Nieuw project: Nordest Bardino. Bijna af P2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi geworden, benieuwd naar je ervaringen.

Vork stickers zien er zo op het eerste gezicht prima uit, en volgens mij spot ik de nieuwe Danny Mac grips.
Stevig rubber heb je gekozen, ga je dat ook in vlakke NL rondjes gebruiken?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Heckler40 schreef:Mooi geworden, benieuwd naar je ervaringen.

Vork stickers zien er zo op het eerste gezicht prima uit, en volgens mij spot ik de nieuwe Danny Mac grips.
Stevig rubber heb je gekozen, ga je dat ook in vlakke NL rondjes gebruiken?

Enjoy!!
Bedankt Heckler :-q

Die grips heb ik op al m'n fietsen, erg veel grip en de juiste dikte voor mij. Rij er al zeker een jaar mee trouwens, dus zo nieuw zijn ze niet :wink:

Ik rij niet zo veel vlakke rondjes in NL eigenlijk, fiets is bedoeld voor de Enduro wedstrijden in Duitsland, Belgie en Frankrijk. In de winter pak ik tegenwoordig in NL de CXer, maar mocht ik de Bardino daar voor pakken zal er wel een Ranger ofzo op komen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Compliment is zelf verdiend 8)

Die grips zijn mij dan tot nu toe ontgaan, iets voor een volgend project.

Rangers in 3.0 heb ik in 29” op de Rooster is een heel fijne band, in gebruik als allrounder voor alle 4 seizoenen. Op de Vendetta heb ik 2 sets voor NL en buitenland anders de Rangers zeker een optie. De WTB wangen zijn iets stugger en zwaarder wat in de plus size op lage drukken goed werkt.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Zijn de eerste meters al gemaakt? Ben benieuwd hoe hij bevalt!
Welke maat is dit trouwens?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi geworden Daan, had er om eerlijk te zijn nog niet van gehørd.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Prachtige bike!
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Kabookie schreef:Zijn de eerste meters al gemaakt? Ben benieuwd hoe hij bevalt!
Welke maat is dit trouwens?
Jazeker, weekje Breitenbrunn (oost Duitsland) inclusief 2daagse endruo wedstrijd.
Super leuk om te doen met de Bardino tussen al het fully geweld :-D .

Steile afdalingen en jumps doet hij echt heel goed en de dikke banden strijken de rockgardens heerlijk glad. Wel duidelijk, voor mij althans, waar de grens ligt. Op hoge snelheid in een heftige afdaling bereik ik sneller de grens, waar m’n maatjes op de fully nog versnellen. Maatjes die langzamer zijn dan mij als ik op m’n fully rij.

Dus ik ben zeker niet sneller met de Bardino, maar het dwingt je tot een veel actievere houding dus het is niet alleen leuk maar ook een hele goeie training. En een hoop bekijks :-D

Ben wel blij met de airliner insert in het achterwiel. Ik kan nu met 1 bar achter rijden terwijl ik met alle kleding, bescherming en rugzak toch wel de 100kg aan tip. Resultaat is super veel grip en een stuk comfort, zonder dat de band over de wand rolt of heel erg gaat stuiteren.

Dus ik ben er erg blij mee!

De maat is overigens een M/L en ik ben 1.83. De L was wat lengte betreft de betere keuze, maar met mijn korte benen zou ik dan net niet/net wel uitkomen met een 150mm dropper. Vandaar de keuze voor een M/L.

Over 2 weken ga ik een L opbouwen voor iemand, als blijkt dat die ook voor mij beter is, doe ik deze M in de verkoop en bouw ik alsnog een L op.
Drk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 15:58

Hmmm, als frame only heb ik wel interesse...
Dikke fiets, mooi frame, frisse kleurstelling!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Dat ik deze gemist heb. Hij is heel erg mooi geworden en zo'n n LTHT is een super vakantie bike
Die heel wat aan kan.

Uiteraard moet je anders rijden maar je reageert actiever op stenen en wortels etc omdat je de velgen
Heel wilt houden en je rug ook ;)

En als ik bekijk wat ik in Oostenrijk heb gedaan op de Ragbak dan gaat het redelijk goed met die dingen.

Wat jij vertelt over het verschil met de fullys merk ik ook heel goed. Daar ram en spring je veel sneller en
Hoger mee.
Maar voor de afwisseling en slecht weer zijn dit ideale fietsen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Hey Pat,

Ik rij zelden met het idee “ik moet m’n velgen heel houden” hoor :-D

Grens ligt meer bij kan ik het stuur nog vast houden :D
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Deze heeft ook een tijd op mijn shortlist gestaan, nog steeds mooi apperaat! Dat van de grens met het stuur vasthouden heb ik ook, gisteren in winterberg geweest, en de freeride en ixs downhill waren slopers voor de onderarmen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Hoe bevalt het frame, buiten de lengte en wielinserts? Ik denk dat ik er ook een ga bestellen binnenkort en ben wel benieuwd. We zijn ongeveer even lang, alleen heb ik lange benen dus moet voor mij m/l wel goed passen, ik geloof dat er meerdere kapers op de kust zijn, maar als je idd frame gaat wisselen heb ik zeker interesse.
Plaats reactie