Nukeproof Scout 275 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dat geeft me allemaal hoop. En anders improviseren we. To be continued
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

The story continues...

We zijn een maand verder en dat allemaal omdat RCZ precies 2 maanden erover heeft gedaan om mijn vork te verzenden.
Om het erger te maken, het is niet de vork die ik heb besteld. Ik heb namelijk een 27,5+/29 RCT3 versie gekregen terwijl ik een 27.5 RC had besteld.
Op zich een prima vork voor een zeer mooie prijs maar niet precies wat ik wilde.

Nu weet ik niet wat te doen. Gewoon met deze proberen en misschien iets bredere banden erop zetten? Zal ik met mijn frame en rest van de setup een groot verschil merken?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

andere optie is een meer geschikte vork zoeken en deze verkopen of aan de muur hangen totdat er een ander project komt. Maar ik wil gewoon fietsen met die scout, te lang gewacht :-{
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Deze vork gebruiken op een LTHT zou ik niet doen. De 27,5+/29" bouwt namelijk bij eenzelfde veerweg al 2cm hoger namelijk.
Als je een normaal 27,5" wiel erin zet zit je dus 2cm hoger. Zet je er een Plus band op, kom je zelfs nog hoger te zitten.
Lijkt mij niet al te fijn op een hardtail...
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

KevinBel schreef:Deze vork gebruiken op een LTHT zou ik niet doen. De 27,5+/29" bouwt namelijk bij eenzelfde veerweg al 2cm hoger namelijk.
Als je een normaal 27,5" wiel erin zet zit je dus 2cm hoger. Zet je er een Plus band op, kom je zelfs nog hoger te zitten.
Lijkt mij niet al te fijn op een hardtail...
ja ik was er al bang voor :(
thanks!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Aan de andere kant, 2 cm is niet veel. Maar je moet het inderdaad wel compenseren met de zithouding (bijna een graad steiler, dus zadel een fractie naar voren, dus cm langere stuurpen, andere gewichtsverdeling). Kan goed uitpakken, kan ook tegenvallen. Ik zou het verschil klein genoeg vinden om gewoon te gaan proberen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Lars TB schreef:Aan de andere kant, 2 cm is niet veel. Maar je moet het inderdaad wel compenseren met de zithouding (bijna een graad steiler, dus zadel een fractie naar voren, dus cm langere stuurpen, andere gewichtsverdeling). Kan goed uitpakken, kan ook tegenvallen. Ik zou het verschil klein genoeg vinden om gewoon te gaan proberen!
wat een timing heb je ook Lars.
Ik zat net in dubio om gewoon uit nieuwsgierigheid even te proberen. Het was of dat of op de bank liggen en niks doen. Je hebt me overgehaald.

Zo heb ik het pinksterweekend om te kijken hoe het voelt. En anders staat er al een andere pike in bestelling bij onze duitse buren (die makkelijk retour kan).

RCZ heeft hiermee wel behoorlijk wat minpunten gescoord. Zeker ook toen ze me per mail vertelden dat de vork die ik dus heb gekregen een 2018 is. Niet dus, het is gewoon een 2015-2017 model (met dank aan KevinBel om het via serienummer te controleren).

Kan ik overigens naast de stuurpen en zadelafstelling ook iets met de vering doen om die 2cm te corrigeren?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Je kunt altijd een stuk met wat meer sag rijden om te kijken of je verschil voelt
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vibemaker schreef:Je kunt altijd een stuk met wat meer sag rijden om te kijken of je verschil voelt
Precies, iets lagere druk en eventueel een token er in.

Aan de veerweg zelf zou ik niets veranderen (want dan is het geen LTHT meer...).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Heb hem even in elkaar gezet. Kort rondje om blok gefietst en op zich voelde het goed aan. Heb nog niks gedaan met de instellingen van de vork zelf. Sag zat wel iets boven 25% en dat met mijn 65kg. Morgen na werk weer even ermee verder en hopelijk zondag een testrit ergens buiten de stad.

Gelijk aan beiden kanten van stuur 1cm eraf gehaald want die 800mm was me net teveel.
Heb stuurbuis bewust even wat langer gelaten mocht ik hem toch niet op deze frame gaan gebruiken.

Afbeelding
Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Strakke Scout.

Ga je veel plezier op hebben. Hoeveel clearance heb je achter?
Probeer eens 2,4 of 2,5 WT achter en 2,6- 2,8 voorop, I love it.

Wat is de bracket hoogte van de Scout?
Veel zijn er laag genoeg om dit te doen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Heckler40 schreef:Strakke Scout.

Ga je veel plezier op hebben. Hoeveel clearance heb je achter?
Probeer eens 2,4 of 2,5 WT achter en 2,6- 2,8 voorop, I love it.

Wat is de bracket hoogte van de Scout?
Veel zijn er laag genoeg om dit te doen.

Enjoy!!
bracket is best wel laag zoals ik eerder al zei. Misschien zelfs ietsje te laag voor huidige banden. Ik heb nu 2.4 voor en achter en frame kan tot 2.8 hebben dus ik kan daar inderdaad nog wel mee spelen. Ik wil eigenlijk niet voor groter dan achter nemen omdat ik nu dus al iets hoger zit dan met een 27.5 vork.
Mmb40
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 06:15
Mijn mountainbike: Rose Count Solo 3
Contacteer:

Mooi project! Wordt een unieke fiets. Wanneer budget een rol speelt (ook voor mij) dan heb ik het idee dat een complete fiets altijd minder kost dan de som van de onderdelen. Maar dan moet je hem wel willen zoals hij wordt aangeboden.
WCB-M-062 XC Ricer

https://www.strava.com/athletes/mmb40" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mmb40 schreef:Mooi project! Wordt een unieke fiets. Wanneer budget een rol speelt (ook voor mij) dan heb ik het idee dat een complete fiets altijd minder kost dan de som van de onderdelen. Maar dan moet je hem wel willen zoals hij wordt aangeboden.
ja budget speelde bij mij zeker een rol. En nieuw kopen is normaliter goedkoper maar in mijn geval moest het zo en tevens goedkoper. Nu heb ik gewoon met veel geduld hier en daar alles los gekocht. Heb het niet precies uitgerekend maar ik denk dat ik tegen die 1200 euro aanzit en het is niet in 1x van mijn rekening verdwenen :)
Mmb40
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 06:15
Mijn mountainbike: Rose Count Solo 3
Contacteer:

Zelf sleutel geeft ontzettend veel voldoening. Heb praktisch alles wel een los gehad op mijn vorige bulls. Kocht alleen doorgaans maar exact hetzelfde als vervanging van wat kapot/versleten was als wat er af fabriek opzat, uit vrees dat het anders niet meer zou passen. Daarom dubbel respect op het helemaal naar eigen inzicht en smaak te doen. En 1200 is scherp!
WCB-M-062 XC Ricer

https://www.strava.com/athletes/mmb40" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Vandaag ben ik bij Austerlitz op mijn gemak de scout gaan uitproberen. Misschien niet de meest geschikte route ervoor maar gezien die evenementen bij LV/HV heb ik maar hiervoor gekozen.

Ondanks de "foute" vork voelt de fiets goed aan. Dit puur op gevoel. Heb niet echt goed vergelijkingsmateriaal aangezien ik 26ers en 1 29er gewend ben, complete andere geometrie dus. De Mavic crossmax banden waren gekocht om te helpen binnen budget te blijven maar wat voelen ze goed aan. Die zijn de 11 of 12 euro per stuk meer dan waard. Ook de (reverb) dropper is voor mij nieuw en al meteen was duidelijk wat voor voordelen het met zich meebrengt. Al met al tevreden tot dusver.

Morgen tweede testdag hopelijk
Plaats reactie