Kingdom Vendetta X2 ready to rumble!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Nope, perfect zo met zwarte grips.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Word een mooi fietsje zo. Grips lekker zwart laten al zouden oranje E4's hem icm zwarte handvatten echt afmaken denk ik. (Of is dat net de verkeerde kleur)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank mannen, Het wordt langzaam wat. Intussen de kabels aangelegd, ketting op lengte, shifter gemonteerd. En de decals op de non drive zijde aangebracht, dat is pas stressen trouwens. Moet in een keer goed. Vanavond de dropper nog doen.

Ik verwacht wel dat de meningen over de kleur van de grips verdeeld zullen zijn. Zelf neig ik naar vol oranje, maar ben ook een set oranje ODI klemringen op het spoor. Oranje Hope’s zijn mooi, en ondanks kleur anders toch een optie. Maar niet in het “eerst rijden met wat ik heb liggen” idee.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Heckler40 schreef:“eerst rijden met wat ik heb liggen” idee.

Enjoy!!
Maar zeg nou zelf, wie houd zich daar nou echt aan :-q :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zwarte grips natuurlijk, gekleurde grips zijn NOOIT mooi (evenals Marsh-guards, ook zoiets waarvan de looks van elke fiets achteruit gaan). Worden ook nog eens vies in de loop der tijd en daarmee nog lelijker.
Een paar gekleurde klemringen bij lock-on grips mag dan weer wel ;-)

Het is wel een mooi frame hoor, wordt een stoere hardtail.
Stickers kun je plakken met wat zeepsop eronder, dan zijn ze nog te verschuiven en krijg je eventuele luchtbellen er goed onderuit gewreven. Dan goed laten drogen en ze zitten vast.
Ik heb ooit uitzendwerk gedaan bij een bedrijf waar ze op die manier erg grote vellen plakten (op benzinepompen).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Update 2 April, de parts voor de eerste build waar ik de shakedown rides mee ga doen zijn gemonteerd.

@ Dutch je had helemaal gelijk, "wat ik zelf had liggen" heeft het niet gered. Ter verdediging, ik heb ook gewoon geen korte stuurpen/breed stuur combo liggen.

En in de lente opruiming bij CRC zag ik mooi spul van Ragley voor schappelijke prijzen. Altijd zeer tevreden met mijn Ragley Carnegie sturen, dus nu voor de Stubbing en Wiser in aluminium gegaan, kost niet de wereld. En dan hebben ze ook nog een zadeltje met oranje accenten .....

@baron062 de SRAM 900 naaf is het geworden, deze week spaakt Zoran het wiel om.

@Kermit de grips zijn voor mij "te" zwart, blijft niet zo.

Er zijn al oranje ODI klemmen van 11Ants onderweg, met dank aan Yo-Eddy hier op het forum :-q . We gaan het zien. Dan alleen nog de remklauw voor definitief bevestigen, maar dat kan pas als het voorwiel omgespaakt is. De dropper met Race Face trigger remote moet ook nog aangesloten.

Maar Genoeg geschreven, dit is SYS dus plaatjes, content met het resultaat tot zover. De diverse leidingen lijken nog steeds wat lang, maar dat is voor nu voorzichting, misschien komen er nog spacers of een stuur met meer rise.

Afbeelding

De stuurpen is 40mm lang, het stuur 76cm. Naar moderne maatstaven niet eens heel kort en breed, maar wel 2x een first voor mij.
En foto met verstekeling, totaal geen interesse in de bike :roll:
Afbeelding

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op wo 9 juni 2021, 14:51, 3 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Deze had ik dus even gemist maar alsnog m`n complimenten :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Erg lekker zo! Kleurtechnisch ook mooi strak :-q De Stubbing heb ik zelf ook in 40 en 50mm en voor het geld is een uitermate fraaie pen die ook nog eens enorm laag inbouwt. (Misschien iets om rekening mee te houden bij het inkorten van de stuurbuis ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Heel mooi geworden. :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank mannen, en als gezegd, ik ben er ook blij mee.

@suravida goed gezien, dat laag bouwen is voor mij “bijvangst”

De stuurbuis is ook nog niet ingekort, doe ik pas na de shakedown. Hij gaat eerst met een spacer torentje boven de pen op pad. Ik heb wel vertrouwen in een cockpit ontworpen door Brant Richards, maar hoe pakt het brede stuur uit op de trails. Er zijn plekken in de vaste route waar ik met 72 cm al aan 2 kanten de bomen aantik. Misschien moet ik wel aan een dual set-up Assen en Alpen “home & away”.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ventilatie rooster nog steeds niet gefixt.... Fiets is perfect :)
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

kwijl.....
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

zonoskar schreef:Ventilatie rooster nog steeds niet gefixt.... Fiets is perfect :)
Dat rooster past geen muis door! Dus nog perfect.

Fraai ding geworden!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Oh oh, een zwarte kat die onder je fiets door loopt... :-?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

En nu is hij 99% af, klaar voor de testrit :-q . Dit was het plan vanaf dag 1, dikke 650bplus wielen en banden erin. Twee puike 42mm inwendig brede carbon velgen gescoord in "te koop" hier en als altijd door Zoran laten opspaken. Even moeten wachten op de Boost naven die speciaal op Zoran's specificatie gemaakt zijn. Maar als beloofd op tijd af voor Malmedy volgend weekeinde!!

Nu met mijn favoriete Yeti logo grips (en oranje lockon's) en op een kort rondje door de straat voelt het allemaal heel erg goed. Het stuur is prima op het valkke, misschien wat laag voor het echte steile werk. De 40mm stuurpen lijkt meteen al spot on, dat wordt wel een blijvertje.

Nobby Nics zijn mijn "go-to" banden voor trails met toch nog enige NL relevantie. Vorig jaar in Saalbach aan de 29er versie niets tekort gekomen. Er zaten om de velgen ook een setje hele lichte Rocket Rons in de plus maat, dat ga ik in Drenthe zeker ook proberen.

Afbeelding

99% af, want met binnenbandjes. Nodig om de tubeless tape te settlen, en ook een beetje omdat ik de banden na Malmedy meteen ga verwisselen. Experimentje, het zijn Tubolito's, eigenlijk te licht maar ik kon de oranje valve stem niet weerstaan 8)

Afbeelding

99% af ook omdat de Turbine remote en de Fox dropper allebei het tonnetje van de kabel willen vasthouden, :evil: en er zit er nu eenmaal maar eentje aan. Iemand dit al eens opgelost?

"I love it when a plan comes together"

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op wo 9 juni 2021, 15:32, 2 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie