Kona Satori DL LG 2019

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
PeterS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 22:25
Mijn mountainbike: Kona Satori 2019

@Dunebiker: het is een speelse fiets, makkelijk in de (korte) bochten te gooien en voelt licht aan tijdens het fietsen. Klimt makkelijk, alleen bij het dalen heb je het idee dat je wat verder achter je zadel moet hangen. Dat komt door de steile zitbuishoek en de redelijk korte reach. De dropper helpt hierbij natuurlijk.
@Nielsvk: De steile zitbuishoek ben je snel aan gewend. Zoals ik hierboven al schreef heb je iets eerder het gevoel otb te gaan, maar als je daar tijdens het fietsen rekening mee houd, is het (voor mij) een geweldige fiets. Ik zocht een fiets waarop ik wat meer rechtop kon zitten ivm rug- en nekklachten.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooie fiets hoor! De kleur vind ik helemaal super!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

PeterS schreef:Ik ben zelfs een Zeeuw, net als jij.
Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik nog niet op Walcheren gereden heb. Ik zie jouw naam wel eens voorbij komen bij Lets ride Zeeuwse kust. Maar dat staat nog op mijn to-do lijstje.
Ah dat had ik even helemaal gemist haha. Let's Ride ben ik uiteindelijk ook nog nooit mee gegaan, komt vaak net niet uit, maar komt er vast een keer van!
Dunebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 november 2016, 01:20
Mijn mountainbike: NL

PeterS,
Bedankt voor je extra toelichting. Klinkt als dat de dropper op deze fiets noodzakelijk is.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Mooi om te zien die Satori.
Ik ga er zaterdag één testen (ik verwacht bij Amerongen). Dit draadje lezende ben ik benieuwd naar de steilheid zitbuishoek.
PeterS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 22:25
Mijn mountainbike: Kona Satori 2019

Cubie schreef:Mooi om te zien die Satori.
Ik ga er zaterdag één testen (ik verwacht bij Amerongen). Dit draadje lezende ben ik benieuwd naar de steilheid zitbuishoek.
Zoals ik hierboven al aangaf ben je daar gauw aan gewend. Het is voor mij een heerlijke fiets, sinds ik hem gebruik geen last meer van rug of nek. Je zit recht boven de pedalen, dus je kunt je kracht in de Nederlandse klimmetjes goed kwijt. Overigens ook in het Franse heuvellandschap rond de Loire heb ik deze zomer geweldiig kunnen klimmen en dalen op deze fiets.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Blijft een lekker kleurtje ook, lekker vol in the face!
Die steile zitbuis klinkt interessant voor mij. Ik ben redelijk lang, dus mijn zadel staat hoog waardoor ik verder achter mijn trapas zit dan ik zou willen.
Wat ik me afvraag is of je er ook voordeel van hebt op vlakke stukken?
PeterS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 22:25
Mijn mountainbike: Kona Satori 2019

Flow&Co schreef:Blijft een lekker kleurtje ook, lekker vol in the face!
Die steile zitbuis klinkt interessant voor mij. Ik ben redelijk lang, dus mijn zadel staat hoog waardoor ik verder achter mijn trapas zit dan ik zou willen.
Wat ik me afvraag is of je er ook voordeel van hebt op vlakke stukken?
Test hem een keer en dan kom je daar vanzelf achter. Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Jouw ervaring is dan ook waar ik benieuwd naar ben.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

PeterS schreef:
Cubie schreef:Mooi om te zien die Satori.
Ik ga er zaterdag één testen (ik verwacht bij Amerongen). Dit draadje lezende ben ik benieuwd naar de steilheid zitbuishoek.
Zoals ik hierboven al aangaf ben je daar gauw aan gewend. Het is voor mij een heerlijke fiets, sinds ik hem gebruik geen last meer van rug of nek. Je zit recht boven de pedalen, dus je kunt je kracht in de Nederlandse klimmetjes goed kwijt. Overigens ook in het Franse heuvellandschap rond de Loire heb ik deze zomer geweldiig kunnen klimmen en dalen op deze fiets.
Testrit van ca 20 km is mij zeker niet tegengevallen. De wat steilere zitbuis vond ik prima fietsen en voelde meteen goed aan. Lekker wendbaar en dat is wat ik zoek. Veerweg is flink en moest daar wel wat aan wennen, voelde in het begin ook wat zompig aan. Kwestie van finetunen.
Hij blijft op m'n shortlist!
Plaats reactie