Orbea nummer 2 MX 20 Budget Red rocket verkocht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
PaganiProductions

Alien schreef:
PaganiProductions schreef:Bijna brand gehad door accu van mijn Solarstorm die was behoorlijk aan roken gehad gelukkig was ik er snel bij en heb buiten de accu in een gieter met water erin gedumpt ramp afgewend.
Zal dan gelukkig geen lithium-accu geweest zijn, anders had je nog wel een grotere ramp veroorzaakt.
Het was zo'n accu
PaganiProductions

Ben ergens achter gekomen bij de fiets de mx20
Ik heb gebruik bij beide fietsen tubeless binnenbanden bij de Alma steken de ventielen minder veruit zijn tubeless wielen dan bij mijn mx20 die geen tubeless wielen heeft gewoon standaard 29er wielen.
Met als gevolgd dat bij de mx20 al snel de bandenpomp achter het ventiel hangen waardoor mijn ventielen lucht gaan doorlaten is hier iets tegen de doen?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, waarschijnlijk dat je ventiel nu te kort is (omdat de ene velg hoger is dan de andere). De oplossing kan zijn ventielverlengers te gebruiken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, waarschijnlijk dat je ventiel nu te kort is (omdat de ene velg hoger is dan de andere). De oplossing kan zijn ventielverlengers te gebruiken.
Dat bij de mx20 te ventielen verder uitsteken dan bij de Alma waarvoor je makkelijker met de pomp eraan blijf hangen en je ventiel dus scheef word zeker met dit warme weer.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Eventueel binnenbanden met kortere ventielen kopen, maar vooral eens een beetje met je spullen leren omgaan.
Vorsprung durch Pedantik.
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Waarschijnlijk monteert Orbea in de MX20 lagere velgen dan in de Alma. Doordat bij de MX20 de velg-hoogte lager is dan de Alma, steekt het ventiel bij de MX20 verder uit de velg.
Wat ik niet begrijp is hoe je fietspomp aan je ventiel blijft hangen als het ventiel iets verder uit de velg steekt? Kun je dat uitleggen? Je zet de 'kop' van de fietspomp toch handmatig op het ventiel en deze haal je toch ook weer handmatig van je ventiel af als je klaarbent met je band oppompen? Hoe kan de pomp aan je ventiel blijven hangen?
Andersom kan ik het wel begrijpen, dat de 'kop' van je fietspomp niet genoeg houvast heeft op het ventiel als deze juist minder uit de velg steekt.
PaganiProductions

skyalloy schreef:Waarschijnlijk monteert Orbea in de MX20 lagere velgen dan in de Alma. Doordat bij de MX20 de velg-hoogte lager is dan de Alma, steekt het ventiel bij de MX20 verder uit de velg.
Wat ik niet begrijp is hoe je fietspomp aan je ventiel blijft hangen als het ventiel iets verder uit de velg steekt? Kun je dat uitleggen? Je zet de 'kop' van de fietspomp toch handmatig op het ventiel en deze haal je toch ook weer handmatig van je ventiel af als je klaarbent met je band oppompen? Hoe kan de pomp aan je ventiel blijven hangen?
Andersom kan ik het wel begrijpen, dat de 'kop' van je fietspomp niet genoeg houvast heeft op het ventiel als deze juist minder uit de velg steekt.
Ik denk dat ik te lomp ben en pomp zit te strak om het ventiel.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:
Lars TB schreef:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, waarschijnlijk dat je ventiel nu te kort is (omdat de ene velg hoger is dan de andere). De oplossing kan zijn ventielverlengers te gebruiken.
Dat bij de mx20 te ventielen verder uitsteken dan bij de Alma waarvoor je makkelijker met de pomp eraan blijf hangen en je ventiel dus scheef word zeker met dit warme weer.
Ah, zo.

Precies wat Skyalloy zegt: gewoon je pompkop netter van het ventiel halen. En hem er niet volledig op duwen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gebruikte je een handpomp of een voetpomp?
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef:Gebruikte je een handpomp of een voetpomp?
Een Sks vloerpomp
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Als je de pompkop van je SKS (Rennkompressor) pomp gewoon 'normaal' (recht omhoog, in het verlengde van je ventiel) van je ventiel afhaalt, lijkt me de kans op een scheef ventiel nihiel.

"Met als gevolgd dat bij de mx20 al snel de bandenpomp achter het ventiel hangen waardoor mijn ventielen lucht gaan doorlaten is hier iets tegen de doen?"

Bedoel je dat er lucht ontsnapt tijdens het pompen of nadat je de pomp verwijderd hebt?
Als er lucht ontsnapt tijdens het pompen is de kop van je pomp misschien aan vervanging toe, maar als je ventielen lucht laten ontsnappen na het verwijderen van de pomp, dan lekt je ventiel en kun je misschien beter even twee nieuwe binnenbanden monteren.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik heb bij mijn Cannondale dat als ik mijn achterband wil oppompen met de vloerpomp dat er lucht ontsnapt tussen ventiel en pompkop. Is dat waar jij ook last van hebt ?

Dan is je ventiel te kort. Is erg vervelend idd. Bij mij is het gelukkig alleen bij de achterband. Binnenkort maar een ander binnenbandje erin leggen. Een met een langer ventiel.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Pagani: je zegt "gebruik bij beide fietsen tubeless binnenbanden". Rijdt je tubeless (dus zonder binnenbanden) of met binnenbanden? Of wat bedoel je met tubeless binnenbanden?

Dennis1987: Bij Pagani is het ventiel juist langer bij deze fiets dan bij z'n andere fiets. Juist bij de langere ventielen ervaart hij 'lekkende ventielen' en 'scheve ventielen'. Dus geen lekkende fietspomp-kop door (te) korte ventielen. Zelf had ik hetzelfde probleem als jij (bij mn racefiets met hoge carbon velgen). Ik heb, net als wat jij wat van plan bent, binnenbanden met langere ventielen gemonteerd zodat de fietspomp meer houvast heeft.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hij gebruikt binnenbanden met latex er in, het echte probleem blijft weer zoals vaak een raadsel.
Als hij in de tijd had geleefd dat er alleen via brieven werd gecomminiceerd, was het al winter voor iemand de oplossing had.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Jamis Diablo schreef:Hij gebruikt binnenbanden met latex er in, het echte probleem blijft weer zoals vaak een raadsel.
Als hij in de tijd had geleefd dat er alleen via brieven werd gecomminiceerd, was het al winter voor iemand de oplossing had.
Probleem is duidelijk volgens mij.
PaganiProductions schreef: Ik denk dat ik te lomp ben
Plaats reactie