Re-integreren op een goed gebruikte 29'er... Roadkill style

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Lucht is makkelijker op je gewicht af te stemmen, je hoeft geen veren te wisselen en de norm bij XC.
Jur75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 25 januari 2012, 19:13

Duidelijk, ik heb via mp een nieuwe Rock Shox Recon TK Silver Solo Air gekocht met een Lock out die vanaf het stuur te bedienen is.

Inmiddels ook de bandjes vervangen voor Racing Ralph's. Bij aankoop zei de verkoper dat dit goede banden waren om mee op Schoorl te rijden. Ik bleef echter redelijk glijen. Daarbij had ik de banden al is gewisseld, omdat achter al redelijk begon te slijten. Om m'n gebrek aan talent wat te compenseren, Racing Ralph's gemonteerd ;-)

Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Voor de droge periode prima combi, wellicht dat je in de echt natte periode een voorband wil met iets meer grip. Nobby Nic voorop en Racing Ralph achterop is een veel beproefde combi.
Maar die vork ga je het meeste plezier van hebben. Buiten dat een luchtgeveerde vork voor XC gebruik veel fijner is, scheelt het je ook een hoop in gewicht.
“Old, not obsolete”
Jur75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 25 januari 2012, 19:13

Marco79 schreef:Voor de droge periode prima combi, wellicht dat je in de echt natte periode een voorband wil met iets meer grip. Nobby Nic voorop en Racing Ralph achterop is een veel beproefde combi.
Maar die vork ga je het meeste plezier van hebben. Buiten dat een luchtgeveerde vork voor XC gebruik veel fijner is, scheelt het je ook een hoop in gewicht.
Ok goeie tip om te onthouden. En je hebt helemaal gelijk! Die vork is echt zoveel beter. Nou was mijn oude vork al eigenlijk niet echt wat toen ik de fiets kocht ... dus dan lijkt het verschil nog groter!
Jur75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 25 januari 2012, 19:13

Helaas lag project mountainbike een anderhalf maand plat. Soms gebeuren er dingen in het leven, waardoor alles even stil komt te liggen. Desalniettemin heb ik vanavond weer de draad kunnen oppakken... en de boel weer gesloopt, maar daarover straks meer ;-)

Ik had dus een mooie vork op de kop getikt. Luchgeveerd met lockout voor op het stuur.

Afbeelding

Na wat hulp van de brander, de ring voor de lagers kunnen overzetten...

Afbeelding

En toen zat 'ie erop. Fijn aanzicht en lockout op 't stuur...

Afbeelding

Afbeelding

En vanavond dus lekker een stukkie gefietst... en gelijk naar de kl*te geholpen ;-). Bij het terugschakelen naar het kleinste blad voor misschien iets te lomp gedaan, misschien was het spul gewoon op. Dit was in ieder geval het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Balen, want ondanks dat Ik geen meter in het mulle zand vooruit kwam, voelde m'n fiets zo prettig met de nieuwe bandjes en die nieuwe vork!

Dus dat wordt op zoek naar iets nieuws. Ik durf het bijna niet meer te vragen... maar iemand tips ? ;-)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Tandwiel verbogen?
“Old, not obsolete”
Jur75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 25 januari 2012, 19:13

Marco79 schreef:Tandwiel verbogen?
Jan en een scheurtje in het metaal.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Verwijderen en de boel zo afstellen dat je er ook niet meer naar toe kunt schakelen... . Ombouwen naar een 2x10 dus. Waarschijnlijk rijdt je al vooral op het middenblad.


Tenzij je dat blaadje af en toe wel gebruikte natuurlijk. Dan is de tip gewoon even een oproep te doen op het forum. En anders koop je voor €5,- zo een blaadje wel ergens bij een webshop.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Als dit daadwerkelijk door slijtage komt, zullen de andere bladen niet veel beter zijn.
Zonder direct een andere crankset te moeten kopen is over gaan op 1x10 d.m.v. NW chainring misschien wel een optie. En anders een Shimano crank uit de lagere regionen kopen, die zijn voor leuk geld te vinden.
“Old, not obsolete”
Jur75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 25 januari 2012, 19:13

Marco79 schreef:Als dit daadwerkelijk door slijtage komt, zullen de andere bladen niet veel beter zijn.
Zonder direct een andere crankset te moeten kopen is over gaan op 1x10 d.m.v. NW chainring misschien wel een optie. En anders een Shimano crank uit de lagere regionen kopen, die zijn voor leuk geld te vinden.
Ja ik ben op dit moment ook op zoek op MP. Ik heb allang door dat als ik op deze fiets wil blijven fietsen, dat ik (van de winter) toch serieus alles moet bekijken en vervangen met betere spullen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Deze shop is soms ook interessant om de boel betaalbaar aan de praat te houden:
https://www.cnc-bike.de/index.php?cPath ... =1&sort=3a" onclick="window.open(this.href);return false;

Verzendkosten zijn te hoog om alleen iets kleins te bestellen, maar ach, een beetje hobbyist kan altijd wat meer gebruiken ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jur75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 25 januari 2012, 19:13

kermit schreef:Deze shop is soms ook interessant om de boel betaalbaar aan de praat te houden:
https://www.cnc-bike.de/index.php?cPath ... =1&sort=3a" onclick="window.open(this.href);return false;

Verzendkosten zijn te hoog om alleen iets kleins te bestellen, maar ach, een beetje hobbyist kan altijd wat meer gebruiken ;-)
Oeh van deze prijzen hou ik wel! Ik zal ook even een oproepje doen hier in de gevraagd sectie... Ik wil namelijk erg graag snel weer verder! En ik hou inderdaad er inderdaad wel van de boel redelijk in elkaar te 'Roadkillen'
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik heb nog een splinternieuwe XT 2x10 (in doos) crank in de aanbieding.
Is alleen de zilveren variant. Voor €50,- is ie voor jou.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie