Commencal El Camino speelfietsje

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

El Kermino? Ik vind het niet meer dan logisch dat jij dit frame hebt gekocht :-q
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Very nice :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gewoon doen!


(dus niet dat je gewoon moet doen, maar dat je het gewoon moet doen :wink: )

Preload is bij deze vork de stugheid waarmee de vork gaat inveren. Als je echt gaat springen wil je op de springbult niet dat de vork al half inveert. De vork is dus eigenlijk bedoeld om de klap bij het landen enigszins op te vangen.



En ik moet wat gas gaan geven met mijn projecten, sta nu al op flinke achterstand...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jan Willem schreef:Zo hé, dat doet ff zeer aan de ogen :lol:
Op je vraag in de topictitel geef ik geen antwoord, ik ken je niet persoonlijk..
Maar zo af en toe worstel ik wel wat met 'alweer een nieuwe SYS van Kermit' en zinnetjes zoals bijvoorbeeld deze: :wink:
kermit schreef:maar meestal kun je met goed zoeken voor vergelijkbare prijzen wielsets vinden. En alleen het prutsen trekt me niet zo, het werk moet me wel wat opleveren. Dus het is er nog niet van gekomen... ;-)
Ik denk dat Kermit deze wielen al voorzien had: https://www.bikerumor.com/2018/04/19/so ... ke-wheels/" onclick="window.open(this.href);return false;
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Leuk projectje :-q

Ik herken het wel met de ideeën in je hoofd wat voor extra fiets handig kan zijn voor een leuk budget.
Maar met reeds 3 fietsen krijg ik het thuis niet uitgelegd waarom nog een fiets “noodzakelijk” is :~

Veel plezier ermee en zie graag het eindresultaat 8)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Begint enigszins op een verslaving te lijken bij jou... :wink:

Maar uh :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dit is gewoon vooruitzien voor wanneer er in ieder dorp een pumptrack ligt...!
(#wishful thinking)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

cheeta schreef:Dit is gewoon vooruitzien voor wanneer er in ieder dorp een pumptrack ligt...!
(#wishful thinking)
Tegen die tijd ronden we die met onze e-rollators
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

zeroground schreef:N+1= hoeveel nu? En dan exclusief futiliteiten als een stadsfiets :winkie;
1- een fully.
2- een hardtail (Cotic, die verkocht gaat worden).
3 - de opvolger van bovengenoemde hardtail.
4- de Commençal.
5- een racefiets (die verkocht moet worden).
6- de opvolger van bovengenoemde racefiets.
7- een vouw-mtb.
N is nu zeven dus, waarvan er twee weg moeten.

Maarre, mag ik even eerlijk zijn? Ik ben geschokt door sommige reacties hoor...
Zie het zo: iemand steekt een aardig bedrag in een nieuwe bike. In de betreffende sys vallen alle monden open door de blik op die stapel aan elkaar geschroefde high-end onderdelen.
Iemand anders -laten we zeggen een wereldberoemde kikker- verdeelt een vergelijkbaar bedrag over meerdere jaren en meerdere bikes en dan moet die kikker hulp gaan zoeken en wordt voor insane uitgemaakt. Ik zeg: tijd voor even diep nadenken door de personen die dergelijke kwetsende opmerkingen maken. En daarna zijn excuses natuurlijk ook op hun plaats :evil:

En dat allemaal vanwege een fietsje dat straks hetzelfde heeft gekost als wat sommige anderen voor een nieuwe cassette en ketting neerleggen.

Ja hé, ik zal nog eens een sys aanmaken... :-{
:lol:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

kermit schreef:Maarre, mag ik even eerlijk zijn? Ik ben geschokt door sommige reacties hoor...
Zie het zo: iemand steekt een aardig bedrag in een nieuwe bike. In de betreffende sys vallen alle monden open door de blik op die stapel aan elkaar geschroefde high-end onderdelen.
Iemand anders -laten we zeggen een wereldberoemde kikker- verdeelt een vergelijkbaar bedrag over meerdere jaren en meerdere bikes en dan moet die kikker hulp gaan zoeken en wordt voor insane uitgemaakt. Ik zeg: tijd voor even diep nadenken door de personen die dergelijke kwetsende opmerkingen maken. En daarna zijn excuses natuurlijk ook op hun plaats :evil:
Afbeelding Ik mis die smiley steeds vaker op fora! :cry:
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

kermit schreef: Maarre, mag ik even eerlijk zijn? Ik ben geschokt door sommige reacties hoor...
[knip]....[/knip]
En dat allemaal vanwege een fietsje dat straks hetzelfde heeft gekost als wat sommige anderen voor een nieuwe cassette en ketting neerleggen.

Ja hé, ik zal nog eens een sys aanmaken... :-{
:lol:
Je eigen dosis zelfspot / sarcasme in de openingspost nodigt natuurlijk ook wel beetje uit tot dat soort reacties. :wink:

Hoe dan ook: ik ben fan van ieder zelfbouw project, gewoon omdat ik het zelf knutselen wel kan waarderen. Altijd leuk om te volgen wat mensen in elkaar weten te schroeven en welke keuzes daarbij gemaakt worden. En nee, dat hoeft dan echt geen fortuin te kosten. Wat dat betreft ook hier benieuwd naar t resultaat. :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Pelecrash schreef:
kermit schreef:Maarre, mag ik even eerlijk zijn? Ik ben geschokt door sommige reacties hoor...
Zie het zo: iemand steekt een aardig bedrag in een nieuwe bike. In de betreffende sys vallen alle monden open door de blik op die stapel aan elkaar geschroefde high-end onderdelen.
Iemand anders -laten we zeggen een wereldberoemde kikker- verdeelt een vergelijkbaar bedrag over meerdere jaren en meerdere bikes en dan moet die kikker hulp gaan zoeken en wordt voor insane uitgemaakt. Ik zeg: tijd voor even diep nadenken door de personen die dergelijke kwetsende opmerkingen maken. En daarna zijn excuses natuurlijk ook op hun plaats :evil:
Afbeelding Ik mis die smiley steeds vaker op fora! :cry:
Ik kan je afbeelding niet zien. Edit: nu ineens wel.
Maar er staat een smiley onder mijn post hè ;-)

Als ik daadwerkelijk problemen met iemand heb krijgt-ie een pb, dat ga ik echt niet in een openbare post uitwerken. Tot nu toe is het hier dus alleen maar slap gezwets :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Die 'smiley' blijft bij mij een photobucket melding :-{
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

kermit schreef:Ja hé, ik zal nog eens een sys aanmaken... :-{
:lol:
Moet eerlijk bekennen dat ik even twijfelde of ik in mijn reacties wel voldoende smileys rondgestrooid had :lol:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Juist deze build vind ik gaaf. Alles bij elkaar sprokkelen, leuk budget projectje :bier:

Daarnaast moet iedereen doen wat hij of zij goed vindt. Er lijkt flink wat budget in kermit zijn fietsen te gaan, maar ik zie steeds alleen maar wel overwogen keuzes en niet het duurste van het duurste.

Dus ik klaag niet, maar vermaak me alleen maar met alle keuzes en parts die op de fietsen komen. Keep em coming :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie