Kingdom Vendetta X2 ready to rumble!
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Perfecte build! Heel erg classy en lekker OCD met die ventieltjes.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Je kunt proberen om de nippel van een andere kabel af te knippen, gaatje er doorheen boren, kabel erdoor en dan vast te solderen
@zeroground, bedankt voor het meedenken het is al gelukt.
Bij een lokale motorfietsen zaak een losse gaskabel nippel gevonden. Past precies in de ruimte voor het tonnetje en houdt de kabel die er doorheen gaat vast met een grub screw. De dropper is helemaal operationeel.
Ik heb ook verwachtingen van de plus set-up, close up van de voorkant. Nobby Nic in 3.0 op brede Tune velgen en Zoran's naven met nieuw logo. De aanblik alleen al boezemt vertrouwen in. (rooster ook nog net zichtbaar bovenaan)
Enjoy!!
Bij een lokale motorfietsen zaak een losse gaskabel nippel gevonden. Past precies in de ruimte voor het tonnetje en houdt de kabel die er doorheen gaat vast met een grub screw. De dropper is helemaal operationeel.
Ik heb ook verwachtingen van de plus set-up, close up van de voorkant. Nobby Nic in 3.0 op brede Tune velgen en Zoran's naven met nieuw logo. De aanblik alleen al boezemt vertrouwen in. (rooster ook nog net zichtbaar bovenaan)
Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op wo 9 juni 2021, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Net terug van 3 dagen Malmedy met de mannen, en de Vendetta is nu echt ingereden en ingeregeld. En de bike doet alles wat ik ervan verwachtte, en meer. Vanaf de eerste rit is het alsof ik er al tijden op heb gereden, connected. Op de afdalingen geeft hij bakken vol vertrouwen en kom ik nergens te kort, alsof ik vering heb. En op de paar echt venijnig steile technische klimmetjes over wortels en stenen door geultjes en tegen water stroompjes in omhoog reed ik er iedereen af.
Ik vraag me nu echt af waarom ik zo lang gewacht heb een LTHT met moderne geometrie te bouwen, eender welke wielmaat.
De belangrijke bandendruk heb ik steeds beetje bij beetje verlaagd en is uitgekomen op 11psi voor en 12 psi achter op mijn metertje. Grip Unlimited met eigenlijk alleen op de asfaltverbindingen een (acceptabele) penalty aan rolweerstand. Op de trail voel ik er niets van, helemaal top, en de Rocket Rons en de 29er optie beloven weer meer snelheid voor NL.
Fox vork en dropper doen onopvallend hun werk, gewoon goed. Vooral de vork is echt heel fijn. In direct vergelijk met de Pike op Ardennen trails echt soepeler op de polsen. En hij kan nog wat zachter want niet alle veerweg benut dit weekeinde. En toch weer na een testrit de Mallets vervangen door mijn trusty SPD Trail pedalen. Met de eagle 34t voorop nergens in de problemen gekomen, een 32 had gekund, maar de range met de 34 is eigenlijk spot on. Stuur hoogte klopt goed voor de XC rondes, voor een "lift" dag in Saalbach met meer down dan up zou ik een riser willen.
Duss 187km, 2700 hm later: big smiles all around
Weinig foto's want zoals zovelen zo vaak in de Ardennen niet gestopt voor foto's onderweg.
Ik vraag me nu echt af waarom ik zo lang gewacht heb een LTHT met moderne geometrie te bouwen, eender welke wielmaat.
De belangrijke bandendruk heb ik steeds beetje bij beetje verlaagd en is uitgekomen op 11psi voor en 12 psi achter op mijn metertje. Grip Unlimited met eigenlijk alleen op de asfaltverbindingen een (acceptabele) penalty aan rolweerstand. Op de trail voel ik er niets van, helemaal top, en de Rocket Rons en de 29er optie beloven weer meer snelheid voor NL.
Fox vork en dropper doen onopvallend hun werk, gewoon goed. Vooral de vork is echt heel fijn. In direct vergelijk met de Pike op Ardennen trails echt soepeler op de polsen. En hij kan nog wat zachter want niet alle veerweg benut dit weekeinde. En toch weer na een testrit de Mallets vervangen door mijn trusty SPD Trail pedalen. Met de eagle 34t voorop nergens in de problemen gekomen, een 32 had gekund, maar de range met de 34 is eigenlijk spot on. Stuur hoogte klopt goed voor de XC rondes, voor een "lift" dag in Saalbach met meer down dan up zou ik een riser willen.
Duss 187km, 2700 hm later: big smiles all around
Weinig foto's want zoals zovelen zo vaak in de Ardennen niet gestopt voor foto's onderweg.
Laatst gewijzigd door Heckler40 op wo 9 juni 2021, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Super man, mooi dattie zo goed bevalt. Het eindresultaat is prachtig
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Extreme Biker
- Berichten: 590
- Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18
Mooie built Heckler .
Met deze bike ga jij je wel vermaken in Saalbach.
Have fun.
Met deze bike ga jij je wel vermaken in Saalbach.
Have fun.
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Mooie bak hoor, misschien wel de mooiste uit je stal...
(als ik zo even uit mijn hoofd bedenk wat daar allemaal staat, kan dus zijn dat ik iets over het hoofd zie ).
(als ik zo even uit mijn hoofd bedenk wat daar allemaal staat, kan dus zijn dat ik iets over het hoofd zie ).
