viewtopic.php?f=20&t=152870
Na enkele jaren af en toe een rondje op de (20 jaar) oude MTB. De laatste 1-2 jaar weer wat regelmatiger en daarom in juni 2017 de knoop doorgehakt en een nieuwe MTB gekocht. Inmiddels wat KM erop zitten en wat kleine upgrades.
Ik fiets regelmatig de rondjes rond Dorst (Dorst, Cadettenkamp, Vrachelen), zo ook deze ochtend heerlijk genoten van een lekker zonnetje en mooi onderhouden routes. En zo nu en dan met wat vrienden op pad om een ander rondje in NL op te zoeken, en 1 x per jaar naar de Ardennen (liever vaker!)
(grotere plaatjes in de links eronder)
http://www.nvalphen.nl/files/mtb/mtb_1.jpg
http://www.nvalphen.nl/files/mtb/mtb_2.jpg
http://www.nvalphen.nl/files/mtb/mtb_3.jpg
http://www.nvalphen.nl/files/mtb/mtb_4.jpg
http://www.nvalphen.nl/files/mtb/mtb_5.jpg
Specs:
Frame: F-Si, SmartForm C1 Alloy, BB30, Flat Mount Brake, 1.5 Si headtube (Size L)
Vork: Lefty 2.0, 100mm, PBR
Rims:
Hubs:
Banden:
Stuur: Cannondale C3 flat, 6061 double-butted alloy (whishlist Renthal fatbar carbon lite 10 of 20 mm rise)
Stuurpen: Cannondale C3, 6061 Alloy, 1.5", 31.8, -5 deg.
Handvatten:
Remmen:
Achter derraileur: Shimano XT, 11-speed
Shifter:
Cassette:
Ketting:
Crank: Cannondale SI, BB30,
Pedalen: Shimano 520 clipless (als ik ze ooit versleten krijg misschien eggbeaters proberen)
Zadelpen: Cannondale C3
Zadel: Cannondale Stage 3
Verder een garmin edge 25 (handig, zonder met je telefoon kloten toch je rit makkelijk bijhouden en pushen naar Strava), de houder niet met de stiekjes op het stuur, maar met een gopro sticker op de stuurpen (tip uit een andere sys) en de neopreen chainstay protector vervangen door 3M Mastic Tape. En na de eerste ritjes al wat cable rub, in eerste instantie opgelost door daar ook mastic tape te plakken, maar dat werkt maar half, vervolgens op AliExpress 3M kabel klemmetjes gekocht en daarmee gaan de kabel meer dan prima!
De Lefty bevalt super, dat is uiteraard 1 van de belangrijkste redenen om deze fiets te kopen, spreekt snel en soepel aan, onder alle omstandigheden, stuurt strak. De upgrade van de shifter bevalt ook erg goed, dubbel klik naar 2 kransjes kleiner is erg prettig en de meerprijs al waard, en een opgeruimd stuur bevalt me ook wel (hoewel dat natuurlijk niet zo belangrijk is, maar toch ).
Op dit moment ga ik er weinig aan veranderen, tenzij er wat stuk gaat, ik heb wel wat gereedschap in bestelling staan om mijn BB30 lagers te kunnen servicen... deze zijn gaan kraken..