Terug op de mtb (Calibre Bossnut Evo)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jan Lucas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 juni 2012, 15:29
Mijn mountainbike: Calibre Bossnut Evo

Als herintredende mountainbiker stel ik mijn fiets en mijzelf graag voor op dit forum:

Ik ben Jan Lucas (en daar zit ook nog een achternaam achter :wink: ) en woon met vrouw & kind onder de rook van Amersfoort, op de grens van de Utrechtse Heuvelrug.

Eind jaren '90 en aan het begin van '00 zat ik nog veel op de mtb (toen een Cannondale Super V). Later kwam daar om verschillende redenen de klad in.
Sinds enkele jaren ben ik verslingerd aan trailrunning (mountainbiken zonder fiets). Zowel als loper, als mede-organisator van evenementen/reizen e.d... maar die fiets mis ik toch ook wel.
Met het oog op blessure-preventie en het door kunnen trainen tijdens blessures, vind ik het ook fijn om weer te kunnen mountainbiken. Ik ben ook wel iemand die van afwisseling houd. :-D

Mijn nieuwe mtb is een Calibre Bossnut Evo.
Calibre is een huismerk van de Britse keten Go Outdoors (soort van Decathlon). Kortom; veel bike voor weinig geld. Hij komt in ieder geval erg goed uit verschillende tests/reviews.
Ik heb hem online besteld en kreeg hem binnen enkele dagen beschadigd geleverd. :oops:
Gelukkig kreeg ik snel een ander exemplaar, waarvan hieronder een foto en de speclist:

Afbeelding

Wielmaat: 27.5"
Frame: 6061 aircraft grade hydroformed alloy
Vork: Rock Shox Recon RL 130mm
Demper: Rock Shox Monarch R 190x51mm (130mm)
Versnellingen: volledig SRAM NX 1x11
Cassette: SRAM PG1130 11-42
Remmen: Shimano MT500 (180mm voor en 160mm achter)
Velgen: WTB ST i29 32H (tubeless ready)
Banden: WTB Vigilante 2.3" voor en een WTB Trail Boss 2.25" achter
Vooras: Formula 15mm bolt through 32H
Achteras: Shimano TX505 32H QR
Stem: Calibre trail 45mm
Zadel: WTB Volt Sport
Zadelpen: Brand-X Ascend XL (150mm dropper post), deze heb ik zelf geplaatst
Stuur: Kore Durox 780mm met 20mm rise
Head Set: FSA Orbit tapered No. 57E
Pedalen: Nukeproof Horizon Comp flatpedal , deze heb ik zelf geplaatst
Gewicht: 15 kg gok ik, maar hij heeft niet op de weegschaal gestaan
Laatst gewijzigd door Jan Lucas op do 19 april 2018, 05:40, 1 keer totaal gewijzigd.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Plaatje is niet te zien. Waarschijnlijk omdat we niet bij je google data kunnen/mogen.
Hier een plaatje van de site.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door massen op zo 5 augustus 2018, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Die Bossnut komt zeker goed uit de tests. Mooi ding. Had jij ook zo'n discount card?
Jan Lucas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 juni 2012, 15:29
Mijn mountainbike: Calibre Bossnut Evo

@ Massen; Dank je, en aangepast. Als het goed is nu ook in mijn post zichtbaar.

@ Dice Oldskool; Die discount card kan je tegelijk met de fiets bestellen, de korting krijg je meteen. Dat heb ik ook op die manier gedaan. Volgens mij heeft er nog nooit iemand het volledige bedrag voor die fiets betaald. ;)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zo gemakkelijk gaat dat dus. Laat nog eens weten hoe je bike bevalt na verloop van tijd, ik ben wel benieuwd naar je eigen bevindingen van deze MBR BOTY. :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Dat is inderdaad veel bike voor dat geld! Ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen en ga eens even rond kijken op die site :)
Jan Lucas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 juni 2012, 15:29
Mijn mountainbike: Calibre Bossnut Evo

Ik ben er zo lang uitgeweest dat een goede beoordeling wel lastig is. Zal een vriend van mij er eens op laten fietsen binnenkort. Hij is fanatiek mtb'er en heeft erg veel ervaring op meerdere fietsen.
Er komt dit jaar, waarschijnlijk voor de zomer, ook nog een Calibre Triple B (Bossnut's Big Brother). Die heeft hetzelfde frame, maar een betere afmontage.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Net zoals de Beastnut dus? Maar die was wel erg gelimiteerd.
Jan Lucas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 juni 2012, 15:29
Mijn mountainbike: Calibre Bossnut Evo

De Triple B wordt de productie-versie van de Beastnust zeg maar... Dus geen gelimiteerde oplage.
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Jan Lucas schreef:De Triple B wordt de productie-versie van de Beastnust zeg maar... Dus geen gelimiteerde oplage.
En... Hoe bevalt de Bossnut?
Jan Lucas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 juni 2012, 15:29
Mijn mountainbike: Calibre Bossnut Evo

Goed! Al heb ik er nog minder op gereden dan gehoopt.
De eerste keren druk geweest met afstelling/instelling.
In Engeland heb ik er redelijk divers terrein meegereden. Bos, dirtroads, rotsachtig terrein met veel losse keien etc.
Daar doet ie het allemaal prima, zeker voor een fiets van deze prijs.
De achterkant zou misschien iets stijver kunnen (in een steile afdaling met losse keien), maar heb geen vergelijkingsmateriaal.
De dropperpost werkt prima en is een geweldige toevoeging aan de fiets.
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Gaaf, goed om te lezen! De mijne is vanavond binnen gekomen! Dus die ga ik morgen in elkaar zetten.

Dropper is zeker iets dat ik er nog bij ga halen. De XL is helaas overal uitverkocht dacht ik. Dus dat is nog even wachten.
MartijnLangeweg
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: wo 29 augustus 2018, 16:44

Iemand meer nieuws over deze fiets? Ben van plan hem zelf ook aan te schaffen? @PetervdHam hoe bevalt hij? :wink:
Calibre Bossnut Evo - DT Swiss
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

Enige nieuws wat ik voor je heb is dat hij slecht leverbaar is. Ik heb het na 2 pogingen opgegeven (besteld > betaald > gecanceld door Go Outdoors) en ben voor een hardtail gegaan.

Lijkt me verder wel een super fiets, al istie wat aan de zware kant misschien.
MartijnLangeweg
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: wo 29 augustus 2018, 16:44

Ypuh schreef:Enige nieuws wat ik voor je heb is dat hij slecht leverbaar is. Ik heb het na 2 pogingen opgegeven (besteld > betaald > gecanceld door Go Outdoors) en ben voor een hardtail gegaan.

Lijkt me verder wel een super fiets, al istie wat aan de zware kant misschien.
Dat is nu ook het probleem. Ik heb contact gehad met Calibre en zij geven aan dat hij aan het einde van deze week weer leverbaar is via international delivery... Ik wacht geduldig af :wink:
Calibre Bossnut Evo - DT Swiss
Plaats reactie