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Dank mannen,
Het Malmedy weekeinde was bijzonder geslaagd, mede dankzij de Vendetta. En het weer werkte ook mee, vooral droog. Mijn benen nog na-tintelend van de hoogtemeters denk ik met heel veel plezier terug.
Nog een highlight, de superlichte Tubolito's doen ook onopvallend hun werk, was geen zekerheidje vooraf. Ik ben reuze benieuwd hoe het ze vergaat als ik de banden straks ga wisselen, achter eerst. Tubeless rijdt misschien nog een fractie beter, maar gebruiksgemak is ook wat waard.
Dat brengt me op een punt; de volledige spec list:
Kingdom Vendetta X2 frame maat L
Fox 34 Factory 140mm 650bplus chassis
Headset Kingdom generic voor 44mm head tube
Fox Transfer factory dropper 150mm
Race Face Turbine trigger adapted voor Fox
Ragley Tracker zadel, stubbing 40mm stem en 760mm Wiser bar
Odi Yeti logo lock-on grips
SRAM Guide RSC remmen met Hope 183mm discs
Gx Eagle 12 versnellingen met trigger bediening
X0 carbon crank met 34t Eagle blad, rond
Shimano XTR trail pedalen, blauw
Zoran design Boost naven 32h, Tune Blackburner 42mm inw velgen
Schwalbe Nobby Nic 650bx2,8" achter en 3,0" voor
Stan's yellow tape en Tubolito 650b plus binnenbandjes
extra's:
Fox orange decals op frame, vork en cranks (Slick)
Knog copy low profile bel van Alibaba
Middleburn valve caps, jagwire tube cable rubbers
13,5 kg as pictured
Enjoy!!
Het Malmedy weekeinde was bijzonder geslaagd, mede dankzij de Vendetta. En het weer werkte ook mee, vooral droog. Mijn benen nog na-tintelend van de hoogtemeters denk ik met heel veel plezier terug.
Nog een highlight, de superlichte Tubolito's doen ook onopvallend hun werk, was geen zekerheidje vooraf. Ik ben reuze benieuwd hoe het ze vergaat als ik de banden straks ga wisselen, achter eerst. Tubeless rijdt misschien nog een fractie beter, maar gebruiksgemak is ook wat waard.
Dat brengt me op een punt; de volledige spec list:
Kingdom Vendetta X2 frame maat L
Fox 34 Factory 140mm 650bplus chassis
Headset Kingdom generic voor 44mm head tube
Fox Transfer factory dropper 150mm
Race Face Turbine trigger adapted voor Fox
Ragley Tracker zadel, stubbing 40mm stem en 760mm Wiser bar
Odi Yeti logo lock-on grips
SRAM Guide RSC remmen met Hope 183mm discs
Gx Eagle 12 versnellingen met trigger bediening
X0 carbon crank met 34t Eagle blad, rond
Shimano XTR trail pedalen, blauw
Zoran design Boost naven 32h, Tune Blackburner 42mm inw velgen
Schwalbe Nobby Nic 650bx2,8" achter en 3,0" voor
Stan's yellow tape en Tubolito 650b plus binnenbandjes
extra's:
Fox orange decals op frame, vork en cranks (Slick)
Knog copy low profile bel van Alibaba
Middleburn valve caps, jagwire tube cable rubbers
13,5 kg as pictured
Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op wo 9 juni 2021, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
De afgelopen weken na Malmedy de Vendetta in Drenthe uitgelaten. O.a. op Koningsdag het rondje Sleen gereden. Daarom voor en achter de Rocket Rons in breedte 2,8" gemonteerd. Met de lichtste karkas win ik zo bijna een kilo roterend gewicht, dat is goed voelbaar bij accelereren. Op veel trails met flow scheelt het niet zoveel, maar de rolweersand op asfalt en echt harde paden is ook beter. En meer dan genoeg grip over voor de omstandigheden.
Vergeleken met de Ardennen ook de druk verlaagd tot 9-10-11 psi (0.6-0.7 bar) minder reserves nodig. Dat rijdt geweldig, maar heeft wel een eerste lekke band opgeleverd voor de Tubolito's. Het banden wisselen ging overigens prima, ondanks heel licht zijn ze goed te hanteren. Van de week uitvogelen of het een doorn of een doorslag op een wortel is geweest, of toch meteen maar weer tubeless gaan.
Met dank aan Sneeuwpop ook de instructie voor afstellen van de Eagle derailleur b-schroef kunnen doen. Ik had de top pulley nog te ver van de cassette staan, overigens zonder veel gevolgen voor het schakelen. Ik ga ook de vork nog wat zachter in stellen, in Drenthe zijn de klappen minder hard.
Dit is SYS dus hier zijn de plaatjes, Enjoy!!
Vergeleken met de Ardennen ook de druk verlaagd tot 9-10-11 psi (0.6-0.7 bar) minder reserves nodig. Dat rijdt geweldig, maar heeft wel een eerste lekke band opgeleverd voor de Tubolito's. Het banden wisselen ging overigens prima, ondanks heel licht zijn ze goed te hanteren. Van de week uitvogelen of het een doorn of een doorslag op een wortel is geweest, of toch meteen maar weer tubeless gaan.
Met dank aan Sneeuwpop ook de instructie voor afstellen van de Eagle derailleur b-schroef kunnen doen. Ik had de top pulley nog te ver van de cassette staan, overigens zonder veel gevolgen voor het schakelen. Ik ga ook de vork nog wat zachter in stellen, in Drenthe zijn de klappen minder hard.
Dit is SYS dus hier zijn de plaatjes, Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op wo 9 juni 2021, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"