Pyga One Ten, belofte maakt schuld Kermit! P8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

doezel schreef:Qua banden: ik persoonlijk ben erg blij met Minion Dhf voor en minion ss achter.
Ik ga voor iets meer racegerichte banden.
Wel maxxis, voor een ikon, en achter de ardent race.beide in 2.35, op mooie brede flow velgen.

Vanmiddag nog even snel een rondje Kwint/Rhenen. En daarna het voorwiel slopen voor de andere naaf. Ik houd jullie op de hoogte.
Sneeuwmonster
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik heb vanmiddag nog even in Rhenen en Kwint rondgehangen, en nu ligt het voorwiel al weer uit elkaar. Ik moet zeggen dat de bike ongelofelijk goed bevalt. Ik dacht dat ik met mn oude bike hard ging, maar nu nog sneller op de afdalingen. En dat met deze banden! Ik verbreek op Strava al mijn downhill segmenten, ik zag zelfs een 8e plaats overall van dit jaar op Kwint, ongelofelijk : Suprised :
Op de steile klimmetjes van Kwint hoef ik niet eens uit het zadel. Verder kan ik het qua klimmen nog niet echt zeggen, omdat de conditie nog niet zo is als vorig jaar zomer. Maar dat komt wel weer.

Na het eten ben ik begonnen met het uit elkaar halen van de wielen. Er zat een enorme klodder latex in de band vastgekoekt. Na de band, het velglint verwijderd. Gelijk even goed schoongemaakt met een schuursponsje en remmenreiniger. Toen ik de eerste nippel los probeerde te draaien merkte ik dat ze erg vast waren gaan zitten. Op advies van JW heb ik ze allemaal ingeolied, waarna het al een stuk makkelijker ging. Na het loshalen van alle spaken heb ik gelijk even alles gepoetst. Het bouwen kan beginnen :-q

Afbeelding

Afbeelding
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

sama schreef: Ik ga voor iets meer racegerichte banden.
Wel maxxis, voor een ikon, en achter de ardent race.beide in 2.35, op mooie brede flow velgen.
Kan je ze niet beter omdraaien voor iets meer grip op je voorwiel?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TenZNL schreef:
sama schreef: Ik ga voor iets meer racegerichte banden.
Wel maxxis, voor een ikon, en achter de ardent race.beide in 2.35, op mooie brede flow velgen.
Kan je ze niet beter omdraaien voor iets meer grip op je voorwiel?
Ik denk niet dat als je een Ikon omdraait je meer grip hebt :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

sama schreef:
Wel maxxis, voor een ikon, en achter de ardent race.
Ikon achter, Ardent race voor... of zeg ik nu iets heel stoms? :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TenZNL schreef:
sama schreef:
Wel maxxis, voor een ikon, en achter de ardent race.
Ikon achter, Ardent race voor... of zeg ik nu iets heel stoms? :bier:
:tong :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Alweer zoenen? Ik begin bijna te twijfelen aan je geaardheid :tong
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Als ik het profiel zo bekijk denk ik dat de ikon toch wat meer grip heeft. Dat staat ook zo omschreven. Ik had ze beide nog nooit goed in het echt gezien. Ik wilde gewoon een keer wat anders dan schwalbe. Op de site van bc stond de ikon ook omschreven als lichte am band. Maar de nopjes van de maxxis banden zijn kleiner als ik had gedacht. Ik ga het gewoon proberen.
Sneeuwmonster
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Schrijf je nou in dit topic dat je grip te kort kwam met deze banden? (Wel typische combinatie, qua banden).
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ja met de achterband. Ik zag op de site van bc staan dat ze geklassificeerd zijn als am banden. Toen ze binnenkwamen zag ik al wel dat de noppen veel kleiner zijn dan ik had verwacht. Ik ga ze maar gewoon monteren, dan zie ik wel of ik alsnog een keer ander rubber aanschaf. Ik had me er beter in moeten verdiepen van tevoren :oops:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

sama schreef:Als ik het profiel zo bekijk denk ik dat de ikon toch wat meer grip heeft. Dat staat ook zo omschreven. Ik had ze beide nog nooit goed in het echt gezien. Ik wilde gewoon een keer wat anders dan schwalbe. Op de site van bc stond de ikon ook omschreven als lichte am band. Maar de nopjes van de maxxis banden zijn kleiner als ik had gedacht. Ik ga het gewoon proberen.
De AR zit bij mij achterop maar ik ken de Ikon niet. Geen idee hoe BC bij een AM band komt maar Maxxis zelf (zie site) beschrijft de Ikon als pure XCband en de Ardent race als een kruising tussen de Ikon en de Ardent dus ik ging er eigenlijk vanuit dat de AR meer grip heeft (Noppen lijken ook groter zo op de foto te zien).
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Welke voorband heb jij dan TenZNL?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mijn filosofie is dat een slippend achterwiel makkelijker is op te vangen dan een een glijdend voorwiel. Bij mij zit er, als winter- en buitenland trailband, een NoNi speedgrip 2.35 voorop. Rolt prima en heeft bakken grip. Ik heb 2 jaar met een Xking 2.4 gereden maar die bleken te kwetsbaar aan de flanken en doen het niet zo best met nattigheid. Voor NL vond ik het een prima voorband (als je rekening houdt met die zwakheid). Als alternatief leek de Rekon me wel interessant maar Maxxis levert die voor 650b helaas alleen in 2.6 :((

De Ardent race (2.2) gebruik ik enkel als achterband in NL, voor de Ardennen ofzo wissel ik `m af met een oude NoNi 2.25.

Edit:
Ik zie dat je nu een Thunder Burt en een TrailKing erop hebt? Ik denk dat er niet veel snellere combi`s zijn :-D
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Edit:
Ik zie dat je nu een Thunder Burt en een TrailKing erop hebt? Ik denk dat er niet veel snellere combi`s zijn.
Deze banden zaten er al op toen ik de bike kocht.
Ik moest zeker wennen aan het slippende achterwiel, maar eigenlijk ging het gisteren met die Thunder Burt in Kwint boven verwachting. Net wat jij zegt, je voelt de band vrij gecontroleerd komen. Voor heb ik nog geen last gehad trouwens, terwijl ik toch flink naar beneden ramde getuige de strava tijden 8) maar net wat ik zeg, ik ga het gewoon proberen, als ze niet bevallen koop ik een paar andere...
Nu ben ik er nog niet over uit welke band nu voor komt te liggen, welke denken jullie?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik zou er een forekaster bij kopen en de AR achter met de FK voorop. voor als je op losse ondergrond rijd.
En dan de ikon achter plaatsen met AR voor als je de aangelegde hardere routes rijd. (als je wisselen als hobby hebt)
Plaats reactie