Kingdom Vendetta X2 ready to rumble!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

OK, dus optie 1 kan wel goed met de Pike werken door verwisselbare eindcaps, check.

Dat is dan de minste kosten en poespas zonder inleveren. Hope is een oude favoriet maar heeft weinig gedaan met Boost. De afstand tussen de flenzen van mijn RS-1 naaf is zichtbaar groter.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Mooie fiets! Leuk koppeltje zo met de Ripley :-q
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Heckler40 schreef:OK, dus optie 1 kan wel goed met de Pike werken door verwisselbare eindcaps, check.

Dat is dan de minste kosten en poespas zonder inleveren. Hope is een oude favoriet maar heeft weinig gedaan met Boost. De afstand tussen de flenzen van mijn RS-1 naaf is zichtbaar groter.
De SRAM900 naaf is geometrisch ook een stuk beter dan Hope, en ook dan DTswiss. Grotere PCD, flensen verder uit elkaar.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@Baron, bedankt voor de info, de 900 is een kandidaat, maar helaas daar alleen in 28h.

Mijn nieuwe naven komen van Zoran, die vraag ik ook. Zijn Taiwanese partner maakt naven op Zoran's specs, ik geef hem de kans. Wel een update geen nieuwe plaatjes, druk weekeinde met relatief weinig tijd voor de Vendetta.

Wel nieuwe Slix graphics op de crank aangebracht en de BB en crank gemonteerd. So far so good, plezierig zelfs. Mooie Fox Orange accenten, stickers passen en plakken goed. En vooral; de schroefdraad van het frame is gaaf en clean. De bracketlagers gaan er op handkracht in een keer smooth in, kort aantrekken met de (passende) tool en presto. Snel even de derailleur aan het pad geschroefd, ketting erom en het lijkt al een bike.

Ik waan me korststondig "goed bezig", en begin vol goede moed aan de remmen.

Voor de eerste build ga ik met een set Guide RSC in zilver die ik heb liggen. Raw titanium gaat prima met blank aluminium. De wielen hebben mooie Hope floating schijven, en dezelfde combo werkt goed op de Ibis. Alleen even de juiste combinatie van adapters en spacers bij elkaar zoeken. Ik heb het probleem van de niet matchende naaf en vork nog even vooruitgeschoven maar dat mag de pret niet drukken.

Helaas, ik val ten prooi aan het opgerolde remleiding syndroom. Beide remmen hebben 1,5 jaar? opgerold op 25cm in het doosje gezeten, Ze willen niet meer recht, maar in een spriraal. Dus als ik de klauwen bevestig en de leiding "recht" dwing langs frame en vork komt de onderdrukte spriraal er na de laatste bevestiging op weg naar de remhendel met energie uit ......

Nog tips om die kronkels onder controle te brengen? Die van de rem achter moet nog flink ingekort, er is nog hoop. Maar leidingen en vorkbuizen inkorten kan eigenlijk pas als ik de afmontage keuzes heb gemaakt, en dat schiet nog niet echt op.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Tip: leiding met tape paar dagen aan de vloer vastzetten compleet uitgetrokken?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@lars helemaal mee eens, mijn excuus is dat ik gisteren ben gaan biken 8)
(en daarna duurde het te lang vooraleer ik mijn vingers kon gebruiken ....)

@dutch is dat een "uit goede ervaring" tip of een idee? zo ja hoe lang wachten?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Heckler40 schreef:@dutch is dat een "uit goede ervaring" tip of een idee? zo ja hoe lang wachten?
Misschien er dan ook overheen met een föhn? Niet te heet, eerder een haarföhn dan een verfafbrander! Net even naar 50 graden brengen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Of een paar nwe leidingen bestellen, aangezien je die van de achterrem toch moet inkorten?
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Heckler40 schreef: @dutch is dat een "uit goede ervaring" tip of een idee? zo ja hoe lang wachten?

Enjoy!!
Ik heb het een keer tot vreugde van de dames thuis 3 dagen in de woonkamer vastgezet en toen was het nagenoeg recht.
(ervan uitgaande dat jou leidingen naar zeggen er erger aan toe zijn schat ik in dat je dus met 3 dagen bruikbare leidingen hebt, en na een week rechte :-q )

De aanvulling van Föhn is ook zo gek nog niet, al zou ik eerst checken wat een dag doet. (ernaast wachten tot ze recht zijn helpt overigens niet, aanmoedingen verkort de tijd dan weer wel)
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

Leidingen in warm water (bad bv) leggen en daarna gestrekt, gefixeerd af laten koelen. :-q
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Er is iets progress, maar niet wat ik hoopte, de cockpit parts komen pas volgende week binnen. :roll: Vandaag de leidingen maar ingekort na 1,5 dag recht liggen, ik had geen geduld meer. De leidingen zijn mogelijk nog iets te lang, maar het tijdelijke stuur is 6cm smaller. Ik ben maar voorzichtig gestart, desnoods kort ik later nog een stukje extra in.

Vanavond de Gx Eagle en de dropper bekabelen, en 1 linkje uit de ketting halen denk ik. Nu vast fotootje omdat het nog licht is. Vanaf morgen zomertijd en een uurtje extra licht 8)

Enjoy!!

Korte poll: Fox Oranje grips of niet? Ik denk aan de Ergon GD1
Het zadel krijgt oranje accenten in het onderstel en een zwart dek
Met de downtube en vork grotere vlakken mag het wel voor mij.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Heckler40 op wo 9 juni 2021, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ziet er al heel gaaf uit! Oranje grips zou 'm afmaken :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef:Ziet er al heel gaaf uit! Oranje grips zou 'm afmaken :-q
+1!

https://www.bike-components.de/en/Ergon ... el-p54104/" onclick="window.open(this.href);return false;
“Old, not obsolete”
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

Ziet er goed uit :-q
Plaats reactie