N+½: LTHT (P4: The pumptrack edition)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

TenZNL schreef:
Chroom, welke chromen onderdelen zou jij op dit frame schroeven dan? :~
Wielen, crank, stuur, alles!!! :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wielen en crank niet maar een chromen vork zou best wel eens kunnen staan...mss moet ik eens even met m`n zwager (spuiter) gaan praten :winkie:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Kan die geen cranks spuiten dan?

:tong

Gaat hoe dan ook wen eyecatcher worden :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Een (licht)grijze vork misstaat ook zeker niet bij dit kleurtje.. Weet Mark-xt alles van. :winkie:

In ieder geval een fiets om veel plezier mee te hebben. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tja, dat XTR M9000-kleurtje (soort van gunmetal) is ook wel erg mooi. Maar dat soort mods zal moeten wachten, er wordt nu al gevraagd wanneer ie klaar is :roll:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

FF snel met wat oude spullen in elkaar geploft om te passen en af te stellen:
Afbeelding

Kabelmanagement is niet helemaal je van het, de buitenkabel voor de achterderrie is een draak om door het frame te krijgen (geen liners). Verder lopen de kabels/leidingen niet mooi langs het balhoofd, moet dus bescherming op (niet over zeiken, frame kost maar €200).

Gisteren een klein stukje in de straat gefietst en de 1e indruk is dattie een stuk groter en logger aanvoelt dan de Mach 4 (da`s ook een 19"/L). Is mss wennen maar het kan ook zomaar zijn dat de framemaat voor mij te groot is.

Todo:
- Achterderrie werkt/zit nog niet naar behoren, ik denk dat er nog een schakeltje uit de ketting moet.
- Crest-achterwiel ombouwen naar 135mm QR en wisselen met de Supra MA20 die er nu in zit.
- Leiding achterrem inkorten
- Reverb inbouwen
- 180mm schijf voor
- Setje Zee`s?
- Uitzoeken wat een ombouw naar 2x11 kost (of 1x11 maar dat moet ik eerst even polsen)
- Headset nakijken/afstellen, voelt niet lekker.
- Ander zadel
- Andere grips
- Vrouw passen
- Evt custom wielset (met ombouw mogelijkheden)
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Begint ergens op te lijken☺. De kabel door het frame is inderdaad een crime. Zee's? Slx met 180mm schijven is voor mij genoeg, ze beginnen alleen te janken als je ze flink warm stookt.
Succes met fine-tunen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor een frame met moderne geometrie lijkt de stuurpen wat aan de lange kant. Is die lengte nodig om goed te zitten? De geo combineert natuurlijk optimaal met een korte stuurpen en breed stuur.

SLX (oid) met grotere schijven lijkt mij ook prima te moeten voldoen voor alles behalve echt heftig werk. En aangenomen dat je vrouw in een enigzins normale gewichtsklasse zit ;-)

Enne een vrouw passen? Ik weet niet of je huidige vrouw weleens meeleest maar ik zou altijd een beetje voorzichtig zijn met dat soort plannen op internet te zetten :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

SLX is echt zat, is mijn ervaring - ook in een wedstrijdenduro met 2x 180mm schijven. Hoewel, da's ook logisch, want je remmen zijn er dan om met rust gelaten te worden :).

Wordt een puik fietske zo!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kermit schreef:Voor een frame met moderne geometrie lijkt de stuurpen wat aan de lange kant. Is die lengte nodig om goed te zitten? De geo combineert natuurlijk optimaal met een korte stuurpen en breed stuur.

SLX (oid) met grotere schijven lijkt mij ook prima te moeten voldoen voor alles behalve echt heftig werk. En aangenomen dat je vrouw in een enigzins normale gewichtsklasse zit ;-)

Enne een vrouw passen? Ik weet niet of je huidige vrouw weleens meeleest maar ik zou altijd een beetje voorzichtig zijn met dat soort plannen op internet te zetten :D
Mijn "huidige" vrouw houdt het al 20 jaar met me uit, zelfs al zou ze meelezen dan kan ze er wel om lachen.

Die pen is momenteel even het kortste wat ik voor handen had en is puur om te passen. SLX zal prima werken, zeker voor haar 70kg maar er zit nauwelijks prijsverschil tussen SLX en Zee. De Zee's zijn imho toch iets mooier en van wat ik lees ook beter te moduleren.

Stuur wil ik ook nog even bekijken, ik heb het vermoeden dat een 40mm riser beter voor haar is.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

TenZNL schreef:De Zee's zijn imho toch iets mooier en van wat ik lees ook beter te moduleren.
De ZEE`s remmen wel onbenullig, zeker wanneer ze goed ingeremd worden. De mate van modulatie is met name afhankelijk van de afmetingen van de remschijven. Als je remmen wilt die echt fijn te moduleren zijn, kom je bij Hope uit. Uit 1 van de laatste testen van ENDURO Mag (Issue 33) staat weer een test met MTB schijfremmen. Nog steeds is de remkracht van Shimano Saint/Zee 1 van de hoogste, qua modulatie scoort Hope wel veel beter. Zeker de prijs/kwaliteit verhouding van Shimano ZEE t.o.v. Hope E4 valt in het voordeel van Shimano uit.

Maar... ik heb nog wel een mooie set Hope set te koop (Prijs is bespreekbaar, sowieso minder dan een nieuwe Shimano ZEE remset). Gaat om een Hope E4/M4 remset in blank alu incl. Shimano I Spec B adapters en nog wat grut. Past mooi bij het frame. En om het af te maken heb ik nog een splinternieuwe 2x10 XT crankset in de blanke uitvoering over, die wil ik wel ruilen tegen de zwarte crank op je foto`s. Bij interesse stuur me maar een PB. :-q
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Nice ! Mooi projectje :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mooi frame en leuke fiets als +1/2 :)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Thnx gents :)

Zojuist eindelijk de 1e testrun van een half uurtje op de weg gehad en die was geslaagd. Zowel zij als ik vonden het een verbetering tov de oude fiets. Haar rug is nu vrijwel recht ipv bol, de benen kunnen meer strekken en de houding is rechterop en duidelijk meer ontspannen.
De stuurpen kan, denk ik, nog wel iets korter, nu strekt ze haar armen teveel (ellebogen op slot).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat, en/of een stuurtje met meer rise?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie