Kingdom Vendetta X2 ready to rumble!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

@heckler, goed bezig.
Met die 0.6 / 0.7 bar bandendruk :o heb je niet die 2 leuke dropjes bij het meertje genomen denk ?

Knap dat je met die lage bandenspanning niet vaker lek rijd, als ik onder de 1.0 bar kom ben ik meer aan het biba's wisselen dan km's aan het maken :-D
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Mooi spulletje hoor. :-q
Idd echt lage bandenspanning.
Ik ben met m'n plus bike ooit met 1bar begonnen maar kan niet aan dat rollende gevoel achterop in de snelle bochten wennen. Ik bleef in het afgelopen jaar toch vaak weer iets harder oppompen totdat die zwabber er helemaal uit was. Geen idee hoeveel bar er nu precies in zit maar ik voel al heel snel of er achter weer iets lucht bij moet. :lol:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@marcomtb ik heb een van die drops idd niet genomen. Het was echt jaren geleden dat ik deze route heb gedaan. De drops staan netjes met borden aangegeven en dan neem neem ik ze in principe niet “blind” ik heb daar slechte ervaringen. En in het groepje zijn we niet terug gegaan voor nog een keer.

Mooie route overigens, Sleen, ik ga zeker vaker eens terug.

@jefro98 Drukken zijn misschien laag maar werken goed, de 42mm inwendige velgen helpen wel. Ik voel ook tijdens het rijden of er lucht bij of uit kan, vind het niet storend rollen, ook niet in de compressie in de kombochten. Ik heb ook wel 2,4 rara banden op 19mm intern Crest velgen gereden, die rollen pas echt. 8)

Moet er altijd ook bij zeggen dat deze drukken op mijn meter zijn afgelezen, en Meters kunnen afwijken. Dat gezegd, ik heb voor de plus/fat banden een goede meter met volle schaal 1 bar 15 psi. Een halve psi kan het verschil maken, het is de laatste tiende bar of psi druk die je aflaat die de grootse winst aan grip oplevert.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Yep, zo ervaar ik het ook. Vooral met de plus banden.
Klein beetje te weinig lucht en voor mijn gevoel rijdt het gelijk als een natte zwabber.
Ik heb er nu 2.8 Schwalbe NoNi voorop en RoRo achterop liggen.
De originele set up, wellicht hierna es een ander merk proberen die wat steviger aanvoelen bij lagere bandenspanning.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@jefro98 WTB Ranger kan ik aanbevelen. Die heb ik op mijn Rooster in 3.0, een heel stabiele allrounder. In wel 5 of 6 varianten van XC licht tot Enduro stevig, ik heb 45 EUR betaald meen ik

En een update, het lek in de Tubolito biba bleek een enkele miniscule pinhole, waarschijnlijk een doorn, maar de binnenzijde van de RoRon voelde clean. Ik was vergeten een Tubolito patch kit mee te bestellen, altijd de optimist.

Bij wijze van educated guess een glueless patch erop geplakt (Lezyne), houdt al sinds gisteren lucht.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

marcomtb1972 schreef:@heckler, goed bezig.
Met die 0.6 / 0.7 bar bandendruk :o heb je niet die 2 leuke dropjes bij het meertje genomen denk ?
Drop"jes" die ene is best hoog... :roll: als je daar OTB gaat doet dat echt zeer. Spreek uit ervaring.
Heckler40 schreef: Mooie route overigens, Sleen, ik ga zeker vaker eens terug.
Sleen is wel een route die je moet doen wanneer het droog is. En die lange halen vind ik niet heel geweldig. Die rollercoaster aan het eind is wel heel tof. Zelf rij ik de laatste tijd veel op Hellendoorn. Is echt een toffe en goed onderhouden route.
De alternatieve paden op en rond de Lemelerberg/Archemerberg zijn ook tof om te doen. Zeker met een LTHT. Wel de rustige momenten op zoeken (s`avonds of s`ochtends vroeg).
“Old, not obsolete”
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@ Marco Lang halen zijn ook niet zo mijn ding, maar van Sleen is het leuk dat het afwisselend is en anders plak je gewoon de roller coaster secties aan elkaar ;)

Vandaag voor het eerst de Vendetta met 29er wielen gereden. Mijn Alpensetje erop, de 2.6 NNic voor en 2.4 NNic achter, Trailstar en stevig. Ik dacht eigenlijk dat ik zou vliegen vergeleken met de 650 plus set, maar dat pakte heel anders uit. Ik kan niet anders zeggen dan dat het trager aanvoelt, niet verwacht. Misschien gewoon slechte benen...

Van de week ga ik Schoorl doen met de 650b plus doen, en dan het weekeinde weer de vaste ronde met 29er RRalphs of RRons, kijken wat dat doet.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Gisteren de Vendetta uitgelaten op de rondjes Hoge en Lage Vuursche,
Met voorrijder Dave die zich ook de "koning" voelde van deze Kingdom ;)

Ik voorzie een toename van het aantal Vendatta's in NL
Prachtige singletracks daar trouwens, dat smaakt naar meer!

Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Gisteren echt een super toffe rit gehad met Heckler :D

Omdat ik al een tijdje met het idee liep om een kingdom frame aan te schaffen en het nog wel even gaat duren voordat ik aan de bouw kan gaan beginnen, heb ik Heckler benaderd om te vragen of ik misschien een ritje kon maken op zijn vendetta.

We hadden al redelijk snel contact en afgesproken dat we een ritje zouden doen op Hoge/Lage Vuursche. De real life kennismaking was nog beter als op de plaatjes, wat een mooie verschijning is die fiets. :P

De eerste kilometers was even wennen omdat de fiets een behoorlijk stuk langer is als mijn huidige bike, dit kwam mede doordat het een L frame is. De spanning verdween echter snel en de fiets begon dan ook echt heerlijk aan te voelen, en was ook perfect voor het stuurwerk en rijden van gisteren. Ik heb ook nog even met de Ibis mogen rijden, wat ook zeker een bijzondere gewaarwording was. Uiteindelijk weer terug op de vendetta voelde ik mijzelf toch beter thuis, en was het nog vele kilometers genieten.

Ik ben er voor mijzelf echt wel uit dat er een kingdom vendetta X2 extra in nederland komt te rijden, wel in een maatje medium. Nu maar hopen dat mijn huidige bike snel verkocht wordt, dan kan ik gaan beginnen :D

Heckler, ontzettend bedankt en ik kijk uit naar de volgende keer :winkie:

Afbeelding

(sorry voor de crappy phone pic)
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Synchronicity, simultaan posten voor gevorderden

en heel graag gedaan :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Heel eng inderdaad.... Maar toch top :winkie:
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

Willen we meer of minder Vendetta's?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Die mij een maar één dan. Echt de mooiste hardtail op dit forum.
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

meer meer meer :D
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Freezing Teddybear schreef:Willen we meer of minder Vendetta's?
Ik heb er sins kort ook 1, dus is er weer 1 bij de Vendetta family
Plaats reactie