Nukeproof Scout 275 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Hoeveel veerweg heeft deze Pike?
Ik rij in mijn Dartmoor Hornet met een Marzocchi 350NCR (27,5”) op 140mm.
Rijdt heerlijk, zeker na de recente servicebeurt. Dartmoor geeft aan dat het frame zelfs tm 180mm aan zou moeten kunnen. Ik denk dat het met name een kwestie van wennen is.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Marco79 schreef:Hoeveel veerweg heeft deze Pike?
Ik rij in mijn Dartmoor Hornet met een Marzocchi 350NCR (27,5”) op 140mm.
Rijdt heerlijk, zeker na de recente servicebeurt. Dartmoor geeft aan dat het frame zelfs tm 180mm aan zou moeten kunnen. Ik denk dat het met name een kwestie van wennen is.
150mm, maar dat is t foute niet. Had een 27.5 besteld en heb 29 gekregen na 2 maanden wachten. Ook de scout kan wel wat travel hebben en het is natuurlijk altijd even wennen als je iets niet gewend bent.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

En een andere airshaft zou het niet voor je kunnen zijn?
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Marco79 schreef:En een andere airshaft zou het niet voor je kunnen zijn?
Dat gaat me net even te ver. Ik heb er nu iets meer Sag in en hij voelt lekker aan. Gisteren even in het Twiske wat rockgardens geprobeerd.
Ik kan ook nog een token of zelfs twee erin gooien. Dat wordt mijn volgende test.


Afbeelding
Afbeelding
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Mooie fiets! Hoe bevalt een hardtail in de rockgardens? Is het te doen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie fiets :-q
Ik ben toch wel liefhebber van LTHT's.
Tjoentje schreef:Mooie fiets! Hoe bevalt een hardtail in de rockgardens? Is het te doen?
Nee, absoluut een FS nodig !!!
NOT
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Tjoentje schreef:Mooie fiets! Hoe bevalt een hardtail in de rockgardens? Is het te doen?
Dank je!
Rockgardens zijn zeker te doen, voorvork doet dan aardig zijn werk en voor de rest gewoon je lichaam gebruiken. Het zal iets minder confortabel aanvoelen dan op een fully maar niet echt dat je denk oooh jee dit gaat fout. Trappetjes heb ik afgelopen dagen ook meer dan ooit gedaan, ook om te kijken hoe vork werkt.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ThaSingleTrackMastah schreef:Mooie fiets :-q
Ik ben toch wel liefhebber van LTHT's.
Tjoentje schreef:Mooie fiets! Hoe bevalt een hardtail in de rockgardens? Is het te doen?
Nee, absoluut een FS nodig !!!
NOT
haha die NOT doet het hem ;)
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik ben dik een week naar Portugal geweest even zus en haar kids opzoeken en heb mijn Scout meegenomen. Ik had veel plannen maar uiteindelijk is het door een lelijke val op de tweede fietsdag compleet verpest. Was naar het Monsanto park in Lissabon gegaan om wat trails op te zoeken en gelijk bij de eerste ging het door wat pech en even niet opletten van mijn kant goed mis. Overigens staan die trails op trailforks leuk in het groen en enkele blauw maar enkele stukken zijn zwaar zwart met stijle stukken en wat springschansen erin. Ik ben hard en op snelheid vol op mijn linkerbeen gevallen en ondanks dat ik nog een uurtje wat rondjes heb gemaakt daar (ja was net begonnen) wist ik wel dat de dagen erna pijnlijk zouden zijn. Ook mijn linkerschouder heeft een klap gehad. En met 40 jaar herstel je niet zo snel meer :)

Enfin, 3 dagen amper kunnen lopen met een been die bont en blauw was en om het erger te maken heb ik ook nog eens hevige buikpijn gekregen 1 dag lang. De laatste 2 dagen kon ik weer lopen en zelfs wel fietsen maar ik moest van mijn lieve zusje maar babysitten aangezien dat stukken veiliger was. Bovendien voelde ik nog wel wat in mijn schouder.

Heb helaas weinig plaatjes geschoten, dit zijn wat fotos van de dag van de val en een enkele van de dag ervoor rondom dorpje waar mijn zus woont.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@monsant park
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voorlopig komen er geen plaatjes meer van de scout, hij hangt namelijk bij mijn zus in de garage wachtend op mijn volgende trip.
Trips naar Sintra en Arrabida gebergte moeten maar wachten. Zal de scout wel missen maar ik heb voor hier alternatieven gelukkig.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jeetje man da’s ff balen! Beterschap, en die gave trips komen wel weer!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Mooie plaatjes/routes. En blijft een dikke fiets! Succes met het herstel.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

3 maanden later en met nog de littekens op mijn been heb ik mijn scout maar weer eens opgezocht in Portugal. Ik had vorige keer wat onderdelen meegenomen naar NL zoals pedalen en stuur/stuurpen dus dat heb ik eerst maar geregeld. Vandaar die lelijke blauwe pedalen op de foto's maar het is wat ik daar had liggen. Gelukkig geen nare val en ik heb er heerlijk van kunnen genieten ondanks de korte periode. In oktober/november weer een paar dagen hopelijk.

Genoeg gebabbel, jullie willen vast wat leuke foto's zien dus bij deze:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heb ook nog een een filmpje of twee, maar dat komt nog.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie foto's.
Waar is dit ongeveer?

En je had je pedalen en je stuurpen meegenomen naar NL?
Was je bang dat je zus er op ging fietsen? :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ThaSingleTrackMastah schreef:Mooie foto's.
Waar is dit ongeveer?

En je had je pedalen en je stuurpen meegenomen naar NL?
Was je bang dat je zus er op ging fietsen? :winkie:
haha, nee mijn zus heeft nooit meer een fiets aangeraakt sinds ze 4 jaar terug daarheen is verhuisd.
Ik had ze hier nodig hier voor een ander project en 3 maanden daar laten liggen leek me zonde.

De foto's zijn voornamelijk geschoten aan de westkust iets ten noorden van Lissabon. Op enkele foto's zie je de afdaling richting het Guincho strand vanaf het Sintra gebergte. Daar heb ik ook nog een filmpje van die ik moet uploaden. De andere foto's met die Asterix en Obelix stenen zijn in het verre Noord-Oosten genomen, iets ten noorden van de Douro rivier en redelijk tegen de Spaanse grens.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ah, the beast rides once more! Gelukkig maar!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie