneteam schreef:Heeft er iemand ervaring met dit merk of Fetherlight onderdelen?
Ik kwam wel deze test tegen: http://www.bikeandtrekkingmagazine.nl/f ... 77_753.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
De term "rijwielpaleis" klinkt cheapy :wink:
Laat ze dat in Bilthoven niet horen. Wat mij betreft is Rijwielpaleis Bilthoven juist een van de beste speciaalzaken in het midden van het land.

Leuke fiets; keurige afmontage.
Ga je een hoop plezier van hebben denk ik zo.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Nijkerkbiker schreef:.....Wat mij betreft is Rijwielpaleis Bilthoven juist een van de beste speciaalzaken in het midden van het land....
Idem hier.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Leuke fiets zo, alleen waarom zo`n spacerstack, een omgedraaide stuurpen en weer een riser?
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

TenZNL schreef:Leuke fiets zo, alleen waarom zo`n spacerstack, een omgedraaide stuurpen en weer een riser?
Had beter een maatje groter kunnen nemen, dit is geen gezicht. Wel een mooie bike.
beoneteam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 1 mei 2018, 11:12

Ik heb de tekst over rijwielpaleis iets aangepast, wil niemand tegen de schenen schoppen..
De fiets zelf vind ik echt een mooi ding, dat is belangrijker dan de naam van de verkoper.

“Leuke fiets zo, alleen waarom zo`n spacerstack, een omgedraaide stuurpen en weer een riser?”
Ik ga even googlen om te begrijpen wat je bedoelt, ben het jargon een beetje kwijt.

Nog even een stomme vraag: ik ga over een paar maanden een 1/8 triatlon rijden en ga dat ook op deze fiets doen. Die tubeless banden kan je zeker niet zomaar makkelijk even wisselen voor racebanden?
beoneteam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 1 mei 2018, 11:12

poiuytr schreef:
TenZNL schreef:Leuke fiets zo, alleen waarom zo`n spacerstack, een omgedraaide stuurpen en weer een riser?
Had beter een maatje groter kunnen nemen, dit is geen gezicht. Wel een mooie bike.
Ah, ik snap wat jullie bedoelen. Idd een aparte constructie, maar ik moet zeggen dat het totaalplaatje wel in een keer paste, zat voor mijn gevoel meteen goed op de fiets, alsof ik m al jaren heb. Alleen het stuur is wat te breed naar mijn zin, zo’n 76cm. Maar inkorten is makkelijker dan verlengen denk ik.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

beoneteam schreef:Leuke fiets zo, alleen waarom zo`n spacerstack, een omgedraaide stuurpen en weer een riser?
Ik ga even googlen om te begrijpen wat je bedoelt, ben het jargon een beetje kwijt.
Spacerstack= de stapel met afstandsringen onder je stuurpen
Riser= riserbar, een verhoogd stuur om rechterop te zitten.

Een omgedraaide stuurpen monteer je om wat dieper (meer racey) te zitten, een hoge spacerstack en een riser doen precies het tegenover gestelde. Nu kan het zijn dat je je zitpositie nog wil finetunen maar de omgedraaide pen is in mijn ogen wat vreemd. Dan kan je beter de pen laten zakken en wat van de spacers erboven monteren.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

beoneteam schreef:Die tubeless banden kan je zeker niet zomaar makkelijk even wisselen voor racebanden?
Zijn ze ook echt tubeless gemonteerd? Of zitten er toch gewoon binnenbanden in? Dan is het gewoon bandje wisselen als altijd.
Zijn ze tubeless gemonteerd, dus met dichtvloeistof (latex), is het iets meer gedoe maar ook geen probleem. Bandjes eraf, ventiel uit de velg halen, de boel schoonvegen en je wegbandjes met biba's erop, klaar. Je tubeless velglint kun je gewoon laten zitten.

Fietsje lijkt in erg mooie staat zo op de foto, best een mooi ding :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie