Nukeproof Scout 275 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kapitein Iglo schreef:
Victor1977 schreef:@Kabookie
Ja je wieltjes komen goed van pas nu :)
Ik ben ook heel erg benieuwd naar het totaal plaatje. Was eerst bang voor een maatje S maar ik denk dat ik een goede keuze heb gemaakt. Het is nu wachten op de voorvork en dan zullen we het zien.

@Kapitein Iglo
Ik heb hier nu wel even een ander zadeltje liggen maar misschien dat ik de jouwe wel neem. Ik kom erop terug, thanks.
:-q laat maar weten als je een fotootje wil. Overigens zul je ook wel een afbeelding in m'n SYS vinden.
Wat ik belangrijker vind is of hij lekker zacht is haha.
En had je SYS al gezien en ik zag hem voorbij komen, neem aan dat het die vector am is.
http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod139274" onclick="window.open(this.href);return false; <--- deze toch?
Als dat hem is dan wil ik hem wel voor een leuk prijsje :)

@Floris500
Tot nu toe is alles maar dan ook echt alles zwart dus ik ga proberen dat vast te houden. Black Beauty :)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat is 'm inderdaad. Best comfortabel, maar ik vind 'm niet echt zacht. Prijsje kan het echter wat verzachten, misschien. PB-tje is onderweg.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kapitein Iglo schreef:Dat is 'm inderdaad. Best comfortabel, maar ik vind 'm niet echt zacht. Prijsje kan het echter wat verzachten, misschien. PB-tje is onderweg.
Ik neem hem gewoon. die zachte prijs van je past net in mijn budget nog :)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Thank you Sir! Gaan we regelen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Even een teaser en kleine statusupdate:

Afbeelding

Het is wachten op de vork, wat kan het lang duren zeg. Maar goed er zijn nu precies 3 weken voorbij van de 4 die RCZ aangeeft dus hopelijk duurt het niet lang meer.

Als crank heb ik voor een mooie prijs een truvativ stylo met trapas geregeld die nieuw van een fiets afgehaald is.
Het is weliswaar zo een eagle 32t blad maar die zou backwards compatible moeten zijn met 11sp volgens fora en sram zelf. Anders kan ik altijd een ander blad erop gooien.
Dropper is ook binnen, het is een reverb 125mm.

nog te doen:
Wachten op de Pike om verder te kunnen naar de voorzijde
Pedalen moeten er nog op en vanuit @Kapiten Iglo komt er ook nog een bijpassende Nukeproof zadel.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gister op de post gedaan, dat zadel :bier:

Wordt een gaaf ding zo te zien!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kapitein Iglo schreef:Gister op de post gedaan, dat zadel :bier:

Wordt een gaaf ding zo te zien!
Hij is net binnen, thanks!
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Natuurlijk een gaaf project zo, ga em zeker even volgen naar het eind resultaat. :)
NextBikeParts
Ride your own way!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Victor1977 schreef:
Kapitein Iglo schreef:Gister op de post gedaan, dat zadel :bier:

Wordt een gaaf ding zo te zien!
Hij is net binnen, thanks!
Mooi, dat was rap dan. Succes ermee!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik loop heel misschien tegen een klein probleempje aan. Ik heb mijn voorvork nog niet binnen maar wilde toch even een stapje verder en alvast kabel van dropper inkorten en nog wat dingen en heb er maar een vaste vork op gezet. Hij heeft een ATC van ongeveer 49cm en de pike zou 53cm moeten zijn. Bandje is een 2.10 aangezien vork non boost is. Dit is natuurlijk zeker niet mijn setup straks en misschien is dit dan geen enkel probleem meer, maar ik merk een zeer lage BB. Nu staat de scout frame bekend om een lage BB maar als ik het zo bekijk dan is dit misschien een beetje te.

Nukeproof zet er standaard namelijk 2.6 banden op en gooit er 170mm slx cranks op zo uit mijn hoofd.
Ik heb vanwege de superprijzen 2.4 bandjes en een 175 crank. Dit zorgt denk ik voor een te lage BB hoogte. Lekker voor het rijgedrag misschien maar heb geen zin in constante pedal strikes straks.

Uiteraard moet ik afwachten hoe het straks zal zijn met de pike erop en de 2.4 voorband, hopelijk valt het mee.

Pedalen zitten er ook al op, Sixpack Icon Neon. Toch een beetje kleur tussen al dat zwart

Hoe dan ook hier nog even een foto van deze "zeer tijdelijke" opstelling:

Afbeelding
Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Anders de Pike nog wat langer maken, gaat je BB ook weer een stukje omhoog;). Het zadel staat hem in ieder geval vast goed... :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kapitein Iglo schreef:Anders de Pike nog wat langer maken, gaat je BB ook weer een stukje omhoog;). Het zadel staat hem in ieder geval vast goed... :tong
Aan jou zadel zal het zeker niet liggen haha.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gewoon even afwachten en straks rijden in de setup die je bedacht had, meer kun je nu toch niet doen.
Op de NL rondjes trap je in mijn ervaring vaak mee in bochten, waardoor pedalstrikes eerder een issue zijn dan bijvoorbeeld bij afdalen in bergachtiger terrein. Veel moderne trailbikes hebben wel een vrij laag bracket omdat ze met name daarvoor bedacht zijn.

Als het toch een probleem gaat worden kun je eventueel ook naar die 2.6 banden en/of de Pike verlengen en/of een kortere crank monteren. Maar het zou zomaar eens reuze mee kunnen vallen...
Heeft onze diepvrieskapitein er geen last van? Of zit er bij hem een langere vork in?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb dus 170mm cranks. Vooral de flats waren wennen - die zijn breder en daarmee raakte ik wel eerder de grond. Maar nu merk ik maar weinig verschil met m'n Trek Superfly met 175mm en spd's.

Maar ik heb een 29er, en een 130mm vork. Zal vast wel wat uitmaken?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

175mm crank met 140mm Revelation, nergens last van. Of misschien is het dat ik gewoon niet beter weet. Mij geeft het wel het gevoel dat ik meer ‘in’ de fiets zit dan er ‘op’ en dat vind ik prettig. (Ook een 29er btw)
Plaats reactie